READY-TO-READ!



 

  • BRAUN SERIES 3 WET & DRY SHAVER

 

Als het op scheren aankomt dan ben ik altijd een overtuigde natscheerder geweest. Zeker gezien de grote hoeveelheid nieuwe scheergels en- oliën die er op de markt zijn gekomen om het scheerproces nog makkelijker te laten verlopen. Natscheren heeft dus daarom nog steeds mijn persoonlijke voorkeur. Bij droogscheren denk ik altijd dat het scheerapparaat een ruwe en trekkende huid achterlaat. Daarom wil ik zelf het verschil ervaren en heb ik van Braun de mogelijkheid gekregen om hun nieuwste aanwinst uit de Braun Series 3 te mogen testen. Want dit scheerapparaat kan zowel droog als met scheergel worden gebruikt. Zelfs als je onder de douche staat…!

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/news/braun-series-3-wet-a-dry-shaver



 

  • DOUGLAS MEN


Steeds meer parfumeriewinkels beginnen hun eigen verzorgingslijn voor mannen. Zo ook Douglas die een exclusieve verzorgingslijn hebben ontwikkeld voor mannen: Douglas MEN. Speciaal gericht op de specifieke eisen en behoefte van de man als het gaat om de verzorging van hun huid. Want de mannenhuid is nu eenmaal anders dan die van vrouwen. En mannen vormen een steeds meer een interessante doelgroep: zo spenderen mannen van in de dertig maandelijks circa een bedrag van 120 euro aan gezichtscrèmes. Inmiddels geven ze meer geld uit aan cosmetica dan aan de sportschool. Er zit dus duidelijk nog veel potentie in de cosmeticamarkt voor mannen.

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/producten/douglas-men



  • TABAC GENTLE MEN’S CARE


Veel mannen van mijn generatie zullen Tabac Original nog wel kennen van heel vroeger; de aftershave splash in de witte flacon die iedere vader destijds wel gebruikte. Van Duitse makelij en verkrijgbaar sinds 1951. Maar aan die geur wordt nu een complete verzorgingslijn aan toegevoegd: bestaande uit 9 nieuwe producten die de man van nu nodig heeft voor zijn dagelijkse lichaams- en gezichtsverzorging routine. Waarbij de geur van de eau de toilettte decent op de verzorgingsproducten is overgedragen. Want er is anno 2015 duidelijk een nieuwe Tabac man opgestaan; fris, dynamisch en verzorgd. Een man die het verleden achter zich laat en openstaat voor hedendaagse grooming voor een uitermate betaalbare prijs. Waarbij de bijbehorende campagnefoto met een vette knipoog wil laat zien hoe onweerstaanbaar een goed verzorgde man kan zijn.

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/producten/tabac-gentle-mens-care


  • DECADENCE MARC JACOBS


Het woord decadentie kent vele vertalingen. Zo betekent het overdreven rijk of duur. Maar het staat ook voor overdaad of overdreven zucht naar genot, naar het schone. Dus de naam Decadence alleen al geeft hoge verwachtingen voor dit nieuwe parfum Na zijn vorige parfums Daisy en Lola is Decadence voor Marc Jacobs zijn meest volwassen parfum. “ Ik houd van het idee dat iets extrovert is. Je wilt gewoon dat het gezien wordt en daarom kon ik ook niet wachten om deze nieuwe geur te laten zien”, aldus Marc Jacobs. Zal Decadence net zo succesvol worden als zijn andere geuren? Bronnen binnen de parfumindustrie verwachten in ieder geval dat Decadence alleen al in het eerste jaar in de V.S. zo’n slordige 25 miljoen dollar zal gaan opbrengen.

