HUGO ICED

 

Op een uiterst koude winterdag in januari ben ik uitgenodigd in het Amsterdamse Wolf Atelier voor de perspresentatie van de nieuwe herengeur van HUGO BOSS. Achteraf gezien komt de koude gevoelstemperatuur goed overeen met de naam van de nieuwe geur: HUGO ICED. Een krachtige geur voor de millenniumgeneratie met opwekkende en “ijzige” ingrediënten. Maar HUGO ICED is meer dan alleen een nieuwe geur voor mannen. HUGO BOSS wil de nieuwe generatie van (millennium) mannen inspireren om hun dromen nu te doen verwezenlijken.

 

 

HUGO ICED is in feite het nieuwe parfum broertje van de iconische geur HUGO MAN die in 1995 werd gelanceerd. Beide geuren richten zich met name op de moderne urban mannen die hun dromen vervullen en hun grenzen verleggen. Zonder zich zorgen te maken wat anderen hiervan zullen zeggen. De HUGO man is duidelijk zichzelf en volgt zijn eigen instincten met alle vrijheid. Tijdens de presentatie krijgen we geheel in stijl cocktails te drinken met daarin de ingrediënten die in HUGO ICED zijn verwerkt zoals: munt, rozenwater en jeneverbes.

 

 

Zoals de naam ICED al doet vermoeden hebben we hier te maken met een ijzige en koele geur; maar uiterst aangenaam tintelend. Onmiddellijk ruik ik het toegevoegde vetiver waardoor deze geur mij sterk doet denken aan de Spaanse geur Vetiver van Adolfo Dominguez. Waarbij de groene vetiver in ICED mooi in harmonie is met het toegevoegde bevroren munt. Het vleugje bittere sinaasappel zorgt ervoor dat ICED niet te koel ruikt maar aangenaam licht zoet. Als je van frisse munt houdt dan is HUGO ICED onbetwist jouw must-have geur. De ijzer/zilverkleurige metalen flacon heeft (evenals de vorige HUGO geuren) de vorm van een typische kalebas met een schroefdop. Geïnspireerd op de aluminium water kalebas fles uit het Franse en Amerikaanse leger; waarbij de stop via een ketting werd vastgehouden. Bij de ICED flacon schroef je de dop eraf zodat je deze lekkere fris knisperende geur gelijk op kunt sprayen.

 

 

Uiteraard kan een bekend mannelijk acteur niet meer ontbreken als het gezicht voor een nieuwe geur, waarbij HUGO BOSS ditmaal gekozen heeft voor de 29-jarige Amerikaanse acteur Zac Efron. Via zijn Instagram account berichtte Efron verleden jaar al dat hij opgewonden is om het boegbeeld te zijn van de nieuwe HUGO Man campagne. Want met zijn veelzijdigheid heeft hij zich inmiddels ontwikkeld van jonge highschool talent als Disney Channel ster naar een volwassen zanger, deejay en allround acteur. Daarom past hij volgens HUGO BOSS perfect bij deze nieuwe geur. “ Zac Efron bezit een intrigerende mix van klassieke filmster allure met een weerbarstig urban randje. Met zijn unieke stijl is hij de vervolmaakte belichaming van het millennium mannelijkheid”, aldus BOSS. En schaart hij zich bij de andere acteurs Gerard Butler en Theo James die ook het gezicht zijn van BOSS geuren.

 

 

De tijd om samen met HUGO BOSS te werken was perfect qua timing voor Zac Efron. “Ik ben ongelofelijk trots om ambassadeur te zijn voor zo’n klassiek parfum van HUGO BOSS. Bovendien vind ik ICED erg lekker ruiken. Het is echt verfrissend en energiek. Daarnaast vind ik de boodschap achter de geur ook briljant. De #YourTimeIsNow doelstelling sprak mij erg aan; dat jezelf de eerste stap moet zetten om jouw doelen te behalen. Het feit dat ik in de juiste positie ben om mijn generatie te hiervoor aan te spreken voelt voor mij als een enorme eer en als iets heel speciaals”, aldus Efron. In de bijbehorende commercial zien we een sprayende Zac Efron die (uiterst gewaagd) op grote hoogte over een metalen balk loopt van het ene gebouw naar het andere. “Take that First step” is dan ook de titel van deze commercial. Met een overtuigende boodschap van Efron zelf: “ Today is yours. Go after what you really want. Dare to take the first step. What are you waiting for?”

 

 

Want met de lancering van deze nieuwe geur wil HUGO BOSS tevens een beweging tot stand brengen, waarbij HUGO ICED je uitnodigt om nu zelf die stap te zetten om de nieuwe mogelijkheden van iedere dag te omarmen. Niet wachten tot later maar doe het nu is de achterliggende boodschap bij deze geur. “De bijbehorende campagne is bedoeld om de jongere generatie aan te moedigen om hun passies te cultiveren en haar doelstellingen te bereiken”, aldus HUGO BOSS. Iedereen kan dan ook zijn eigen behaalde doelstellingen plaatsen op het HUGO BOSS Instagram account: #YourTimeIsNow.