TRUSSARDI BLACK EXTREME

 

Er was eens Trussardi Uomo. Uitgebracht in de jaren’80 met een imitatie zwarte krokolederen flacon met daarop de bekende Trussardi hazewindlogo. Deze houterige fougère geur werd destijds omschreven als “de kwintessens van zachte mannelijkheid”. Anno 2014 wordt Trussardi Uomo omgedoopt naar Black Extreme. Mannelijk, mysterieus en volledig zwart. Een eerbetoon aan het verleden met het oog gericht op de toekomst. De perfecte balans tussen moderniteit en traditie.

 

De geur is gecreëerd door de Franse parfumeur Aurélien Guichard. Naast de andere Trussardi geuren Uomo en My name ontwierp hij ook geuren voor o.a. Davidoff, Gucci en Kenzo. Guichard verwerkt graag houtige noten in mannengeuren. Waarbij hij het succes van een goede geur verklaart als die met het hart is gemaakt. Volgens het persbericht komen alle kernwaarden van het merk Trussardi terug in deze geur. Krachtig en uitgesproken, het verleidt en verovert. Al bij het openen van de verpakking ruik je al een vleugje van de geur; een overheersende scherpe citrusgeur door de Italiaanse citroen. Toch deed het me ook gelijk een beetje aan Chemisitry van Clinique denken. Het lijkt inderdaad op de aloude Trussardi Uomo maar deze ruikt krachtiger en intenser. Het sensuele aspect van de geur wordt vormgegeven door de toegevoegde fruitige pruimnoot, Italiaanse iris en vioolblaadjes; die komen pas na enige tijd zachtjes tot ontwikkeling. Het is geen zware geur maar wel 1 die na verloop van tijd blijft hangen als een krachtige marineachtige citrusgeur. Voor de liefhebbers ervan! De geur komt in een zware matzwarte flacon waarbij het Trussardi logo op de dop is gegraveerd. De superklassieke fluweelzwarte verpakking geeft duidelijk een extra cachet aan deze geur.

 

Als gezicht voor Trussardi Black Extreme is gekozen voor de knappe 31 jarige erfgenaam Tomaso Trussardi. Hij is lid van de vierde generatie van de Trussardi familie en CEO van het familiebedrijf. Al eerder was hij in 2011 het gezicht van de andere fantastische Trussardi herengeur: My Land. Op aanraden van zijn vader verscheen Tomaso al op 15 jarige leeftijd in diverse advertenties van Trussardi. “ Trussardi is een familiebedrijf. Het is een lifestylemerk.”, verklaart Tomaso. “ In feite gaat de Trussardi wereld niet alleen over mode maar het gaat ook om kunst, food en design. We beschouwen onszelf als ambassadeurs van prachtige Italiaanse ambachtelijk vakmanschap waarbij de meeste van onze producten in Italië worden gemaakt. Trussardi begon als een ambachtelijke werkplaats die luxe lederen handschoenen verkocht. Onze Italiaanse afkomst is essentieel omdat Trussardi een lifestyle merk is dat het concept van de Italiaanse identiteit vertegenwoordigt. We hebben een Italiaans erfgoed dat al meer dan 100 jaar bestaat.”

 

Lees ook: http://www.beautyformen.nl/index.php/geuren/my-land-trussardi