• 06 50598132

CARLSBERG BEER BEAUTY

 

definitief fotoDenk je aan bier dan denk je niet gelijk aan cosmeticaproducten. Denk je aan mannen dan denk je ook niet gelijk aan cosmeticaproducten. Maar als je deze drie samenvoegt dan krijg je een hele interessante combinatie want mannen en bier gaan prima samen. Voeg daar cosmeticaproducten aan toe en je hebt BEER BEAUTY. Met die gedachte heeft de bekende Deense brouwerij Carlsberg samen met het Deense cosmeticaproducent Urtegaarden de handen in elkaar geslagen voor de creatie van een uniek assortiment verzorgingsproducten voor hem: Carlsberg Beauty Series For Men. Gemaakt met echt authentiek premium Carlsberg bier.

 

Hoe meer je over deze combinatie nadenkt hoe logischer hij is, want hoe moeilijk is het niet voor bestaande cosmetica merken om mannen aan hun producten te binden. Maar in bier zijn de meeste mannen wél geïnteresseerd en als je daar dan ook nog eens cosmeticaproducten van een bestaand biermerk aan koppelt dan heb je een win-win situatie. “Deze Carlsberg producten hebben als uitgangspunt een humoristische kijk op verzorging voor mannen. Maar ze hebben ook een wetenschappelijke waarde want studies hebben aangetoond dat bier veel voordelen heeft voor huid en haar. Dus deze producten zijn wel degelijk zinvol. Deze lijn van producten geeft mannen een verzorgingslijn waar zij zich in kunnen vinden. Waarbij wij ons met name op de mannen in het Europese continent richten, aangezien zij het meest open staan voor verzorgingsproducten”, aldus Jim Daniel- International Media Director of Carlsberg. Voor Carlsberg hoofdbrouwer Erik Lund kwam de diversificatie nogal als een verrassing. “Toen ik voor het eerst hoorde dat we een verzorgingslijn voor mannen gingen maken dacht ik dat het om een grap ging. Het maken van bier is iets wat ik dagelijks doe. Het maken van beauty producten is een compleet nieuwe benadering voor mij en mijn collega’s. Maar onderzoek heeft aangetoond dat er nog een gat zat in de cosmeticamarkt voor mannen.”

 

 

Het idee voor deze mannenlijn van deze 4 na grootste bierbrouwerij ter wereld kwam nadat studies de gunstige effecten van vitamine B en het mineraal silicium benadrukken die terug zijn te vinden in gerst, hop en gist; de voornaamste ingrediënten in bier. Deze hoofdingrediënten zijn goed voor je haar en huid. Het silicium uit bier wordt snel door het lichaam opgenomen. Deze stof is essentieel voor het bindweefsel in het lichaam dat onder andere het bot versterkt. “Deze nieuwe beauty lijn geeft ons de kans om te praten over de gezondheidsvoordelen van bier in termen van een drankje dat goed is voor het lichaam, mits het natuurlijk met mate wordt geconsumeerd”, aldus Carlsberg. “Onze premium hops bevatten ook veel antioxidanten, oliën en antibacteriële zuren. Je kan eigenlijk wel zeggen dat onze hop de perfecte ingrediënten hebben voor scheerproducten. Met echt bier verwerkt in de Beer Beauty serie bevatten deze producten al het goede van de Carlsberg natuurlijke ingrediënten.”

definitief carlsberg 

 

  • BEER BEAUTY SERIES

 

De CARLSBERG BEAUTY SERIES FOR MEN bestaat uit een refreshing shampoo, conditioner en bodylotion. Aangevuld met de BEER’D BEAUTY SERIE die bestaat uit een shaving gel, aftershave cream en moustache cream. Elk product uit het Beer Beauty assortiment bevat 0.5 lier van premium Carlsberg bier. “Het bier wordt tot een compact poeder gevriesdroogd waardoor de koolhydraten, proteïnen en mineralen achterblijven. Dit wordt daarna met andere organische ingrediënten gemengd en in de diverse producten toegevoegd. Het resultaat is een uniek productenassortiment met een shampoo, een conditioner en een bodylotion”, aldus Erik Lund. Overigens zal een deel van de verkoopopbrengsten van de Carlsberg Beer’d Beauty producten naar de Movember Foundation gaan om zo de gezondheid van mannen te ondersteunen.