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/decadence-marc-jacobs



  • BOUCHERON QUATRE


Voor de presentatie van de nieuwe herengeur QUATRE van het Franse juwelenmerk Boucheron was ik uitgenodigd in de juwelierszaak Bonebakker in het Conservatorium Hotel in Amsterdam. Om zo gelijktijdig ook de juwelencollectie van Boucheron te zien waarop deze geur is geïnspireerd. Meer dan 155 jaar geleden werd Boucheron opgericht en was de eerste juwelier die zijn deuren opende aan de beroemde Place Vendôme in Parijs. In 2004 lanceerde Boucheron haar iconische QUATRE ring; een perfecte combinatie van 4 ringen bestaande uit verschillende materialen die tot 1 ring zijn versmolten. Diezelfde ring vormt nu het uitgangspunt vormt voor de geur QUATRE. Een Eau de Toilette voor hem en een Eau de Parfum voor haar. Waarbij Boucheron aansluiting zoekt bij de jongere generatie die op zoek is naar exclusieve easy going luxe. 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/boucheron-quatre


  • SAUVAGE DIOR

 

Het Franse woord “Sauvage” betekent wild, woest en ongetemd. Dior heeft dit woord gekozen als naam voor hun nieuwe herengeur omdat het energiek is en goed klinkt. “ Sauvage is een meeslepende en zeer suggestieve naam; typisch Dior. Maar het is ook een ruige naam die een unieke geur aankondigt.” aldus Dior. Is deze geur wellicht een broer van de in 1966 uitgebrachte legendarische Eau Sauvage? Volgens Dior niet. Want we hebben hier te maken met een gloednieuwe Sauvage; bedoelt voor de volgende generatie mannen die Sauvage gaat gebruiken. De eerste nieuwe Dior mannengeur sinds 10 jaar. Volgens Dior is deze Sauvage man uniek met een eigen wereld, subtiele verschillen en twijfels. Een Dior-held met de krachtige uitstraling van een filmster…

 

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/sauvage-dior




 

  • BALMAIN HOMME

 

Voor menig statig Frans modehuis is het zaak om anno 2015 niet te verstoffen maar om juist met de tijd mee te gaan. Zo ook het Franse haute couture modehuis Balmain; opgericht door Pierre Balmain die zijn eerste collectie toonde in 1945. Vele jaren later was het de Franse ontwerper Christophe Decarnin die van 2005 tot 2011 Balmain grondig moderniseerde en het weer hot maakte met zijn flashy kleding en bijbehorende waanzinnig dure prijzen. Toch werd hij in 2011 vervangen door de Franse ontwerper Olivier Rousteng die nu de creatieve scepter bij Balmain zwaait. Om Balmain ook bekend te maken bij een jongere generatie zal Rousteng een Balmain collectie gaan maken voor H&M die vanaf 5 november wereldwijd verkrijgbaar zal zijn. “ Ik wil mijn generatie aanspreken en laten zien wat mijn doel is als ontwerper. H&M geeft mij de unieke kans om iedereen kennis te laten maken met de wereld van Balmain”, aldus Rousteng…

 

 

Lees meer onder : www.beautyformen.nl/index.php/geuren/balmain-homme


 

  • THE SCENT HUGO BOSS

 

Het gebruiken van een eau de toilette heeft toch wel als ultieme doel het verleidingsaspect. Je wilt graag lekker ruiken voor jezelf maar ook om anderen ermee te verleiden. Hiermee laat je een olfactorisch spoor van jezelf achter. En prikkel je de reukzintuigen van degene die je ontmoet. Geuren zijn voor mannen de ultieme afrodisiaca geworden. Met die insteek lanceert BOSS haar nieuwe mannengeur: THE SCENT. Waarbij alle zintuigen op scherp worden gezet. THE SCENT staat voor een nieuwe vorm van verleiden; het draait meer om het emotionele dan om intellectuele intelligentie…

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/the-scent-hugo-boss


 

  • ETERNITY NOW CALVIN KLEIN

 

Ruim 25 jaar geleden lanceerde Calvin Klein de allereerste versie van Eternity. Het was destijds 1 van de best verkochte Calvin Klein geuren. Ondersteund door een uiterst sensuele zwart-wit commercial waarin het supermodel Christy Turlington en het Nederlandse topmodel Mark van der Loo de hoofdrol speelden. Nu wordt Eternity nieuw leven ingeblazen met de lancering van Eternity Now. Hiermee vangt Calvin Klein de spanning en pure emotie van een nieuwe liefde; wanneer 2 mensen zich realiseren dat dit het begin is van voor eeuwig…

