CHRISTIANO RONALDO CR7 UNDERWEAR

 

De Portugese voetballer Christiano Ronaldo introduceert in samenwerking met de Deense textielgroep JBS zijn eigen underwearlijn: CR7 by Christiano Ronaldo. Voor deze gevierde sportman is dit zijn allereerste stap in de fashion design. Zijn liefde voor fashion en interesse in design vormden de sleutel in de beslissing om zijn eigen collectie te lanceren. Voor de creatieve ervaring en knowhow werd de New Yorkse designer Richard Chai benaderd. Eerder werkte hij al voor andere bekende ontwerpers zoals: Donna Karen en Marc Jacobs.

 

 

De wereldwijde lancering van het merk CR7 vond verleden jaar plaats in de binnenplaats van het Spaanse paleis Palacio de Cibeles in Madrid. Daar werd voor de internationale pers de zwart-wit foto van een zeer gespierde Ronaldo onthuld op een19 meterhoge billboard. Van voetballer naar model waarmee hij ongetwijfeld een (commerciële) plek wil gaan bemachtigen in de concurrerende wereld van underwear voor mannen. “ Het is verbazingwekkend om het billboard te zien met mijn eigen collectie”, aldus Ronaldo. “ Ik ben erg trots om officieel mijn CR7 lijn wereldwijd te lanceren en bovenal om mijn campagnefoto te zien hangen in dit schitterend gebouw in Madrid. Ik ben erg blij om mijn eigen merk te hebben; mijn underwearlijn. Het is als een droom voor me en het eindresultaat is schitterend.”

 

 

De collectie is gericht op een mix van mode en kwaliteit waarbij esthetiek en comfort even belangrijk zijn. Dit door gebruik te maken van de beste materialen en pasvormen. “ De details van de underwear lijn zijn schitterend en ik voel mij erg gelukkig dat ik deel mag uitmaken van dit project. Ik heb veel passie en toewijding gestopt in het creëren van deze nieuwe lijn. Mode en design zijn 2 passies van mij en al sinds lange tijd wilde ik mijn eigen merk lanceren. Om samen met Richard aan deze collectie te hebben mogen werken heeft mij een geweldige creatieve uitklep gegeven. En ik heb van elk onderdeel genoten; van het selecteren van de kleuren en de ontwerpen tot aan het zelf testen van de pasvorm en designs. Ik ben er trots op dat de collectie wereldwijd wordt gelanceerd.” En hopelijk met succes want aan een vervolgcollectie (met samenwerking van beide heren) wordt inmiddels al gewerkt.

 

 

TWEEDE COLLECTIE

 

Na de succesvolle lancering van zijn debuut underwearcollectie heeft Ronaldo onlangs zijn tweede collectie gelanceerd. Met nu meer nadruk op opvallende kleuren. “ Ik ben erg trots op deze tweede collectie. Ik wilde de lijn op een gekke en persoonlijke manier presenteren.”, aldus Ronaldo. Voor zijn debuutcollectie in 2013 werd het lichaam van Ronaldo onthuld op een19 meterhoog billboard bij Palacio de Cibeles in Madrid. Voor zijn tweede collectie werden levensgrote foto’s van een naakte Ronaldo in zijn nieuwe underwearlijn geprojecteerd op iconische gebouwen in 7 modesteden over de hele wereld. Zoals op de Bowery in New York, de Praca Do Comercio in Lissabon, de Arco Della Pace in Milaan en op het treinstation Atocha in Madrid. De campagnefoto’s zijn geschoten door de internationale modefotograaf Rankin. De poses van Ronaldo op de campagnefoto’s zijn geïnspireerd op zijn favoriete voetbalposes. “ Het nummer 7 staat dicht bij mijn hart. Dus het was een eer voor mij om deze tweede CR7 underwear collectie te mogen onthullen in 7 wereldsteden. Het was geweldig om met Rankin samen te mogen werken en fantastisch om deze campagnebeelden onthuld te zien op zo’n unieke manier. Sinds ik de mogelijkheid heb gehad om aan mijn eigen merk te werken zijn mode en design echt een passie voor mij geworden. Ik heb echt met veel plezier aan deze tweede collectie gewerkt. We hebben onze ervaring gebruikt van de eerste collectie en ik ben echt tevreden over het eindresultaat. Ik vind het belangrijk dat ondermode er stylish uitziet met een perfecte pasvorm en dat het comfortabel aanvoelt.”

