THE SCENT HUGO BOSS

 

Het gebruiken van een eau de toilette heeft toch wel als ultieme doel het verleidingsaspect. Je wilt graag lekker ruiken voor jezelf maar ook om anderen ermee te verleiden. Hiermee laat je een olfactorisch spoor van jezelf achter. En prikkel je de reukzintuigen van degene die je ontmoet. Geuren zijn voor mannen de ultieme afrodisiaca geworden. Met die insteek lanceert BOSS haar nieuwe mannengeur: THE SCENT. Waarbij alle zintuigen op scherp worden gezet. THE SCENT staat voor een nieuwe vorm van verleiden; het draait meer om het emotionele dan om intellectuele intelligentie.

 

 

BOSS legt nogal de lat hoog door deze geur “THE SCENT” te noemen. Alsof deze geur boven alle andere geuren staat en als maatstaf dient. Het ultieme haalbare. Met deze geur slaat BOSS duidelijk een nieuwe weg in. Dat merk je gelijk aan de openingsnoot die kruidig en licht Oriëntaals overkomt. Iets wat je niet snel van een BOSS geur verwacht. Het unieke aspect van The Scent wordt tevens verkregen door de toevoeging van een exclusief ingrediënt uit Afrika: Maninka fruit. Een afrodisiacum dat doet denken aan passievruchten en rum. “ We gingen op ontdekkingstocht naar de Feybos regio in Zuid-Afrika op zoek naar planten die nergens anders te vinden zijn. Met de bedoeling om nieuwe opwindende ingrediënten te gebruiken”, aldus Will Andrews, wetenschapper en Senior Evaluator bij P&G Prestige die de geur uitbrengt. “Maninka fruit heeft een gedroogd fruitig aroma. Maar er is ook een deel dat ruikt naar aardbeien gedoopt in chocolade.”

 

 

“ Voor BOSS The Scent wilden we 4 persoonlijkheid elementen nemen waarvan we vinden dat ze de essentie vormen voor de verleiding van de BOSS man: kracht, vertrouwen, elegantie&stijl en het nogal abstracte persoonlijk magnetisme. Het toegevoegde ingrediënt leder vertegenwoordigt sterkte van de BOSS man en gember staat voor vertrouwen. Voor elegantie&stijl kozen we voor lavendel wat de geur is van onze vaders en grootvaders. Lavendel was tevens de sleutel tot de opkomst van Fougere geuren in de jaren ’60”, aldus Andrews. THE SCENT opent inderdaad aangenaam verleidelijk: licht zwoel & Oriëntaals zoet zonder dat het té zwaar is. Ondanks de goede balans mix van de diverse ingrediënten komen na verloop van tijd de lavendel en leer wel wat meer naar boven, waardoor THE SCENT absoluut mannelijk en licht kruidig blijft ruiken. Maar het aangename zoete van de openingsnoot had (voor mij) wel wat langer mogen blijven hangen…

 

Zelf denk ik dat na een paar uur THE SCENT al is vervlogen maar als iemand mij ziet dan valt hem gelijk mijn geur op. Hij vindt het lekker zoet ruiken maar niet te overdadig. Juist gedoseerd. Als ik hem vraag of hij het een verleidelijke geur vindt dan antwoordt hij volmondig met ja! Hij ervaart THE SCENT als een geur die bij hem oproept om nog dichterbij de drager ervan te komen. Dus ik kan alleen maar concluderen dat de visie van THE SCENT geheel geslaagd is.

 

 

Als het gezicht voor The Scent heeft BOSS gekozen voor de 30-jarige Britse acteur Theo James. Hij is de verpersoonlijking van de verleidelijke kant van de BOSS-held: zelfverzekerd in zijn fysieke uitstraling en met een heel natuurlijk charisma. James is bekend geworden door zijn rollen in Divergent en in tv serie Downtown Abbey. “ Ik ben vereerd om als ambassadeur de BOSS Parfums te mogen vertegenwoordigen in hun laatste campagne”, aldus James. “Al geruime tijd bewonder ik de perfecte balans die BOSS nastreeft tussen het klassieke en eigentijdse. Ze zijn erg goed in stijl, succes en ambitie. Maar juist deze nieuwe BOSS geur heeft een wat donker element in zich. En ik vind het juist leuk om het gezicht te zijn van iets nieuws van BOSS; een nieuw terrein voor hen waar ze zich nog niet eerder op hebben bevonden. Bovendien weerspiegelt deze parfumcampagne mijn eigen smaak en houding hoe een unieke geur behoord te zijn.”

 

 

Gekleed in een zwart pak is James samen met het Russische topmodel Natasha Poly op de gevoelige plaat vastgelegd door de fotografen Mert Alas en Marcus Piggott. “ Ik vind het heel belangrijk hoe je ruikt,” verklaart James. “ Het wordt een onderdeel van jezelf en mensen blijven je herkennen aan jouw geur. De mix van een geur vermengd met je eigen huidgeur is iets wat je blijft onthouden. Zelfs wanneer je die persoon in jaren niet meer hebt gezien.”