FERRARI



Het wereldwijde bekende Ferrari is een Italiaans automerk gevestigd in Maranello (Italië) en als bedrijf opgericht in 1929 als raceteam door Enzo Ferrari. Sinds het ontstaan wordt het bedrijf in 1 adem genoemd met de Formule 1 waarin vele successen werden behaald. Door de sterke naamsbekendheid van het merk heeft Ferrari meerdere productiecategorieën onder eigen naam uitgebracht zoals kleding, horloges, brillen en parfums. Het is inmiddels een lifestyle merk geworden. In 1999 kwam het eerste parfum op de markt waarna velen volgden zoals: Scuderia Ferrari, Ferrari Black en Ferrari Silver Essence. De neus achter de Ferrari parfums is de Spaanse meester-parfumeur Alberto Morillas die al eerder geuren creëerde voor onder andere Giorgio Armani, Cartier en Calvin Klein.

 

 

Aan de bestaande Ferrari geuren wordt nu een nieuwe herengeur toegevoegd: Ferrari Red Power. Hiermee gaat het merk terug naar de ziel van Ferrari; naar het typerende Ferrari rood dat zo kenmerkend geworden is voor dit merk. Red Power is de zesde geur van Ferrari en gericht op mannen tussen de 25 en 35 jaar. Perfume Holding heeft de licenties van alle Ferrari geuren in handen. “ Deze geur is gemaakt voor de man die gedreven wordt door passie. Een man die gepassioneerd is om mooie objecten, mooie auto’s en alles wat hij in het leven doet. Zowel persoonlijk als op zakelijk gebied klimt hij steeds hoger in de ladder.”, aldus Perfume Holding. De eerste associaties die ik krijg als ik de geur ruik zijn Mediterranees, Latijns en warme gloed. Daar zorgen de ingrediënten: Calabrische bergamot, Siciliaanse bloedsinaasappel en de rode peper duidelijk voor. Violet, geranium bladeren en kardemom zorgen voor de warme mediterrane noten. Dit is absoluut een heerlijke zwoele en luxe aandoende mannengeur die ik niet snel zou associëren met de sportieve coureurswereld van Ferrari. Een absolute aanrader! Deze geur komt in een zware transparant glazen flacon met daarover een strook van zacht rubber in het legendarische Ferrari rood en  aluminium dop met daarop het zilveren paard op een rode rubberen schijf.

 

 

Ferrari Red Power is volgens het persbericht gewijd aan de authentieke Ferrari man: hij is een geboren verleider, mysterieus, wild en hij ademt onafhankelijkheid en kracht. Als model voor de reclamecampagne, die het beste aan deze Ferrari eisen voldoet, is terecht gekozen voor het 31 jarige Argentijnse model Tao Fernandez Caino. Deze Latijnse hunk was al eerder model voor de Italiaanse mannengeur Mistero di Roma van Laura Biagiotti en liep shows voor o.a. Jean Paul Gaultier en John Galliano. Voor de campagnefoto komt Tao letterlijk uit de schaduw, badend in een rode Ferrari gloed van mysterie en sensualiteit; wat goed aansluit met deze sensuele geur. Zijn blik is direct, doordingend zoals de kracht van een winnaar. De verleidelijke kracht van Ferrari. Met deze nieuwe geur hoopt Ferrari vooral de opkomende Midden Oosterse en Braziliaanse markten aan zich te binden.

 

 

SCUDERIA FERRARI

 

Voor de echte Ferrari enthousiastelingen is er de geur Scuderia Ferrari. Bedoeld voor mannelijke waaghalzen die de lifestyle van een échte Ferrari coureur willen evenaren. Voor mannen die zich aangetrokken voelen door de racewereld, auto’s en technologie. Voor echte sportmannen die houden van prestaties weerspiegelt dit parfum het DNA van Ferrari racing. Want volgens Ferrari houdt deze man van uitdagingen, snelheid, competitie en buitengewone resultaten. Scuderia is het oudste raceteam in de Formule 1 en volledig in handen van het Italiaanse Ferrari. Vrij logisch om daar een geur naar te vernoemen die door Ferrari als zeer mannelijk wordt omschreven. De parfumeur van de geur is Karine Dubreuil. Het is een lichte, frisse prikkelende geur die opent met Siciliaanse limoenen, groene mandarijn en pepermunt. Heerlijk! Andere ingrediënten zijn o.a.: zwarte peper, Marokkaanse rozemarijn, Libanese cederhout en amber uit India. Dit is geen opdringerige geur maar blijft lichtjes aanwezig. Het heeft eerder iets Oosters kruidigs fris. De geur komt in een dikke glazen flacon waarop het iconische gele Ferrari logo met zwarte paard prijkt. Rondom de aluminium dop is een dunne rode rand ingezet. Grappig detail is de rode drukknop en de rode binnenkant van de aluminium dop. So Ferrari!

 

 

Het spreekt voor zich dat Ferrari de 32 jarige Spaanse coureur Fernando Alonso heeft ingezet als het gezicht voor deze geur. Deze “natural born winner” is een tweevoudig wereldkampioen Formule 1 coureur die sinds 2010 een driejarig contract heeft getekend bij Ferrari. Hij is een winnaar, vastberaden, ambitieus en beetje arrogant…een echte gladiator gedurende de race.