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/eternity-now-calvin-klein


 

  • MANNENMODE PARIS 2015-2106

 

De Franse hoofdstad Parijs gaat de komende jaren 57 miljoen euro investeren in de modesector. Dit bedrag is bedoeld om de modesector in Parijs de komende 5 jaar een flinke boost te geven. Hiermee wil Anne Hidalgo (de vrouwelijke burgemeester van Parijs) dat Parijs dé hoofdstad van de mode blijft. En ze zal er alles aan doen om te zorgen dat dat ook zo blijft. “ Door het beschikbaar stellen van dit enorme bedrag hebben we de middelen om onze positie als wereldwijde hoofdstad van de mode te bestendigen.”, aldus Hidalgo. Want de concurrentie voor Parijs als modestad wordt steeds heftiger nu recentelijk ook Londen en New York speciale mannenshow edities op hun modekalender hebben staan. Logisch ook want mannenmode zit de laatste jaren enorm in de lift!

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/news/mannenmode-paris-2015-2106


 

  • MANNENMODE MILAAN 2015-2016

 

Na jaren van tegenvallende verkoopcijfers laten de Italiaanse modehuizen eindelijk weer goede verkoopresultaten zien. En krabbelen vele modehuizen weer op na de langdurende aanhoudende mondiale crisis. Mede dankzij een herstellende wereldeconomie. Zo was er een gemiddelde economische groei van 4,6% in 2014 en zijn de vooruitzichten voor de 2e helft van 2015 en 2016 ook positief. Met name de Aziatische landen zijn anno 2015 nog steeds de belangrijkste afzetmarkten voor de Italiaanse modehuizen. Voor SALVATORE FERRAGAMO betekent die regio een marktaandeel van ruim 37% van hun totale omzet over 2014. Waarbij met name de omzet in China het hardst groeit. Ook ROBERTO CAVALLI heeft 2014 afgesloten met een omzetstijging van 4,2%. En ook voor VERSACE ziet de toekomst er weer zonnig uit dankzij een omzetstijging van 27%.

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/news/mannenmode-milaan-2015-2016


 

  • ULTRA MALE JEAN PAUL GAULTIER

 

Het is een triest gegeven dat Jean Paul Gaultier na 38 jaar definitief is gestopt met het maken van pret-á-porter collecties. Afgelopen september was in Parijs helaas zijn allerlaatste show. Volgens Gaultier zijn er momenteel teveel collecties en niet genoeg consumenten om al die kleding te kunnen kopen. “ Door de commerciële beperkingen en het hectische tempo van de collecties, heb je geen enkele vrijheid of de nodige tijd om nieuwe ideeën te bedenken.”, aldus Gaultier. Voortaan zal Gaultier zich gaan richten op haute couture, speciale projecten en het uitbrengen van parfums. Dat laatste is niet geheel verwonderlijk aangezien het Spaanse parfum – en cosmeticagigant Puig een meerderheidsbelang heeft in Gaultier en ze daarnaast al eigenaar zijn van o.a. Paco Rabanne en Nina Ricci. En met het uitbrengen van Ultra Male hoopt Gaultier natuurlijk het enorme succes van het originele Le Male uit 1995 te kunnen evenaren.

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/ultra-male-jean-paul-gaultier


 

  • COSMENTIS 4VOO –DISTINCT MAN

 

Vanuit België werd ik benaderd met het verzoek om aandacht te besteden aan CosMENtis. Een onderneming die gespecialiseerd is in mannencosmetica – en verzorging; met als doel het distribueren van exclusieve cosmetische producten die geen afgeleiden zijn van vrouwenproducten maar die perfect zijn afgestemd op de mannenhuid. Voor de Benelux is CosMENtis de officiële distributeur en groothandel van het zeer exclusieve Canadese huidverzorgingsmerk 4VOO ‘distinct man’. Deze verzorgingsproducten zijn enkel en alleen gericht op mannen; ontwikkeld om de kwaliteiten en het uiterlijk van de mannenhuid te verbeteren. “ Wetenschap, technologie en natuur bereiken samen ongeziene resultaten. Eindelijk een product dat doeltreffend inspeelt op de unieke eigenschappen van de mannenhuid.”, aldus Katleen Vrombaut; apotheker- zaakvoerder en eigenaresse van CosMENtis.

