JIMMY CHOO MAN

 

Dit Engelse luxe modelabel heeft haar naam te danken aan de befaamde schoenmaker Jimmy Choo. Gevestigd beginjaren ’90 in East End Londen werden zijn schoenen al snel een hit bij de internationale jetset. Inmiddels is het assortiment flink uitgebreid naar allerlei luxe accessoires waaronder ook de lancering in 2011 van een schoenencollectie voor mannen. Mede dankzij Jimmy Choo’s nicht Sandra Choi die momenteel als creative director verantwoordelijk is voor alle Jimmy Choo productlijnen. Haar missie is om van Jimmy Choo een wereldwijd luxemerk te maken. Ter uitbreiding van de mannencollectie onthult Jimmy Choo zijn allereerste mannengeur: Jimmy Choo MAN.

 

 

“ Na de lancering van de schoenencollectie voor mannen was het geheel logisch om een nu een mannengeur te hebben. We hebben al veel succes gehad met onze damesgeuren en we vonden de tijd nu rijp om er een mannengeur aan toe te voegen.”, aldus Philippe Benacin; C.E.O. van Inter Parfum die de geur hebben geproduceerd. “ Ik zie parfum als een soort van accessoire. Ik wilde iets creëren wat zou worden gezien als een object van verlangen. Waarin ik het onafhankelijke gevoel en zijn gevoel van stijl erin probeer over te brengen.”, aldus Choi. Volgens Philippe Benacin is de deze geur een balans tussen elektrisch en klassiek. “ De geur heeft topnoten van lavendel, suikermeloen en mandarijnessentie. Met ananas en geranium in het hart en een basis van patchoeli en amberachtige houtsoorten”. Mijn eerste indruk van deze geur is dat ze zeer licht en stijlvol is; niet specifiek opvallend door een bepaalde geurnoot. Voor mij mag de geur wel wat zwaarder zijn maar dat is puur een persoonlijke smaak. Aangenaam fruitig zoet. Je ruikt inderdaad in het begin lichtjes de mandarijnessentie gemengd met citrusnoten. Na wat langere tijd ruik je ook de geraniumnoten die worden aangevuld met blad van ananas. Het zoete aspect van de geur wordt ook verkregen door de fruitnoten van suikermeloen. Pas na langere tijd steekt het warme, amberachtige houtsoort meer de kop op maar de geur blijft als geheel constant vederlicht aanwezig. In de lijn zoals een Bvlgari Man en Bottega Veneta pour Homme.

 

 

De grijs fumée kleurige glazen flacon is absoluut van een simpele uitermate stijlvolle schoonheid. Uitgevoerd in een architectonisch deels gebogen vorm met glanzend chroom details. Geïnspireerd op een antieke heupfles. Strak, mannelijk en minimalistisch. Een schitterend sierraad om op een mooie plek te laten pronken. De chromen dop heeft een hals van donkergrijs lederreliëf als referentie naar het kenmerk van Jimmy Choo. Datzelfde reliëfpatroon van krokodillenhuid komt terug in de zilverkleurige verpakking.

 

 

De fotocampagne is geschoten door de wereldberoemde fotograaf Peter Lindbergh waarbij de Britse acteur Kit Harington is gekozen als het gezicht voor dit mannenparfum. Hij speelt de rol van Jon Snow in de hitserie Games of Thrones en in de film Pompeii. “ Als je aan Jimmy Choo denkt dan denk je aan een merk die een hoog aanzien heeft in de mode industrie. En om dan het eerste mannelijke gezicht voor Jimmy Choo te mogen zijn is enorm opwindend.”, aldus Harington. Voor Choi belichaamt Harington perfect de Jimmy Choo man. “ De Jimmy Choo man is zelfverzekerd, een gentleman met een speels karakter, een elegante dandy die oog heef voor detail. Kit Harington heeft een natuurlijke en verleidelijke mannelijkheid. Zijn coole uitstraling en smeulende sensualiteit verloochenen een ware Britse gentleman.”