STRICTLY JIL SANDER

 

Van het Duitse modelabel Jil Sander komt de nieuwe herengeur STRICTLY. De mannelijke tegenhanger van de in 2014 verschenen damesgeur Simply Jil Sander. De naam Strictly is wezenlijk een bevestiging van de kenmerken waar het merk Jil Sander voor staat: strak, puur en minimalistisch. De Duitse ontwerpster Jil Sander stichtte haar modelabel onder eigen naam in 1968. Haar ontwerpen waren uitermate succesvol en geliefd vanwege haar minimalistische handschrift. Toch verliet ze tot driemaal toe haar eigen label. In 2012 vertrok Jil Sander definitief wegens persoonlijke redenen. Sindsdien is de Italiaanse creative director Rodolfo Paglialunga verantwoordelijk voor de m/v Jil Sander collecties.

 

 

Strictly is gecreëerd door de parfumeurs Sonia Constant en Olivier Pescheux. Beide hebben al eerder parfums ontwikkeld voor o.a. Burberry, Kenzo, Loewe en Paul Smith. In het persbericht valt te lezen dat ze voor Strictly de allerbeste ingrediënten hebben geselecteerd om een geur te creëren waarvan de eenvoud alleen wordt beconcurreerd door het uitzonderlijke. De gebruikte ingrediënten zijn o.a. witte peper, kardemom, cederhout en tonkabonen. Strictly opent lekker prikkelend kruidig met een dominerende toets van witte peper en laurier. Laat de geur even inwerken zodat je de aangename nootmuskaat ruikt. Gaandeweg wordt Strictly wat warmer en zoeter door de vetiver en tonkaboon. Hoewel ik zeker geen fan ben van kruidige geuren is deze compositie wel erg aangenaam en totaal niet scherp overheersend; maar blijft Strictly subtiel op de achtergrond. In mijn beleving is Strictly een zeer chique en uiterst mannelijke geur die veel mannen zal aanspreken.

 

 

Geheel in de stijl van Jil Sander is de zware glazen flacon simpel, tijdloos en eenvoudig qua belijning. Deels helder transparant en deels in hoogglans grijs uitgevoerd. Mooi detail is de rode binnenkant van de dop wat ook terugkomt in de verpakking; die ook van binnen in rood is uitgevoerd. Dat subtiele gegeven loopt door in de bijbehorende reclamefoto waarbij het grijze pak gevoerd is met een zichtbare rode binnenvoering. Onthult door de omgeslagen mouw.

 

 

Als het gezicht voor Strictly heeft Jil Sander gekozen voor het 32- jarige Canadese topmodel Milan Krouzil. Op de foto leunend tegen een XL uitvoering van de Strictly flacon. Op 16-jarige leeftijd begon Milan te werken als model en op 17-jarige leeftijd stond hij al op de cover van het gerenommeerde Italiaanse tijdschrift L’Uomo Vogue. Eerder was Milan al het gezicht voor merken zoals: Chevignon, Canali en GAP.