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/skincare/cosmentis-4voo-distinct-man


 

  • EAU SAUVAGE DIOR

 

Een absolute klassieker binnen het genre van hedendaagse herengeuren is toch wel Eau Sauvage van Christian Dior. En het blijft onbetwist 1 van mijn favoriete geuren. Dit “Wilde Water” is anno 2015 nog steeds dé best-seller voor Christian Dior en staat in Frankrijk (afhankelijk van het jaar) steevast op de tweede of derde plek qua best verkochte herengeur. Toen Eau Sauvage in 1966 werd gelanceerd als antwoord op vernieuwing zorgde dat alom voor veel opschudding. Het was in die tijd een vernieuwende en verrassende geur waarmee jongeren zich in de die roerige tijd konden vereenzelvigen. Steve Mc.Queen was destijds bekend voor het trouw gebruiken van Eau Sauvage. Inmiddels heeft de revolutionaire Eau Sauvage de benijdenswaardige status van klassieker opgebouwd. Waarbij deze heerlijke geur van generatie op generatie haar aantrekkingskracht heeft behouden en haar populariteit opvallend genoeg constant is gebleven.

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/eau-sauvage-dior


 

  • ADIDAS ORIGINALS BY JEREMY SCOTT

 

Al sinds 2008 werkt de Amerikaanse “pop-fashion” ontwerper Jeremy Scott voor Adidas waarvoor hij spectaculaire sneakers ontwerpt. Zo zijn er de opvallende Adidas Originals JS Wings sneakers met uitstaande lederen vleugels aan de zijkant van de sneakers of pluche teddy bear sneakers. Naast zijn eigen modelabel onder eigen naam is Jeremy Scott ook sinds 2013 als creative director uiterst succesvol voor het Italiaanse modelabel Moschino. Ook voor dit label heeft Scott zijn allereerste uniseks geur ontworpen: Moschino Toy. En nu met zijn allereerste uniseks geur “Jeremy Scott for Adidas Originals” zet Scott (op een humoristische manier) echter de mannelijke en vrouwelijke eigenschappen tegenover elkaar…

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/adidas-originals-by-jeremy-scott


 

  • ULTRASENSE JIL SANDER

 

De Duitse mode ontwerperster Jil Sander richtte haar gelijknamige modelabel op in 1968. Ze werd al snel de “koningin van het minimalisme” genoemd waarmee ze razend populair werd in de modescéne en bij de uiterst kritische modepers. Simpel en minimalisme waren haar belangrijkste sleutelwoorden in haar collecties. Ondanks het succes verliet ze zelf tot driemaal toe haar modelabel en in 2013 werd ze definitief opgevolgd door de Italiaan Rodolfo Paglialunga. Haar minimalistische handschrift leeft nog steeds voort in de vele herengeuren die door haar zijn uitgebracht. Haar nieuwste herengeur is Ultrasense met een ingehouden elegantie. Gedistingeerd en levendig met een subtiele & moderne compositie…

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/geuren/ultrasense-jil-sander


 

  • GILLETTE FUSION PROGLIDE

 

Qua innovatie op scheertechniek is Gillette toch wel 1 van de meest vooruitstrevende merken. Zo brachten ze al de geweldige Gillette Fusion Proglide Power met trillende scheermesjes die minder aan de baardharen trekken voor een superglad scheer resultaat. Een soort combinatie van natscheren en scheerapparaat ineen. Inspelende op de behoefte van mannen om hun lichaamsbeharing te scheren kwam Gillette verleden jaar met de Gillette Body die speciaal ontwikkeld is om de contouren van het mannenlichaam te volgen. En nu lanceert Gillette de grootste innovatie in de geschiedenis van het mannenscheren: de Gillette Fusion Proglide met FlexBall – technologie. Waarmee je als man beschikt over het meest geavanceerde nat- scheersysteem uit de geschiedenis van het scheren…