 

 

  • BEER BEAUTY SHAMPOO


Inspelende op de Carlsberg bier slogan: “Probably the best lager in the world”, omschrijft Carlsberg deze shampoo als “Probably the best shampoo in the world”. Daarnaast valt er op de biergroene plastic flacon te lezen dat deze shampoo boordevol Vitamine B en silicium zit om jouw haar er glanzend en gezond te laten uitzien. Maar is dat nu ook werkelijk zo? Deze shampoo heeft een donkerebruine bier kleur en is nauwelijks geparfumeerd. Schuimt niet overvloedig en is zeker een prima shampoo voor mannen.

 

 definitief carlsberg2

  • BEER BEAUTY BODY LOTION


Op de biergroene flacon valt in grote witte letters te lezen dat deze bodylotion als bier is voor jouw huid. Wederom boordevol Vitamine B en silicium. Volgens Carlsberg is deze bodylotion “een hemelse bier beauty match” met als predicaat “waarschijnlijk de beste bodylotion in de gehele wereld”. Bescheidenheid is overduidelijk niet de sterkste kant van Carlsberg. Met als kanttekening dat het gebruik van een bodylotion nog niet geheel geïntegreerd is bij veel mannen. Met uitzondering van de Zuid-Europese man. Daar is het smeren van een bodylotion een vast onderdeel van de dagelijkse lichaamsverzorging.

 

 

  • BEER’D BEAUTY SHAVING GEL


Ik ben al lang van shaving gels in plaats van het traditionele witte scheerschuim. En deze shaving gel van Carlsberg is een perfect gel om je gezicht mee te scheren. Het voordeel van een gel ten opzichte van schuim is dat het transparant is waardoor je duidelijk kan zien waar je nog moet scheren. En daarbij glijden de scheermesjes soepeler over je gezicht heen door de gladde laag die een gel op je gezicht achterlaat. En dit alles vind je terug in deze Carlsberg shaving gel. Na afloop van het scheren voelt je gezicht zo glad aan dat je nauwelijks nog een aftershave balsem hoeft te gebruiken. Maar mocht je toch behoefte aan een vocht inbrengend product dan is de Carlsberg Aftershave Cream een prima keuze. Alle Carlsberg producten komen in een gerecyclede grijze papieren verpakking waarvan de binnenkant felgroen is; overeenkomstig met de kleur van hun bierflesjes. Het gehele Carlsberg Beer Beauty concept won overigens in 2015 de zilveren en gouden prijs tijdens de Eurobest Festival of European Creativity die dat jaar in Cannes werd gehouden.

 

 

Dat mannen wel degelijk behoefte hebben aan specifieke verzorgingsproducten die op hen zijn gericht, blijkt wel uit een gehouden enquête onder Britse mannen tussen de 18 en 40 jaar. 65% van hen geeft aan dat zij zich dagelijks verzorgen en meer dan de helft van de ondervraagde mannen spendeert meer dan 17 euro per maand aan verzorgingsproducten. Toch gebruikt de helft van de mannen elke week de verzorgingsproducten van zijn vriendin of vrouw. Want ze geven te kennen dat ze specifieke verzorgingsproducten voor mannen misten. Om precies te zijn mist 43% van de Britse mannen die Carlsberg drinken speciale verzorgingsproducten voor mannen. 67% van de Britse mannen die Carlsberg drinken zou verzorgingsproducten op basis van bier kopen. Ik ben benieuwd hoe die percentages liggen bij de Nederlandse man. En vraag mij af wanneer een Nederlands biermerk ook hierop inspeelt en hun eigen verzorgingslijn voor mannen lanceert. Zoals Carlsberg dat nu heel slim heeft gedaan. Want dit is toch wel een goede manier om de man te bereiken en hem zo aan de verzorgingsproducten te krijgen. Of hij nou wel of geen bier drinkt..

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 |
Of vul het onderstaande contactformulier in:

 

Fields with (*) are required.