THE GAME DAVIDOFF

 

Zino Davidoff is de grote man achter het wereldwijd bekende merk Davidoff. Geboren in1906 in Kiev (Oekraïne) nam hij in 1930 de tabakswinkel van zijn ouders over en ontwikkelde een heel assortiment aan wereldberoemde sigaren. Vanuit Zwitserland bouwde Zino Davidoff het imperium verder uit ( de Davidoff Luxury Group) door beginjaren’80 hoogwaardige modeartikelen te produceren zoals horloges, brillen, lederwaren en parfums. Daarvan is Cool Water wel de meest bekende geur en nog steeds wereldwijd een absolute bestseller. Nu is daar een nieuwe herengeur aan toegevoegd: The Game.

 

 

Deze geur is gecreëerd voor degenen die niet bang zijn om op te vallen. Bedoeld voor mannen die voor zichzelf durven op te komen. Als setting voor de campagne is gekozen voor het opwindende casino en haar verleidelijke spelaanbod. The Game is gecreëerd door meesterparfumeur Bernard Ellena van het Franse huis Symrise en de geur behoort tot de aromatische, houtachtige geurfamile. “ De naam The Game roept onmiddellijk een mannelijke wereld op. Ik stel me de sfeer van een pokeravond voor met onderkoelde elegantie en de spanning rond de speeltafels.”, aldus Ellena. “ De beginfase van de geur is fris door citroen, mandarijn en bergamot. Allemaal citrusnoten die in relatie staan met gin fizz ( dit is een cocktail op basis van gin, citroensap, suikersiroop en sodawater). In het hart van de geur geeft iris het parfum een elegant karakter. De lichte noot van patchoeli samen met een exclusief Symrise ingrediënt geeft meer body en warmte aan de geur. Als laatste zorgt rozenhout als basisnoot voor een harmonie van de verschillende houtsoorten.” Ik ruik de geur voor het eerst en inderdaad opent The Game fris maar niet te zuur door alle citrusvruchten. Het is geen opdringerige/opvallende geur maar semi zoet (door de toegevoegde iris) en fris wat een mooie combinatie is. Sprankelend en zeker elegant. Na verloop van tijd komt het rozenhout meer naar boven. Het is licht aanwezig…niet als een provocerende pokerspeler die vaak in het casino alle aandacht naar zichzelf opeist.

 

 

De cilindervormige flacon is gemaakt van zwaar transparant zwart glas en is geïnspireerd op opeengestapelde speelfiches; ook wel door croupiers een “stack” genoemd. De ribbels van de flacon voelen als speelfiches. Op de dop staat de naam van het parfum in rood vermeldt. Het oogt als een schitterend designobject. De strakke  verpakking heeft een in een reliëf gedrukte zilverachtig patroon; verwijzend naar de speelfiches. Volgens het persbericht is de Davidoff The Game speler een man van de wereld die alles volledig onder controle heeft en weet wanneer hij alles moet inzetten. Als een echte winnaar is hij daarom niet bang om op te vallen. Hij is een absolute meester van het spel…en The Game is zijn geur.

 

 

Als modellen voor de campagne zijn het Amerikaanse model en acteur Joshua Kloss en het Nederlandse model Rianne Ten Haken gekozen. Eerder was Joshua al model voor het cosmeticamerk LabSeries for Men en acteerde hij in de Amerikaanse televisie serie “O.C.” De campagnefoto ( geschoten door de Zweedse fotograaf Jonas Akerlund) straalt een hoog jaren’80 glamour uit met een vleugje James Bond. De man als macho held strak in smoking gestoken met een verleidelijke vrouw aan zijn zijde. Het lijkt eerder op een filmposter. Een campagnefoto die enigszins gedateerd overkomt met de huidige tijdsgeest en tijdsbeeld van de man anno nu. Ik vraag me dan ook af welke man anno 2013 zich hier nog in kan en wil herkennen…? Vergeet daarom de reclamecampagne maar laat enkel de heerlijke geur je verleiden tot de aankoop ervan. Want ik weet zeker dat ook niet gokkers deze geur zullen waarderen.