AHAVA

 

Het Israëlische cosmeticamerk Ahava is wereldleider op het gebied van innovatieve huidverzorgingsproducten op basis van Dode Zee mineralen. Ahava is Hebreeuws voor liefde. Dit natuurlijke huidverzorgingsmerk is ontstaan door haar gepassioneerde relatie met het bijzondere Dode Zee gebied. Met haar buitengewone gezondheidsbevorderende eigenschappen wordt de Dode Zee gezien als de grootste en rijkste natuurlijke spa van onze aarde. Ahava is ontwikkeld door de bewoners van de kibboetsen aan de kusten van de Dode Zee die ontdekten dat mensen vanuit de hele wereld de modder van de Dode Zee mee naar huis wilde nemen. Dat leidde uiteindelijk tot de ontwikkeling van Ahava als merk in 1988. Met als doel het ontwikkelen van doeltreffende cosmeticaproducten die het vochtgehalte in de huid optimaliseren, de huidconditie verbeteren en vroegtijdige huidveroudering tegengaan. Waarbij onafhankelijke klinische testen hebben aangetoond dat producten op basis van mineralen en planten uit de Dode Zee een verlevendig effect hebben.

 

 

TIME TO ENERGIZE MEN

 

Ook voor mannen heeft Ahava een complete collectie van 6 verzorgingsproducten die speciaal zijn afgestemd op de wensen en eisen van de man. Een compacte mannenlijn die perfect aansluit bij de behoefte van mannen: probleemoplossende en resultaatgerichte producten. Ze voldoen aan de huidverzorgingswensen van de man: schoon, fris, trekt snel in de huid en gemakkelijk in gebruik. Het assortiment loopt van Moisturizing Cream, Shaving Cream tot aan de geweldige Mineral Hand Cream wat wel hét Ahava sterproduct is. De producten bevatten geen parabenen, alcohol en zijn ook geschikt voor de gevoelige mannenhuid want ze zijn getest op allergische reacties. Met mannelijke geuren zoals citrus, hout en aromatisch groen. Alle producten bevatten een krachtige combinatie van plantaardige Ginko, Ginseng en Gember extracten, alsmede  het exclusieve bestanddeel Osmoter: een perfect uitgebalanceerd concentraat van Dode Zee mineralen (ontwikkeld door Dead Sea Laboratories) dat op effectieve wijze het vochtpeil aanvult en de huid weer oplaadt. Want de Dode Zee heeft ’s werelds hoogste concentratiegraag qua mineralen dat op 32% ligt. Waardoor de huid weer in balans is en je je als herboren voelt.

 

 

De Ahava producten zijn exclusief te koop in de apotheek alsmede in de beautysalons. “ We zien beide verkoopkanalen als experts.”, aldus Melissa Tan; Product Group Manager. “ De apotheek als expert in de verzorging en de beautysalon als expert in de schoonheid.” Een schitterende beautysalon is de Ahava Brand Spa in Heemstede die ook speciale behandelingen biedt voor de mannenhuid (lees ook het artikel Ahava Brand Spa onder SKINCARE). Om de Nederlandse mannelijke consument te bereiken investeert Ahava veel in de media. “ We vinden het belangrijk dat de Nederlandse man de Ahava producten zelf kan proberen. Daarom geven we bij de apotheken en de beautysalons veel sampling weg zodat mannen de producten zelf kunnen ervaren.” Als de Nederlandse man eenmaal de producten heeft geprobeerd dan blijft hij ze ook gebruiken. “ Ze blijven erg loyaal aan onze mannenlijn. En nu hopen we dat ook andere Nederlandse mannen dit gaan proberen….” Als model voor de campagne heeft Ahava alvast gekozen voor de Nederlander Paul Parkas die in Israël woont.

 

Lees ook: http://www.beautyformen.nl/index.php/skincare/ahava-brand-spa