JOOP! HOMME EXTREME

 

In het leven draait het allemaal om sex! En sommige mannen zijn niet bang om dit toe te geven. Hiermee opent het persbericht van JOOP! Homme Extreme; de nieuwe mannengeur van deze Duitse ontwerper. Deze geur wordt omschreven als het nieuwe afrodisiacum voor echte mannen. JOOP! Homme Extreme is de lang verwachte opvolger van het originele JOOP! die in 1989 werd gelanceerd. Destijds revolutionair doordat de geur nogal vrouwelijk was binnen het bestaande mannenassortiment. Herkenbaar aan de toen zeer gewaagde roze “juice” en roze flacon. Een oriëntaalse amberachtige geur die destijds razend populair was en nu nog steeds te verkrijgen is.

 

 

De naam JOOP! is genoemd naar de gelijknamige Duitse ontwerper Wolfgang Joop. Hij begon als mode-illustrator, journalist en freelance ontwerper voor diverse modehuizen in Frankrijk, Italië en Duitsland. Zijn gelijknamige label werd in 1981 opgericht en 6 jaar later lanceerde hij zijn eerste geur waarbij het uitroepteken extra energie aan zijn merk moest geven. In de jaren'80 en '90 had hij veel succesvolle geuren en nu is er dus JOOP! Homme Extreme; een oriëntaalse, kruidige geur gebaseerd op een onverwacht melange van wilde kruiden en luxueuze houtsoorten. Het hart van deze geur bevat een geheim ingrediënt: het ‘hot skin akkoord’. Wat dat echter precies is wordt in het persbericht niet verder uitgelegd.

 

 

Bij het opspuiten van de geur moet je echt even wachten tot de geur zich volledig heeft ontwikkeld want dan wordt ze echt veel lekkerder en beter. Je ruikt inderdaad iets wat niet makkelijk te beschrijven is. Dit zogenaamde ‘hot skin akkoord’ wordt als een licht wolkje omringd door fluweelzachte cacaonoten die steeds meer de kop opsteken. Lekker! Het is geen agressieve zoete geur zoals ik die verwachte; daarvoor is JOOP! Homme Extreme toch te zacht en zweverig. Deze geur zal duidelijk niet door alle mannen als lekker worden ervaren. Daarvoor is hij niet mainstream genoeg, wat ik dan wel weer een voordeel vind. Vind ik het een typisch super verleidelijke geur zoals de reclamefoto het doet overkomen? Nee, dat niet maar wel lekker genoeg om jezelf een extra sensueel gevoel te geven. Als je daarvoor in de stemming bent.

 

 

De JOOP! Homme Extreme flacon is een krachtige interpretatie van de iconische JOOP! Homme flacon. Alleen heeft het bekende roze glas nu een diepe, paarse kleur gekregen. Het X-logo heeft een uitgesproken neonuitstraling. Op de uitermate sexy en weinig onthullende campagnefoto prijkt het goddelijke lichaam van het Amerikaanse football speler/model Justice Jolin. Eerder was hij al te zien in campagnes van o.a. Armani, Nautica, Timberland en Zegna. Op de campagnefoto van de originele JOOP! Homme geur is de flacon strategisch voor het kruis van Justice geplaatst. Met als slogan: Real men wear pink. Voor JOOP! Homme Extreme wordt hij innig omarmd door het vrouwelijke model Dasha Malygina. “Real men get more” is dan ook de hierbij behorende slogan.