• 06 50598132

CLARINS MEN

 

clarinsmen eerste fotoUit liefde voor planten is in 1954 het Franse cosmeticamerk Clarins ontstaan. De oprichter Jacques Courtin-Clarins had destijds als unieke filosofie dat zijn huidverzorgingsproducten de beste moesten zijn op basis van plantenextracten die zich onderscheiden door innovatie en effectiviteit. En ook vandaag de dag wil Clarins met haar kennis van de plantenwereld ongeëvenaarde, sterk verfrissende, kalmerende, zuiverende en werkzame bestanddelen verwerken in haar verzorgingsproducten voor mannen. Met die filosofie als uitgangspunt ontstond in 2002 de ClarinsMEN huidverzorgingslijn. Een range van producten die zuiverende plantenextracten bevatten zoals o.a. bizongras en Chinese galanga. Bizongras heeft opwekkende eigenschappen en is daarom uitermate geschikt voor de behoeften van de mannenhuid. Chinese galanga is een gemberstruik die bekend staat om haar energieke eigenschappen. De Clarins wetenschappers hebben als eerste haar eigenschappen verwerkt in de ClarinsMEN producten. Een unicum in de cosmetische industrie. Daarnaast is Clarins nog een van de weinige onafhankelijke (familie) bedrijven in de wereld van luxe cosmetica. Momenteel staan de 2 zonen van de oprichter, Christian en Olivier Courtin-Clarins, aan het roer van het bedrijf.

 

De uitgebreide ClarinsMEN lijn omvat o.a. scheerproducten, lichaamsproducten en een uitgebreide range aan gezichtsproducten. Het merendeel van de gezicht crèmes komen in pompflacons waar veel mannen de voorkeur aangeven. En wat ook aanzienlijk beter is voor de houdbaarheid van de toegevoegde ingrediënten. Clarins pakt het slim aan door samples in de verpakking bij te sluiten zodat mannen op die manier met andere ClarinsMEN producten kennis kunnen maken. Dat zouden meer merken moeten doen. Als ambassadeur/gezicht voor ClarinsMEN is lange tijd gekozen voor de Franse wereldkampioen zwemmer Camille Lacourt. “Ik voel me zeer verbonden met Clarins omdat het een authentiek merk is dat nauw verbonden is met de natuur. De eenvoud en excellentie zijn eigenschappen die ik met Clarins deel”, aldus Lacourt. Qua imago en producten behoort ClarinsMEN tot 1 van mijn favoriete merken.

 

 

Om de Nederlandse man bekend te maken met ClarinsMEN wordt er veel gecommuniceerd via Facebook. “Hierin geven we aandacht aan onze nieuwe mannenproducten van Clarins. Via dit kanaal bereiken we veel Nederlandse mannen”, aldus Pauline Steerneman: PR & Communicatie Manager Clarins. “Maar ook via Instagram worden de novelties gecommuniceerd. Daarnaast ontvangen de Nederlandse mannelijke journalisten alle nieuwe ClarinsMEN producten zodat er regelmatig free publicity plaats vindt.” Clarins onderscheidt zich van andere luxe beautymerken doordat het nog steeds een familiebedrijf is. Waar luisteren en respect naar elkaar en voor de consument hoog in het vaandel ligt. “Clarins weet alles van planten; decoderen, extraheren en innoveren. Voor Clarins vormen planten en wetenschap het hart van elke innovatie. Want planten hebben een ongeëvenaard vermogen tot zelfregulering, zelfherstel en voortbestaan met een ongebruikelijke kracht om te herleven.”

 tweede foto clarins men

 

  • BIZONGRAS

 

Het observeren en leren van planten en de natuur wordt ook wel bio-inspiratie genoemd. Iets wat Clarins continu gebruikt om te blijven innoveren. “Om hiermee een bruggetje te slaan naar de ClarinsMEN producten; een veelvuldig gebruikt plantenextract in de mannenproducten is Bizongras. Die overigens veelvuldig terugkomt in de mannen visuals. Clarins heeft ontdekt dat Bizongras stimulerende eigenschappen heeft die bijzonder geschikt zijn voor de specifieke behoeften van de mannenhuid. Denk hierbij aan het hydrateren en kalmeren van de huid. Zo heeft bijvoorbeeld het scheren een directe invloed op de tere huid van het gezicht. Het daarna kalmeren van de huid is dan ook belangrijk en essentieel. Daarnaast speelt Clarins ook duidelijk in op de behoeften die mannen stellen aan hun verzorgingsproducten. Want uit onderzoek is gebleken dat mannen de voorkeur geven aan producten die niet plakken, die niet een witte waas achterlaten, die de huid niet laten glimmen en aan producten waarin zoveel mogelijk voordelen zitten. Een complete gezichtsverzorging met meervoudige bescherming. Olievrij, onzichtbaar, waterproof met een matterende werking. Want het luisteren naar de mannelijke consument is ook de kracht van Clarins.”

