ETERNITY NOW CALVIN KLEIN

 

Ruim 25 jaar geleden lanceerde Calvin Klein de allereerste versie van Eternity. Het was destijds 1 van de best verkochte Calvin Klein geuren. Ondersteund door een uiterst sensuele zwart-wit commercial waarin het supermodel Christy Turlington en het Nederlandse topmodel Mark van der Loo de hoofdrol speelden. Nu wordt Eternity nieuw leven ingeblazen met de lancering van Eternity Now. Hiermee vangt Calvin Klein de spanning en pure emotie van een nieuwe liefde; wanneer 2 mensen zich realiseren dat dit het begin is van voor eeuwig…

 

 

Zal Eternity haar naam eer aandoen en de geschiedenis ingaan als een “eeuwige” parfumklassieker? Waarschijnlijk wel. “ Eternity is altijd een wereldwijde verkooptopper gebleven. En is nog steeds zo relevant als toen het 25 jaar geleden op de markt verscheen.”, aldus Friedemann Schmid; Vice President of Calvin Klein Fragrances. “ Met de lancering van Eternity Now breiden we de ranch van de succesvolle Eternity geuren uit; gericht op een wat jongere consument.”

 

 

ETERNITY NOW for Men opent lekker licht fris met een zoete touch van verfrissend kokoswater. Maar al snel komt op mijn huid de pittige geur van steranijs en gember naar voren waardoor de geur zich aangenaam warm en sensueel ontwikkeld. Alsof de geur een enorme warmte uitstraalt wat ook een (overheerlijk!) typisch kenmerk is van Calvin Klein Reveal Men. De prikkelende warmte van Eternity wordt intenser door het toegevoegde Marokkaanse cederhout en vanille uit Madagaskar. En hangt als een warme deken om je heen. Echt superlekker! Neem goed de tijd om Eternity intensief op je huid te laten inwerken (niet op je pols spuiten maar op de hals!) zodat alle noten zich goed kunnen ontplooien. Want alleen daarom is Eternity Now een absolute aanrader. De schitterende doorzichtige glazen flacon heeft een verhoogde bodem en laat zo mooi de oud roze kleur van deze geur zichtbaar zien.

 

 

De vrouwelijke versie van ETERNITY NOW begint ook sprankelend fris met een licht zoetig sorbet van nectarine, lychee en kweepeer. Niet te overheersend maar uiterste zacht en aangenaam. Net als de mannelijke versie heeft ook deze versie een 2-delig karakter; want na verloop van tijd ontwikkelt het fruitige zich geleidelijk naar een bloemige variant. Je ruikt overduidelijk de pioenroos en sensuele perzikbloem die steeds meer als hartnoot naar voren komt. Wederom niet overheersend maar mooi gelijkmatig in balans zonder dat de compositie te zwaar wordt. Super sensueel en vrouwelijk. Dit alles verpakt in een ranke zware glazen flacon waarin het perzikkleurige eau de parfum goed in uitkomt. En hoewel ik een man heeft de vrouwelijke versie van Eternity Now mijn absolute voorkeur.  

 

 

Inspelende op het eeuwige liefde thema kiest Calvin Klein wederom voor een echt liefdeskoppel als het gezicht voor de Eternity Now campagne; het Deense model Tobias Sorensen en het Amerikaanse model Jasmine Tookes. “ Jasmine en Tobias vangen als geen ander het Eternity Now moment waarop de liefde tussen een koppel begint.”, aldus Schmid. Hiermee treden ze in de voetsporen van supermodel Christy Turlington die verleden jaar (samen met haar man Ed Burns) het gezicht was voor Eternity Night. De in New York genomen zwart-wit foto straalt een totaal ontspannende aantrekkingskracht uit tussen Jasmine en Tobias. “ Het voelde alsof we gewoon thuis waren. Je merkt niet eens dat er een cameraploeg om je heen aanwezig is”, aldus Tookes. “ Het was echt geweldig om te doen want we konden geheel ons zelf zijn. Het voelde alsof men een kijkje nam in ons dagelijkse leven. Dus daar lagen we dan samen in bed. Super relaxed!”

 

 

Jasmine Tookes is het nieuwe Victoria’s Secret Angel model en Tobias Sorensen heeft eerder reclamecampagnes gedaan voor o.a. Iceberg en H&M. Maar voor beide is dit hun eerste grote campagne als koppel samen. “ We volgen hiermee Christy Turlington op als zijnde een koppel voor Calvin Klein. Dat is echt een droom voor ons die uitkomt. De campagne is zo mooi geworden. Ik kan niet wachten totdat iedereen het ziet.”