VAN GILS ELITE

 

Van Gils Parfums is het enige herenparfummerk van Nederlandse bodem. Iets om zeker trots op te zijn. Decennia lang staan ze garant voor stijlvolle en mannelijke geuren met een tijdloos karakter. De geurenlijn van Van Gils is een ode aan de echte man. De veelzijdige man die op ieder moment de beste versie van zichzelf wil laten zien. En voor hen biedt Van Gils een breed assortiment van diverse geuren zoals: Van Gils Classic, Van Gils Frosted of Van Gils Live. Die geurenlijn wordt nu aangevuld met de nieuwe geur: ELITE. Persoonlijk vind ik de Van Gils geuren zeer toegankelijk en gericht op een breed publiek. Niet te gecompliceerd of bijzonder uitgesproken waarin tevens hun kracht ligt. Elke man kan zich wel in 1 van hun geuren vinden.

 

 

De definitie van het woord “elite” is dat het een kleine groep is van rijke en invloedrijke personen. Een selecte groep van voorname personen die tot de upper class behoren; de beau monde. Dat gegeven heeft Van Gils gebruikt in de bijbehorende promo video waarin 6 mannen in een maatpak meedoen aan een modderig parcours met allerlei hindernissen. Deze StrongmanRun vond plaats in Hellendoorn waar tevens de geur ELITE werd gelanceerd. Door hun maatkleding onderscheiden de 6 mannen zich van de rest van de sporters. Als een elitaire groep mannen zijn ze niet te beroerd om bij de finish aan te komen met besmeurde maatpakken. Want een echte man ontleent geen status aan materiële zaken. Integendeel. Bij de echte stijlvolle man gaat het om zijn wie je écht bent. Elite zijn gaat niet over beroemd zijn of je omringen met allerlei materiële zaken, maar elite zijn gaat over jezelf zijn. Laat de innerlijke elite in je los. Aldus het persbericht…

 

 

Gezien de stoere campagnefoto verwacht ik een kruidige uiterst mannelijke geur, maar niets is minder waar. ELITE opent gelijk super lekker! Met een frisse cocktail van grapefruit, appel en citroen waar je gelijk vrolijk van wordt. Aangevuld met oranjebloesem. Hier wordt je onmiddellijk door gepakt. Deze lekkere fruitige geursensatie blijft nog lang hangen wat ik persoonlijk erg kan waarderen. Want helaas vervliegen veel herengeuren al vrij snel. Na verloop van tijd komt het kruidige & warme van de salie als hartnoot wat meer naar boven, maar daar moet je echt je best voor doen om die te kunnen ruiken. En in combinatie met de toegevoegde hout wordt ELITE steeds warmer en dus nog lekkerder! Ik kan niks anders dan ELITE blijven ruiken en er steeds meer van gaan houden. Wat een topgeur! Beste mannen; voor de schappelijke prijs zou ik deze geur absoluut heel snel eens gaan kopen. ELITE komt in een glazen rechthoekige flacon met robuust geribbelde houten dop.

 

 

Het meest opvallende aan de bijbehorende zwart/wit campagnefoto is dat Van Gils zich voor ELITE niet op 1 type man richt (wat vaak wel gebruikelijk is in campagnefoto’s voor parfums) maar ditmaal 3 generaties mannen heeft geportretteerd. Van eind jaren 20 tot begin 70. Van Gils zet ditmaal dus duidelijk in op een brede doelgroep mannen. Waarbij de geur ELITE een diversiteit aan mannen moet appelleren. In de campagnefoto dragen de 4 mannen besmeurde pakken die deels zijn opengescheurd. Alsof ze zo een potje rugby hebben gespeeld. En nu klaar zijn om zich op te frissen met de geweldige productlijn van ELITE.