 

 

EMPORIO ARMANI

 

Dat Ronaldo zijn eigen underwear merk lanceert komt voort uit zijn eerdere samenwerking met Giorgio Armani toen hij in 2010 het gezicht werd voor diens Emporio Armani Underwear lijn. “ Het is voor zijn energie dat ik voor Christiano heb gekozen als het nieuwe gezicht voor de Emporio Armani Underwear lijn.”, aldus Armani. “ En voor zijn jeugdige, spannende en ja… sexy houding.” Hiermee verving Ronaldo de Engelse voetbalster David Beckham die daarvoor 3 jaar lang model stond voor de Emporio lijn. “ Zodra mijn contract met Armani was beëindigd begon ik na te denken over het hebben van mijn eigen lijn. Het is moeilijk om je eigen merk te hebben en uitermate lastig om succesvol te zijn in de undewear business. Maar de tijd die ik met Armani had was geweldig.”, aldus Ronaldo. Na zijn uiterst lucratieve samenwerking met Giorgio Armani besloot ook David Beckham om in 2012 zijn eigen underwearlijn onder eigen naam te lanceren in samenwerking met kledinggigant H&M : David Beckham Bodywear. Voetballers en ondermode gaan kennelijk commercieel goed samen. “ Het Armani succes was voor mij het bewijs dat er een échte markt bestaat voor goed uitziende en goed gefabriceerde bodywear voor mannen.”, aldus Beckham. “Al geruime tijd heb ik zelf het idee om een eigen bodywearlijn te gaan doen. Het idee om iets voor mijzelf te doen kwam werkelijk voort uit mijn samenwerking met Armani. Ik wil net zo groot proberen te worden als Calvin Klein.” Maar niet iedere voetballer houdt goede herinneringen over aan zijn modelcarrière. 1 van de eerste voetballers die poseerde voor mannen ondergoed was de Zweed Fredrik Ljungberg. Van 2003 tot 2007 was hij model voor Calvin Klein Underwear. Achteraf gezien heeft hij spijt dat hij dit gedaan heeft. “ Destijds ging ik veelvuldig uit naar nachtclubs en vrouwen kwamen naar me toe en begonnen spontaan aan mijn geslachtsdeel te zitten. Zomaar uit het niets. Overal waren handen en ik kon er niks aan doen…”.

 

 

NEDERLANDSE VOETBALLERS

 

Ondanks dat Nederland veel internationale profvoetballers heeft afgeleverd is er maar 1 die ooit eens model heeft gestaan voor een ondermodemerk. Dat was in 2005 toen Sloggi een landelijke billboard campagne startte met de Ajax voetballer Johnny Heitinga. Het ondermodemerk wilde met deze campagne extra aandacht geven aan de Sloggi Men collectie. “ Sloggi staat voor jong, fun en sportief.”, aldus een Sloggi woordvoerder. “ We zochten een sportman die in alle opzichten voldoet aan dat waar Sloggi voor staat: jong, ambitieus, talentvol en succesvol. De juiste speler vonden wij in Johnny Heitinga. Zijn persoonlijkheid zal zowel mannen als vrouwen aanspreken. Een perfecte teamopstelling en een weloverwogen tactiek.” In dat zelfde jaar werd Johnny door de lezers van de Gay Krant verkozen tot nummer 3 als meest sexy speler van Oranje. Op nummer 1 werd gekozen voor Christiano Ronaldo.