 

  • NETTOYANT EXFOLIANT 2 EN 1

 

De basis van een gezonde mannenhuid begint met het goed reinigen van het gezicht; zowel ‘s ochtends als ’s avonds voor het slapen gaan. Met name het laatste wordt niet door alle mannen nog gedaan. Deze Nettoyant Exfoliant 2en1 is meer dan alleen een milde reiniger want tegelijkertijd scrubt het lichtjes de huid. Het extract van zeepkruid en zinkgluconaat reinigen de huid en natuurlijk reinigend poeder samen met minuscule salicylzuurdeeltjes verwijderen dode huidcellen en reinigen verstopte poriën. Deze Nettoyant Exfoliant heeft een lekkere dikke pasta-achtige structuur met zichtbare korrels. Schuimt niet overvloedig maar reinigt je gezicht absoluut grondig; mede door de scrubkorrels. Een prima start voor een goede huidverzorging. Het beste is om dit product in de ochtend te gebruiken om zo de huid klaar te maken voor het scheren. Want deze Nettoyant Exfoliant maakt de huid gladder en voorkomt irritaties door het scheren. Maar door de scrubkorrels zou ik deze Nettoyant Exfoliant niet iedere dag gebruiken, maar 2 keer per week.

productfoto clarinsmen 

  • RASAGE IDÉAL

 

1 van de beste verkochte producten binnen de Clarins MEN lijn is deze Gel Moussant oftewel scheergel. Deze scheergel is verrijkt met een extract van grindelia om irritaties te voorkomen en te verzachten. Grindelia is familie van de margriet en is van oudsher een geneeskruid. Doordat het plantje behoorlijk kleeft wordt ze ook wel gomplant genoemd en het papje van de bladeren werd vroeger door de Indianen gebruikt om huidproblemen mee te behandelen. De lichtblauwe scheergel schuimt op tot een compact schuim die goed blijft “plakken” op het gezicht. En hoewel ik zelf de transparante scheergels prefereer moet ik eerlijk toegeven dat het scheren met deze foaming gel supermakkelijk gaat. Opvallend beter dan het gemiddelde verkrijgbare scheerschuim. Licht geparfumeerd zoals de andere Clarins MEN producten dat ook zijn. Deze Rasage Idéal is met name geschikt voor de gevoelige huid.

 

  • ANTI-RIDES FERMETÉ

 

Als er een antirimpel crème zou bestaan die echt rimpels doet verdwijnen dan zou dat een primeur zijn want helaas kan geen enkele crème dat voor je gezicht betekenen. Rimpelvorming is eenvoudigweg een natuurlijk menselijk proces die niet met crèmes kan worden verholpen. En dat hoeft eigenlijk ook niet want ook rimpels geven juist een gezicht een bepaald karakter en charme. Dus deze Anti-rides = anti-rimpel crème zal jouw rimpels niet doen laten verdwijnen. Wat het wel kan is jouw huid minder droog doen aanvoelen. En dat heb ik nogal vaak na het zwemmen. Dan is deze crème een prima product om mijn gezicht weer lekker fris te hydrateren. Lekker romig qua textuur maar totaal niet vettig. Trekt snel in de huid die gelijk weer zacht aanvoelt. Daar zorgt het extract van de Acmella oleracea (ook wel champagneblad of abc-kruid genoemd) voor; een plant uit de traditionele geneeskunst uit Malaga die huid versterkt en herstelt. Deze Anti-rides fermeté is met name geschikt voor de wat rijpere mannenhuid.

 

  • GEL REVITALISANT

 

Voor de wat vermoeide en grauwe mannenhuid is er de Gel Revitalisant. Door de toegevoegde ginseng en Goji-bessen krijgt de huid weer kracht en zullen tekenen van vermoeidheid verdwijnen. De wortels van de ginseng plant worden in de cosmetica-industrie vaak gebruikt om haar antioxiderende eigenschappen die helpen bij het herstellen van de huid. Het werkt rustgevend voor het lichaam en de geest. Het extract van goji-bessen uit de Chinese geneeskunde functioneert met name als antioxidant, wat de huid beschermt tegen vrije radicalen. Met als claim dat het de huid versterkt en helpt om minder gevoelig te worden. Daarnaast zorgen de toegevoegde avocadopitten voor een versteviging van de huid. Deze Gel Revitalisant is een superfrisse lichtblauwe gel die snel de huid intrekt en aangenaam ruikt. Totaal niet vettig en laat geen zichtbare laag achter op de huid. Een uitermate prima gel om de dag fris mee te beginnen. Bijna alle Clarins MEN producten hebben een kenmerkende geur die zeer aangenaam is. Dit product komt in een ingenieuze blauw/zilveren pompflacon die je eerst moet draaien zodat de plastic beschermkap naar beneden gaat waardoor je kan doseren. Zonder dop en perfect hygiënisch dankzij het “twist&lock” systeem. 2 á 3 pompen is genoeg voor het gezicht.

