7 DE LOEWE

 

In Nederland heeft het Spaanse prestige merk Loewe helaas nog niet veel bekendheid. De status van Loewe in Spanje is te vergelijken met die van Chanel in Frankrijk; het staat voor luxe, elegantie en absolute topkwaliteit. Met name de lederwaren zijn een ijzersterke troef van Loewe. Het Franse Hermés noemde zelfs Loewe haar enige serieuze concurrent op dat gebied. Met als creative designer de Britse Stuart Vevers en als onderdeel van het L.V.M.H. luxeconglomeraat wordt Loewe anno 2012 ook steeds meer een internationale speler op modegebied. Qua prijs zijn de geuren in ieder geval een stuk bereikbaarder dan de peperdure mode-items. Met name in Spanje is de lijst van succesvol uitgebrachte Loewe geuren lang; Essencia de Loewe, Loewe para Hombre en de uniseks geur Agua de Loewe. In 2010 werd in Sevilla officieel de nieuwe herengeur “ 7 de Loewe” gelanceerd die nu ook in kleine schaal in Nederland wordt uitgebracht.

 

 

 

In de parfumwereld is het gebruiken van numerologie niet een uitzondering; bekende voorbeelden hiervan zijn Chanel no.5 en no.19, M7 van Yves Saint Laurent of 212 V.I.P. van Carolina Herrera. 7 is natuurlijk een internationaal geluksnummer, maar staat ook voor het aantal wereldwonderen, de 7 kleuren van de regenboog, de 7 wereldzeeën etc. Maar volgens Loewe staat het cijfer 7 hier voor het aantal ingrediënten die in de geur zijn verwerkt; een moeilijke taak voor de parfumeurs van Loewe want normaal bestaat een geur uit zo’n 100-150 ingrediënten. En ieder van de 7 ingrediënten staat voor een bepaalde waarde. Zo staat bijvoorbeeld vetiver voor kunst en traditie, zwarte peperblad voor moed en kracht, musk onderstreept de trots en waardigheid van de drager van de geur. Voor Loewe is de 35 jarige Spaanse stierenvechter Cayetano Rivera de meest waardige ambassadeur om deze geur wereldwijd te vertegenwoordigen. Hij is klassiek toch eigentijds; een symbool van elegantie, mannelijkheid en gerenommeerd in zijn beroep. “ Het is voor mij eerlijk gezegd een groot genoegen en verantwoordelijkheid om door zo’n prestigemerk als Loewe gekozen te zijn. Het voelt alsof ik thuis ben gekomen en voor mij is het ook een geweldige kans om de interessante en creatieve wereld van de geuren te ontdekken.”, aldus Rivera. De link tussen Loewe en stierenvechten ziet Rivera als een geslaagde koppeling tussen de Spaanse wortels en cultuur die beiden vertegenwoordigen. “ Kijk maar naar de suède reistassen van Loewe; qua kleur in overeenstemming met met het goudkleurige zand die in de arena wordt gebruikt. Ik denk dat zowel mijn wereld van het stierenvechten als die van Loewe dezelfde elementen delen zoals kunst, passie, kracht en innovatie. Dat is volgens mij de reden waarom we zijn samen gekomen voor dit prachtige project.”

 

 

 

Door haar kruidige karakter en prominente beginnoot van wierrook maakt van 7 de Loewe een geur die je of erg lekker vindt of die je niet aanstaat. Een tussenweg is er eigenlijk niet. Juist door haar krachtige kruidenmix van zwarte peperbladen, Marokkaanse Atlas cederhout en musk doet ze me denken aan de allereerste herengeur van Cacharel: Pour Homme. Naarmate de geur zich langer op de huid ontwikkelt ruik je subtiel de wat zoetere ingrediënt van rode appel. Het intense blauw van de glazen flacon vertegenwoordigt de hoofdkleur van de stierenvechters kostuums. De grote, ronde zilveren pompflacon met ingegraveerde Loewe-logo is schitterend. Hou je van sterke, kruidige geuren dan is dit een absolute aanrader.

 

 

De zwart-wit commercial laat op een stijlvolle manier zien welke voorbereidingen een stierenvechter treft voordat hij de arena betreedt en hoe hij zijn loodzware "traje de luces" (outfit) aantrekt. Met aandacht voor de innerlijke eenzaamheid die een stierenvechter doorstaat voordat hij de "held" van de arena wordt. Aan het eind van de commercial verandert Cayetano in de flacon van 7 de Loewe...terwijl de deuren van de arena zich openen. Een staaltje van stierenvechten verheerlijking? Het gaat meer om de hele sfeer rondom het stierenvechten dan om de daadwerkelijke act. " Het is een uniek project waarin 7 elementen, 7 geuren tot 1 samen komen. Het wordt een deel van jou en jij wordt er een onderdeel van", aldus Rivera. In Spanje is deze geur door de Academia del Perfume bekroond tot de beste mannelijke geur van 2010. Inmiddels is er in Spanje ook al een nieuwe variant op de markt: 7 Natural.