NIVEa



In 1911 ontwikkelde het Duitse bedrijf Beiersdorf een emulsie van water en olie; deze mix functioneerde als een unieke stabiele crème. De eigenaar van Beiersdorf noemde de crème Nivea, afgeleid van het Latijnse niveus wat sneeuwwit betekent. In 1922 kwam Nivea met het eerste product voor mannen: de Nivea scheerzeep. Vanaf de jaren ’30 is Beiersdorf ook andere producten gaan produceren zoals scheerschuim, shampoo en huidproducten. In de jaren ’80 bracht Nivea het eerste verzorgingsproduct voor ná het scheren op de markt en is het merk wereldwijd gegaan in een poging ook buiten Europa de markt te veroveren. Met als 1 doel voor ogen om iedereen een betere huidverzorging te kunnen aanbieden. Nu 100 jaar later is het Nivea assortiment flink uitgebreid en nog immer worden er nieuwe producten ontwikkeld om zo te voorzien in alle behoeften van de huid. De Nivea onderzoekers bestuderen de kenmerken van verschillende huidtypen waardoor het consumenten over de gehele wereld in hun behoeften op het gebied van huidverzorging kan voorzien; ongeacht cultuur, geslacht en leeftijd.

 

 

De eerste verzorgingscrèmes voor mannen ”NIVEA for Men” werden in 2000 geïntroduceerd en waren onder de mannelijke consument gelijk een groot succes. Zo groot zelfs dat Nivea het aandurfde om 1 jaar later met een gezichtsreinigingsproduct voor mannen te komen. Ook met succes. Inmiddels loopt het uitgebreide assortiment van deodorants, aftershave balsems tot aan anti-aging crèmes en is de energy crème Q10 de verkooptopper voor mannen. Voor iedere soort van persoonlijke verzorging bestaat er een passend Nivea product. Op de site niveaformen.nl vind je een duidelijk overzicht van alle producten ( inclusief de toegevoegde ingrediënten) waarbij de adviseur precies aangeeft hoe het product te gebruiken. Overigens is uit een onderzoek gehouden onder de Gaykrant lezers gebleken dat NIVEA for Men samen met L’Oréal Men Expert tot hun favoriete producten behoort. “ Het is tegenwoordig voor mannen steeds normaler om verzorgingsproducten te gebruiken.”, aldus Tim Maas; Fields Sales Manager bij Nivea. “ De markt groeit en het is een uitdaging om mannen als eerste te bereiken en te overtuigen van ons merk. Ik probeer ervoor te zorgen dat NIVEA for Men écht een merk op zich wordt, en niet alleen gezien wordt als onderdeel van het grote moedermerk.”

 

 

SOCIALE VERANTWOORDELIJKHEID

 

Plan is Nivea’s partner om zich in te zetten voor maatschappelijke verantwoordelijkheid om zo mensen over de hele wereld te helpen; door een betere toekomst voor ze op te bouwen evenals voor hun gemeenschappen. Onder het motto “ We care & connect” zorgen Nivea&Plan ervoor dat kinderen die in armoede leven recht krijgen op basisonderwijs. Lokale bevolkingen worden betrokken bij projecten om zo mee te helpen met het promoten van kinderrechten en respect voor familie. Om gezamenlijk nieuwe ideeën te ontwikkelen voor gezondheidszorg en onderwijs. Voor haar 100e verjaardag heeft Nivea een speciale editie gelanceerd van het blauwe crémeblik die gewijd is aan de samenwerking met Plan. Van elke verkochte blik doneert Nivea 15 cent naar hun huidige project in Guatemala. Met zo’n 153 miljard doosjes per jaar is dit het werelds meest verkochte schoonheidsproduct.

 

Lees ook: www.beautyformen.nl/index.php/producten/nivea-for-men