L’ORÉAL MEN EXPERT




Met de lancering van de MEN EXPERT-lijn in 2005 voor mannen doorbrak cosmeticagigant L’Oréal het taboe rondom mannencosmetica. Deze simpel te gebruiken verzorgingslijn biedt een complete range van producten voor mannen en hun behoeften op gebied van huidverzorging. Gericht op diverse leeftijdsgroepen vanaf 20 jaar tot 45+. De lijn omvat o.a. reinigingsgels, hydraterende verzorgingsproducten, verkoelende oogrollers en after shave balsems. Ook omvat de MEN EXPERT lijn een serie van scheerproducten onder de naam: Hydra Sensitive. Voor het ontwikkelen van de MEN EXPERT- lijn hebben de laboratoria van L’Oréal diepgaand onderzoek uitgevoerd om zodoende gedetailleerd inzicht te krijgen in de eigenschappen van de mannenhuid en hoe deze zich ontwikkelt gedurende de jaren. Waarbij ieder product specifiek is afgestemd op de behoefte van de huid; voor een vermoeide, droge of glimmende huid. De gehele MEN EXPERT-lijn bevat A.D.S. ( Active Defense System). Een actief ingrediënt afkomstig uit een extract van pepermuntbladeren die rijk is aan Polyphenol. Dit is een actieve molecuul die ervoor zorgt dat de zichtbare tekenen van gevoeligheid minder worden en tevens helpt het de natuurlijke weerstand van de huid te herstellen tegen de dagelijkse schadelijke invloeden van buitenaf.

 

De MEN EXPERT producten kunnen worden samengevat in 3 woorden: simpel, snel en effectief. Makkelijk in gebruik en qua prijs in een uitermate betaalbare middenklasse. Inspelende op kleuren die mannen aanspreken heeft L’Oréal gekozen voor grijs en oranje. Met duidelijke gebruiksaanwijzingen en iconen op de recyclebare verpakkingen.Geheel in lijn met de L’Oréal filosofie worden bekende acteurs ingezet als ambassadeurs voor de diverse MEN EXPERT producten. Met als slogan: “ Expert al being a man. Fit. Sharp. Cool”. Tot die “happy few” acteurs mogen zich o.a. Pierce Brosnan, Patrick Dempsey en Hugh Laurie rekenen. L’Oréal verbindt zich dan ook als sponsor van o.a. het filmfestival in Cannes en met diverse internationale mode-evenementen.

 

 

GAY EXPERTISE

 

Met deze verzorgingslijn richt L’Oréal zich niet alleen op de heteroman maar ook duidelijk op de homoseksuele klant. “ De homomarkt is erg belangrijk voor ons”, aldus Rob Billard, Senior Vice President voor L’Oréal marketing in Parijs. “ Homoseksuele mannen zijn vanaf het begin af aan nauw betrokken geweest bij het ontwikkelen van de producten. Vanaf het concept van het product tot aan de verpakking en advertenties toe. Ons onderzoek heeft direct aangetoond dat homoseksuele mannen meer merkentrouw zijn dan de heteromannen. Het behalen van de positieve resultaten onder de homoseksuele doelgroep is dan ook van de hoogste prioriteit voor ons”. L’Oréal adverteert dan ook geregeld in buitenlandse homotijdschriften. En tevens is uit een lezersonderzoek van de Gaykrant gebleken dat MEN EXPERT, samen met Nivea For Men, tot de favoriete producten van deze lezers behoort. Tot de best verkochte producten behoren de Hydra Energetic Gezichtscreme en de Vita Lift Gezichtscreme. Dat de MEN EXPERT-lijn een succesformule is blijkt wel uit het feit dat in Nederland de producten binnen de mass market nummer 2 zijn in gezichtsverzorging voor mannen. Inmiddels zijn de producten al in meer dan 120 landen verkrijgbaar. Met als belangrijkste L’Oréal filosofie “ hoe oud je ook bent, ongeacht ras, uiterlijk of etniciteit, je bent het waard”.

 

Lees ook: www.beautyformen.nl/index.php/news/gay-advertising