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/news/gillette-fusion-proglide


 

  • ARABIAN SCENT

 


 

In het rijke landschap van de parfumwereld zijn we eigenlijk alleen bekend met de alom bekende Franse en Italiaanse luxemerken. Maar steeds meer winnen nichemerken terrein qua bekendheid. Met name de Oosterse geuren & haar specifieke ingrediënten maken hun opmars getuige de vele parfumeurs die deze gebruiken voor de composities hun geuren. Zo omarmen al veel parfumeurs exotische ingrediënten als: Oud, zwarte irissen uit Jordanië, Marokkaanse lelies en rozen uit Damascus. En lanceren Westerse merken als Christian Dior, Tom Ford ( Lees: Noir onder GEUREN), Versace ( Lees: Oud Noir onder GEUREN) en Armani Privé parfums die sterk tot de rijke Oosterse verbeelding spreken. Maar voor de échte pure & originele Oosterse parfums kan je sinds kort terecht bij Arabian Scent…

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/news/arabian-scent


 

  • DE TUINEN VOOR MANNEN

 

Sinds een paar jaar heb ik het enorme productenaanbod van de Tuinen ontdekt. Met veel betaalbare verzorgingsproducten van eigen merk. En ondanks dat de Tuinen (nog) geen specifieke mannenlijn heeft zijn er wel veel verzorgingsproducten te vinden die ook geschikt zijn voor de mannenhuid. Maar er wordt momenteel wel door de Tuinen onderzocht of ze alsnog een eigen mannenlijn in de toekomst gaan uitbrengen. Ik juich het toe! Alle producten van het eigen merk de Tuinen zijn geïnspireerd door de natuur en vrij van minerale oliën, kleurstoffen, geurstoffen en parabenen. Waarbij veel zorg is besteedt aan de samenstelling en gebruikte ingrediënten. Ik heb de volgende producten van hun eigen merk getest…

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/producten/de-tuinen-voor-mannen


 

  • BOTOX VOOR MANNEN

 

Het aantal mannen in Nederland dat zich meldt voor een Botox behandeling is duidelijk groeiende. De stijging van het aantal mannen dat een ingreep laat doen wordt geschat op zo’n 10-15%. Als deze stijging zich voordoet dan zal binnen nu en 5 jaar het verschil tussen mannen en vrouwen dat Botox gebruikt miniem zijn. Amerika spant de kroon waar sinds 2000 het aantal Botox behandelingen voor mannen met 310% is gestegen. Om de 6 weken nemen ruim bijna 300.000 Amerikaanse mannen een Botox behandeling. Daar spreekt men inmiddels van “Boytox”. Botox voor mannen wordt dus duidelijk steeds minder taboe. En waarom ook niet? Ook mannen hebben het recht om er goed uit te willen zien. Want persoonlijke mannenverzorging gaat verder dan alleen de juiste kledingkeuze of het gebruiken van cosmetische producten. 

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/news/botox-voor-mannen


 

  • MANNEN & MAKE-UP

 


Mannen en make-up; 2 woorden die op het eerste gezicht niet lijken samen te gaan. Maar toch zoeken beide steeds meer toenadering naar elkaar toe. Want de (hetero/homo) man is niet tegen het gebruik van make-up maar wel tegen de vrouwelijke aspecten ervan. Make-up voor mannen is door hen geoorloofd mits iedere associatie met vrouwelijkheid wordt vermeden; make-up producten moeten het uiterlijk van de man doen verbeteren en zorgen voor een gezonde look. Een soort van corrigerende functie. Mannen zullen eraan moeten geloven dat make-up niet langer exclusief tot het vrouwelijk domein behoort. Make-up voor mannen? Ja!…het bestaat écht.

 

 

 

Lees meer onder: www.beautyformen.nl/index.php/news/mannen-a-make-up