VICHY



Sinds de oprichting in 1931 van het Franse merk Laboratoires Vichy door dokter Haller (die meer inzicht wilde krijgen in de fysiologie van de huid) heeft dit verzorgingsmerk 1 missie: samenwerken met de internationale wetenschap om het vitale orgaan “ de huid” beter te begrijpen. Met als doel om de consumenten te leren hun huid te verzorgen en leren kennen. In 1968 wordt het merk Vichy voor het eerst in de Nederlandse apotheken gelanceerd. Tegenwoordig is Laboratoires Vichy het eerste Europese dermocosmetisch merk die in apotheken wordt verkocht. Het heeft anno nu een compleet verzorgingsgamma gecreëerd met als belangrijkste ingrediënt het thermaal bronwater van het Franse Vichy ( gecombineerd met andere actieve ingrediënten uit farmaceutisch onderzoek) en behoort inmiddels toe aan het Franse cosmeticagigant L’Oréal.

 

 

VICHY HOMME

 

De kennis die in de loop der jaren is vergaard heeft Vichy geleerd dat om een optimale werkzaamheid te kunnen ontwikkelen, de producten nauwkeurig afgestemd moeten zijn op de huid waarop ze worden aangebracht. Bij de ontwikkeling van de productlijn voor mannen heeft Vichy diepgaand onderzoek verricht om alle specifieke eigenschappen van de mannenhuid te begrijpen. Om te kunnen beantwoorden aan die specifieke kenmerken van de mannenhuid wordt in 2001 Basic Homme gelanceerd. Een complete serie van verzorgingsproducten samengesteld volgens het meest geavanceerde farmaceutisch onderzoek. In 2007 wordt de naam veranderd in Vichy Homme met een complete restyling van de productengamma in de kleuren zwart en rood wat staat voor wetenschap & viriliteit en werkzaamheid & elegantie. Tevens wordt de volledige productlijn geperfectioneerd. Alle Vichy Homme producten bevatten als basis thermaal water van Vichy; een uniek water van magmatische oorsprong dat rijk is aan 15 zeldzame mineralen, actief versterkend en krachtig. Tot op heden is het thermaal water van Vichy niet na te maken door de mens.

 

 

In tegenstelling tot andere cosmeticamerken wordt Vichy Homme juist niet in de parfumeriewinkels verkocht maar wel bij de apotheek. “ Wij plaatsen onze producten in een medische omgeving waarbij het advies wordt gegeven door een medische professional; in dit geval de apotheker of apotheker assistente.”, aldus Margriet van der Klugt; Training Manager Cosmetique Active Nederland. “ Want juist het merk Vichy richt zich op het ontwikkelen van producten die geïnspireerd worden door medische technieken. Veel van onze producten kunnen geadviseerd worden wanneer de huid niet optimaal functioneert.” Via advertenties in de media bereikt Vichy de Nederlandse man waarbij het merk zich richt op ieder type man. Vichy biedt diverse producten voor de gezichtsverzorging maar heeft in haar assortiment ook een product voor de man met een gevoelige huid: Sensi Baume. “ Dit is een doelgroep voor wie het vaak moeilijk is om een passen product te vinden. Juist doordat het assortiment van Vichy zo uitgebreid is kunnen wij mannen naast Vichy Homme producten ook aanvullende producten bieden. Denk hierbij aan heren die zorgen maken over haaruitval, dunner wordend haar of een gevoelige hoofdhuid. Maar daarnaast heeft Vichy ook specifieke antitranspiratie producten.”

 

Lees ook: http://www.beautyformen.nl/index.php/producten/vichy-homme