DAVID BECKHAM CLASSIC & INSTINCT GOLD

 

Voor veel mannen is David Beckham een absoluut rolmodel. Maar inmiddels is Beckham zoveel meer dan alleen een voetballegende; hij is ook een absolute mode-en stijlicoon. Trendsettend voor vele mannen over de gehele wereld. Zo ontwerpt hij ieder jaar een capsule collectie van lederen motorjacks voor het Engelse modelabel Belstaff en heeft hij zijn eigen underwearcollectie “Modern Essentials by David Beckham” voor H&M. Tevens is hij het gezicht van Breitling horloges. En bescheiden is hij ook nog eens. “Ik vind niet dat ik er goed uitzie. Maar ik heb wel mijn eigen onderscheidende look; die weergeeft hoe ik als persoon ben en hoe ik mij als man heb ontwikkeld.” Beckham heeft inmiddels ook verschillende geuren gelanceerd waarbij zijn geur Classic het unieke gevoel van David’s kenmerkende look tot uiting brengt. Een moderne klassieker

 

 

Classic opent fris prikkelend in je neus met topnoten van gin-tonic en limoen. Na verloop van tijd komen het muntakkoord en het frisse cipressenhout naar boven. Ondanks de basisnoot van Texaans cederhout blijft Classic als een milde citrusgeur hangen. Classic is geen opdringerige of revolutionaire geur maar juist mannelijk subtiel. Een discrete en elegante houtachtige/citrusgeur die passend op de achtergrond blijft. Voor de jeugdige dandyman. In de verste verte doet deze geur me heel sterk denken aan Chemistry van Clinique uit 1996. 1 van mijn allerliefste geuren met veel goede herinneringen. En dus kan ik alleen maar beamen dat ik Classic echt een heerlijke geur vind die het predicaat celebritygeur overtuigend ontstijgt. Het zwarte visgraat design op de verpakking komt als reliëfgrip terug op de cilindervormige glazen flacon.  

 

 

En hoe draagt Beckham zelf zijn eigen geur? “ Ik draag Classic op dezelfde momenten zoals alle mannen dat eigenlijk doen. Na een training, na het douchen of als ik uitga.”

 

  • DAVID BECKHAM INSTINCT GOLD

 

De limited edition Instinct Gold is gelanceerd ter ere van het 10-jarig jubileum van Beckham’s eerste geur Instinct. Met meer dan 10 miljoen verkochte flacons wereldwijd (oftewel 2 flacons elke minuut) is Instinct 1 van de beste verkochte celebrity geuren aller tijden. Hiermee overtreft hij zelfs topartiesten als  Jenifer Lopez en Beyoncé. David Beckham Golden Edition is geïnspireerd op David’s charismatische persoonlijkheid en assertieve mannelijkheid. Een echo van de originele Instinct; een klassieke fougère die een vleugje frisheid combineert met een levendig hart. Nu speciaal verpakt in een exclusieve en schitterende gouden verpakking. Met een opvallend detail: de gouden dop is magnetisch! De geur is gecreëerd door de parfumeur Alienor Massenet die eerder JOOP!, Antidote van Viktor&Rolf en Diesel Only the Brave creëerde.

 

 

Instinct Gold wordt geschaard onder de fougère geuren wat betekent dat ze ruiken naar de geur van een vochtig bos; fris en houtachtig. Maar als ik voor het eerst deze geur ruik dan is ze moeilijk te beschrijven. Instinct Gold is niet uitgesproken zoet, bitter, kruidig of citrusachtig. Geen zware geur maar aangenaam levendig sprankelend. Van al de gebruikte ingrediënten zoals: citroenolie, bergamotolie, jeneverbesolie en cederhoutolie springt er niet 1 dominant naar voren. Het is alsof alle ingrediënten om elkaar heen dansen en perfect in balans zijn. Het is wel uitgesprokener en gedurfder dan Classic. Na verloop van tijd wordt de geur wel wat kruidiger door de zoet/kruidige pathouli en grondige geur van vetiver. Geef deze geur daarom wat tijd om zich te ontwikkelen want dan ontpopt Instinct Gold zich als een echte heerlijke fougère geur!

 

 

“Ik wilde een iconische flacon voor Instinct Gold.”, aldus Beckham. “ Modern en geraffineerd. Zoals het originele flacon maar ditmaal met een gouden twist. Toen ik voor de eerste keer met de parfumdistributeur Coty om de tafel zat wilde ik er iets groots van maken, maar ik wilde er wel persoonlijk bij betrokken zijn. Ik wilde niet zomaar mijn naam weggeven voor op een parfumfles en dan zeggen dat ik het geweldig vind. Zo wilde ik er niet instappen. Mensen weten dat ik betrokken ben met alles waar ik mijn naam aan verleen. En dat is juist wat mijn samenwerking met Coty zo speciaal maakt.”