VERSACE DYLAN BLUE

 

Als het gaat om parfums voor mannen dan was het gebruik van het woord Black of Noir een tijd lang de tendens. Datzelfde lijkt nu te gebeuren met het woord blauw; getuige Bleu de Chanel, Narciso Rodriguez Bleu Noir en ook Versace komt nu met een nieuwe herengeur onder de naam: Dylan Blue. “ Deze geur is de essentie van de moderne Versace man. Het is een geur vol karakter en individualiteit. Een expressie van de kracht en charisma van de man. Ik houd ervan hoe Dylan Blue de traditionele noten en geuren vertaalt naar de moderne man. Volledig fris voor vandaag en morgen”, aldus Donatella Versace.

 

 

Voor Donatella is Dylan Blue de essentie van de moderne Versace man. “ Ik hou ervan hoe deze geur de suggestieve wereld vangt van de Versace mannelijkheid. Ik ben altijd van mening geweest dat mannen sterk, gepassioneerd, trots en niet bang moeten zijn. Ik hou ervan dat in de wereld van vandaag mannen in staat zijn om hun ware natuur te laten zien. Om hun passies te delen en hun overtuigingen. Dat is terug te vinden in het parfum Dylan Blue die sterk, fris en verleidelijk is. En in het design van de flacon die sterk en onderscheidend is. En is ook terug te vinden in de jonge mannen die model staan in de campagne. Evenals bij de martial arts vechters die iedere dag weer hun kracht bewijzen”.

 

 

Dylan Blue ruikt bij de opening inderdaad als een rijke fougère geur zoals valt te lezen in het persbericht. Fougère is Frans voor varen en is de beschrijving voor 1 van de 8 verschillende geurfamilies. Fougère geuren ruiken fris en aromatisch en Dylan Blue komt in het begin vrij direct binnen als fris oceaan aquatisch door de natuurlijke scherpe citrus, bergamot uit Calabrië en grapefruit. Waarbij na verloop van tijd (als de geur zich meer ontwikkelt) de toegevoegde vioolblaadjes en vleugje zwarte peper naar boven komen waardoor de geur wat scherper en krachtiger wordt. Toch eindigt de geur na een sterke start wat vlakjes en minder spannend, waardoor Dylan Blue vooral een mainstream geur is geworden. Duidelijk gericht op een brede doelgroep mannen. Persoonlijk prefereer ik een meer een uitgesproken parfum. Maar wil je lekker fris voor de dag komen dan is Dylan Blue een uitermate geschikte en veilige keuze. Voor mannen die niet overheersend naar parfum willen ruiken want helaas vervliegt Dylan Blue nogal snel.

 

 

Het blauwe aspect is terug te vinden in de diep blauwe verpakking (die bijna naar zwart neigt) en in de baguette geslepen flacon die gemaakt is van blauw geverfd glas. In het midden gedecoreerd met het iconische symbool van Versace: de Medusa. Mooi detail is de minuscule afbeelding van de Medusa op de gouden spuitknop. De campagnefoto’s voor Dylan Blue zijn geschoten door de wereld beroemde fotograaf Bruce Weber. Evenals de zwart-wit (homo-erotische) commercial die vooral bij de gay doelgroep positief zal worden ontvangen vanwege het vele mannelijk bloot. Waarbij de über gespierde Versace man een ietwat jaren ’90 esthetiek uitstraalt. Met als hoogtepunt de kussende mannen en vechtende boksers in Versace underwear. “ Ik heb de laatste tijd veel films gekeken waarin zowel acteurs als vechtsporters spelen”, aldus Weber. “ Het lijkt alsof ze zichzelf altijd proberen te bewijzen zodat de vrouwelijke personages verliefd op ze worden. Ik dacht dat het interessant zou zijn om een aantal foto’s en een film te maken waarin deze relatie naar voren komt”.

 

 

Er zijn verschillende campagnefoto’s voor Dylan Blue geschoten. Die met het model Trevor Signorino en Gigi Hadid is duidelijk gericht op de hetero consument, die met de kussende/vechtende boksers op de gay man. Beide foto’s zijn zeer verschillend qua uitstraling. Ik waardeer het overigens wel dat Donatella de gay community op deze manier duidelijk een warm hart toedraagt. Dit dient zeker navolging voor andere parfummerken…

 

Lees ook: http://www.beautyformen.nl/index.php/geuren/eros-versace