DAVIDOFF HORIZON

 

De naam HORIZON roept diverse associaties op. Die van adembenemende oneindige uitzichten op landschappen die verder strekken dan het oog kan waarnemen. Voor Davidoff is het de inspiratie voor hun nieuwe mannengeur. Waarbij de bijbehorende man zich in een eindeloos landschap begeeft met bergen die reiken tot de hemel. Zijn blik gefocust op een punt in de verte. Met beide benen stevig op de grond want hij weet precies waar hij heen gaat. Hij is waar hij wil zijn en heeft het totale overzicht. Waarbij hij toch zo snel en vrij is als een adelaar. Ik citeer hierbij uit het bijbehorende persbericht. En vraag me af welke man wil dit nu niet?

 

 

Geheel nieuw en origineel is de naam niet want al in 1993 lanceerde Guy Laroche een mannengeur onder dezelfde naam Horizon. Maar dat terzijde. Met als uitgangspunt de vrijheid van de natuur en de kracht van het ontdekken en het benutten van mogelijkheden te vangen is Davidoff’s Horizon ontstaan. Deze geur wordt omschreven als een tijdloze en unieke signatuur. Edel met rijkdom en diepte. Gecreëerd door de meesterparfumeurs Olivier Pescheux en Jacques Huclier. Geïnspireerd door de kracht van de natuur. Davidoff Horizon vangt de spanning op tussen aarde en hemel. Benieuwd hoe ze dat hebben gedaan.

 

 

Horzion opent gelijk super lekker! Niet te overheersend ietwat fris fruitig door de topnoten van mandarijn en grapefruit. Nadat dit vervliegt, transformeert de geur zich geleidelijk wat “aardser” door de toegevoegde vetiver, cederhout en patchoelie. Wat overeenkomt met de uitstraling van de campagnefoto. Het is inderdaad een geur met diepte want op het allerlaatste moment ruik je nog net een vleugje zoete cacao. Horizon laat je duidelijk 3 verschillende geursensaties doorlopen. Maar of het ook zo’n bestseller zal gaan worden als Cool Water…? Davidoff Horizon komt in een mannelijke en elegante transparante glazen flacon die de warme amberkleur van de geur onthuld. Met een matte zijkant waardoor de flacon prettig solide in de hand ligt. De opvallende metalen dop heeft een buigzame “hendel” die als een afsluitbaar slot dient voor de pompflacon. Slim bedacht!

 

 

Als gezicht voor de reclamecampagne is gekozen voor het Italiaanse model Simone Bredariol. Al eerder was hij te zien in campagnes van o.a. Montblanc Eyewear, Esprit Happy Fragrance en Ferrari. De print advertentie legt de aankomst vast van de man die zijn eigen top heeft bereikt. De boven hem cirkelende adelaar weerspiegelt zijn reis naar de top en symboliseert ook duidelijk vrijheid. In de bijbehorende Tv-commercial worden al deze elementen schitterend weergegeven door de regisseur Arnaud Uyttenhove; het beklimmen van de berg wat symbool staat voor het bereiken van ieder zijn eigen persoonlijke doel.

 

Lees ook: http://www.beautyformen.nl/index.php/geuren/the-game-davidoff