 hydrasculpt clarins

  • HYDRA-SCULPT

 

1 van de meest dure producten binnen de Clarins MEN lijn is de Hydra-Sculpt met een verkoop adviesprijs van 70 euro. Volgens het persbericht heeft dit product een tweedelige werking: het hydrateert de huid en maakt tevens de kaaklijn zichtbaar scherper. Oftewel de gezichtscontouren worden zichtbaar geherdefinieerd. Ik vraag mij of een product zoiets wel kan? Een man heeft nu eenmaal van nature wel of geen scherpe kaaklijn die je niet zomaar met een crème kan modeleren. Maar goed, zo zijn er wel meer claims te vinden in de cosmetica die niet altijd opgaan. De ronde flacon bestaat uit 2 verschillende gekleurde helften die zijn samengevoegd tot 1 geheel. En via de pompflacon worden zo de 2 formules samengevoegd en met elkaar vermengd. Dit product bevat asiaticoside wat afkomstig is van de bladeren van de centella asiatica. Dit is een medicinale plant die al honderden jaren in de volksgeneeskunde wordt gebruikt. Het is een huidverzorgingsmiddel dat een cosmetisch actief ingrediënt is voor het gebruik van het tegengaan van veroudering. Bij het gebruik van dit product zie je een witte crème en een transparante waterige azuurblauwe gel op je handpalm die je samen moet vermengen. De waterige substantie is op je gezicht totaal kleurloos en deze Hydra-Sculpt trekt razendsnel in de huid (zoals een serum) waarbij je totaal niet merkt of ziet dat je iets gebruikt hebt. De huid slurpt als het ware binnen enkele seconden het product op. Je hebt gelijk een gladde huid zonder dat deze ook maar glimt of vettig aanvoelt. Perfect voor mannen die wel een gezicht product willen gebruiken maar die totaal onzichtbaar blijft. Een aanrader!

 

  • CHARITY CLARINS

 

Uit onderzoek is gebleken dat consumenten het belangrijk vinden dat cosmetica merken ook bezig zijn met goede doelen en een productieve bijdrage leveren aan een betere wereld. Zo profileert Clarins zich als een maatschappelijk betrokken onderneming. Sinds de oprichting heeft Clarins zich toegewijd aan 3 topprioriteiten om het leven mooier te maken voor de generaties na ons. Dat houdt in: gezondheid voor iedereen, bescherming van de biodiversiteit en hulp en onderwijs aan kinderen. Zo verleent Clarins haar steun aan Belle & Bien en Étincelle die beautyshops organiseren in ziekenhuizen om vrouwen met kanker mentaal te ondersteunen. Daarnaast levert Clarins een bijdrage aan medisch onderzoek met de Arthritis Foundation. Om zo de kwaliteit van leven van de patiënten verder te verbeteren en onderzoek te stimuleren. In de strijd tegen honger in de wereld steunt Clarins de door Lauren Bush-Lauren FEED-organisatie die tot doel heeft voedingsprogramma’s te organiseren op scholen, om zo de toegang van kinderen tot onderwijs te stimuleren. En om de planten te redden neemt Clarins deel aan de creatie van pedagogische tuinen in Madagaskar en Burkina Faso. Dankzij deze tuinen zijn de meest geïsoleerde en arme gemeenschappen in staat om zichzelf te verzorgen en worden zij gestimuleerd in hun ontwikkeling. Op deze manier maken deze gemeenschappen zich oeroude kennis opnieuw eigen en ontwikkelen zij een passend geneeskundig verzorgingssysteem.

 

300 clarins men 

Persoonlijk vind ik Clarins toch wel 1 van de meest vriendelijke merken die er voor mannen zijn. Die ook niet schromen om geregeld nieuwe producten in hun mannenlijn te lanceren, iets wat veel andere cosmetica merken helaas nogal nalaten. En dat is jammer want ook mannen hebben behoefte aan nieuwe producten of die inspelen op innovaties. Daarnaast zijn de Clarins MEN verpakkingen zo vormgegeven met duidelijke pictogrammen die duidelijk aangeven waarvoor het product bedoeld is. En hebben de flacons een cleane, fris blauwe heldere uitstraling. Tevens vind je aan de binnenkant van de verpakking een spreuk van de oprichter Jacques Courtin-Clarins: “Clarins: effective serious treatments, ensuring maximum results with the highest quality ingredients.” De toegevoegde papieren bijsluiter geeft (ook in het Nederlands) duidelijk aan waar het product voor dient en hoe en waarom je het moet gebruiken. Alles super duidelijk. En uiteindelijk kan je als Clarins gebruiker lid worden van www.clubclarins.com of bezoek de Nederlandse site: https://bnl.clarins.com

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 |
Of vul het onderstaande contactformulier in:

 

Fields with (*) are required.