• 06 50598132

I VAN GILS

 

foto visual artikel van gils IHet enige parfummerk van Nederlandse bodem Van Gils Parfums heeft de typische no-nonsense houding en uitstraling waarbij het less is more-effect zeker opgaat. Met gepaste Nederlandse trots kondigt Van Gils nu de introductie aan van hun nieuwe geur voor mannen: I. Hiermee komt de teller op 5 te staan want Van Gils heeft al 5 geurlijnen op de markt: Basic Instinct, Elite, Strictly For Men en Between Sheets. Live gaat helaas uit het assortiment. Iedere geur haalt een bepaald karakter van de man naar boven. Strictly For Men: release your confident you, Elite: release your elite you, I: release your real you.

 

Geheel terecht omschrijft Van Gils zichzelf als: Nederlands, authentiek, no-nonsense en non-stereotype. Allerlei waarden die ook terug te vinden zijn in de uitstraling en design van de Van Gils parfums. Persoonlijk vind ik de parfums van Van Gils erg toegankelijk en niet gecompliceerd, waardoor ze een mooie aanvulling zijn op wat er zoal verkrijgbaar is op de parfum markt. Voor een zeer schappelijke prijs. In het bijbehorende persbericht lees ik dat de inspiratie voor I komt uit “Wild Rebellion”. Om meer te weten over de filosofie van het parfum Van Gils I vraag ik dit aan Jessy van Gils: Brand Manager Van Gils Parfums. “Momenteel bestaat het regulier Van Gils assortiment uit 5 verschillende geurlijnen. De achterliggende gedachten achter ons portfolio is dat mannen behoefte hebben aan meerdere goed bij hen passende geuren. Voor verschillende momenten en gelegenheden in hun leven. Met Van Gils parfums kunnen zij hun stemming, gelegenheid of moment perfect harmoniëren met een daarbij passende geur. De filosofie achter Van Gils I heeft te maken met het karakter van de huidige maatschappij. De bewijsdrang die je voelt, de druk om te moeten presteren, je constant op je mooist etaleren op social media etc. Met Van Gils I kun je lekker jezelf zijn. Je authentieke ik zonder filters op welke manier dan ook. Dat maakt jou pas een échte man.”

 

 

I opent gelijk pittig fris en lekker kruidig. Daar zorgt de rode peper wel voor. Een beetje scherp ook. Het pakt je gelijk en komt goed binnen. Dit is overduidelijk geen softe geur maar I is duidelijk goed aanwezig. Als de scherpte eenmaal wat is afgenomen dan wordt I geleidelijk aan wat aardser en zachter door de aardse vetiver en sandelhout. Maar ook de bloemnoten van iris, pruimenbloesem lavendel worden na verloop van tijd aangenaam ruikbaar. En in combinatie met vanille en tonkabonen heeft I ook een poederige noot in zich. I verloopt mooi en harmonieus van pittig naar aards en sensueel. Waarschijnlijk zal I zich bij de ene man meer frisser en bij de ander juist bloemiger gaan ontwikkelen. Ik was al een fan van LIVE maar daar voeg ik nu I ook geheel overtuigd aan toe. Wat een mooie verleidelijke geur is dit. Ik zeg mannen probeer I Van Gils en laat je zintuigen overtuigen!

 

 

Het eerste wat mij overigens wel opviel bij het zien van de I Van Gils flacon is de grote overeenkomst ervan met die van een ander bekend parfum. Beide glazen flacons zijn cilindervormig met een cilindervormige dop en degradeé qua kleurverloop. Maar Van Gils zegt vele inspiratiebronnen te hebben, waarbij ze alle trends volgen en kiezen daarin hun eigen weg. Zelf omschrijft Van Gils het design van hun I flacon als “warm blauw gecombineerd met subtiele koperen accenten, wat voor een premium uitstraling zorgt. Het stoere koperen I-logo is mannelijk en modern en straalt zelfvertrouwen uit.”

 

 

  • WINSTON GERSCHTANOWITZ

 

nieuwe flacon van gilsAls Brand Ambassador voor I Van Gils is wederom gekozen voor de 41-jarige televisiepresentator en acteur Winston Gerschtanowitz. Want al in 2009 was hij het campagnebeeld voor Van Gils Parfums. Voor Van Gils is Winston de ideale Ambassador omdat hij meerdere soorten man in 1 is. Daarnaast komt hij geloofwaardig over, sluit hij aspirationeel perfect aan bij de doelgroep en heeft hij een hoog autonoom mediabereik. “In het verleden hebben wij al een succesvolle samenwerking met Winston gehad. Voor ons was het dan ook een logische stap om elkaar opnieuw op te zoeken. Met de no-nonsense houding en zijn charisma past Winston perfect bij de plannen die wij voor aankomend jaar voor Van Gils hebben”, aldus Bart Hullegie: C.E.O. Van Gils Parfums. Qua campagne slaat Van Gils ditmaal een andere weg op waarbij het de focus legt op “The Real Men”. Hiermee breekt Van Gils me cliché parfumcampagnes waarbij vaak de nadruk ligt op “de perfecte man”. Met de campagne voor I met als slogan “Release Your Real You” wil Van Gils de veelzijdigheid van de man centraal zetten. Dus naast de succesvolle man ook de lieve man, de humoristische man, de emotionele man, de imperfecte man…

 

 

Winston kan zich volledig in deze nieuwe campagnestijl vinden. “Ik geloof heel erg in de strategie van Van Gils om juist weg te blijven bij de cliché parfum campagnes. Wij mannen zijn nou eenmaal in alle soorten maten en echt niet allemaal even afgetraind. En ook lopen we niet elke dag als een model uit de zee. Voor aankomend jaar hebben we ontzettend veel leuke projecten staan en daar verheug ik mij enorm op”, aldus Winston. Op de zwart/witte campagnefoto zien we Winston met verschillende gezichtsuitdrukkingen. Iedere lachrimpel duidelijk zichtbaar zonder enige toegepaste fotoshop. Want ook dat is de “real” Winston. Lekker authentiek en bewonderingswaardig in een tijdperk waarin photoshop en filters in reclamefoto's  té vaak de overhand hebben. 

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 |
Of vul het onderstaande contactformulier in:

 

Fields with (*) are required.