BVLGARI GLACIAL ESSENCE

 

bvlgariessenceDe geweldige BVLGARI-Man parfum collectie is sinds kort uitgebreid met een nieuw element: lucht. En Bvlgari heeft dat verwerkt in haar nieuwe parfum voor heren: Bvlgari Man Glacial Essence. Na vuur en hout heeft Bvlgari zich laten leiden door het zuiverste element namelijk lucht. Ons leven begint met het inademen van lucht. Deze ongrijpbare materie heeft vele verschillende eigenschappen: het kan een brand voeden of juist uitademen. Lucht heeft de kracht om water in ijs te doen veranderen of een rivier sneller te laten stromen. Maar hoe vertaal je onzichtbaar lucht naar een ruikbaar parfum? Al eerder hebben andere parfummerken zich hier aan gewaagd zoals: Aire de Loewe, Calvin Klein Eternity Air Men, Nina Ricci L’air du Temps en Armani Air di Gioia. Ieder merk interpreteert lucht op haar eigen manier. Bvlgari kiest voor de meer koude variant ervan.

 

 

Voor Bvlgari was het uitgangspunt voor Man Glacial Essence de schoonheid van bevroren horizonnen en glinsterende bergtoppen. Een sprankelende frisheid die uit bevroren bergen wordt vastgelegd. Hiervoor beklimt Bvlgari 1 van de hoogste toppen ter wereld om de meest verse, pure en volledig overweldigende frisse lucht op te vangen. En aan de Spaanse meesterparfumeur Alberto Morillas de taak om dit alles tot leven te brengen in Bvlgari Man Glacial Essence. Inmiddels kan Bvlgari Alberto Morillas rekenen tot hun huisparfumeur want 20 jaar geleden creëerde Alberto zijn allereerste parfum voor Bvlgari: BLV. En het was ook 10 jaar geleden dat Alberto de mannenparfums voor Bvlgari uitbreidde met de Bvlgari Man collectie. Morillas spreekt van een “groot contrast” tussen de warmte van de houtnoten en de sensatie van frisheid waarop Glacial Man Essence is gecreëerd. “Ik wilde het gevoel van ijzige frisheid vertalen. Dit parfum met hoog contrast is een ijzige, bevrijdende adem voor elke man die het draagt”.

 

 

Zoals te verwachten heeft Glacial Essence een verfrissende koele, ijzige opening. Daar zorgen de topnoten van jeneverbes en geranium voor. Maar niet zo koel waardoor je lichaamstemperatuur onmiddellijk met veel graden naar beneden gaat. Maar toch komt het qua geurbeleving dicht bij hoe ijzige lucht zou kunnen ruiken. Maar er zit ook iets natuurlijks in die snel haar opwachting maakt; wat zorgt voor een interessant contrast. Dat warme wordt verkregen door het toegevoegde sandelhout en Orris wortel die de geur heeft van viooltjes. Je merkt inderdaad gelijk het contrast tussen koud/frisheid en warm/natuurlijk. Een intrigerend contrast waarbij ik denk dat bij de ene man de warme houtnoten meer zullen opleven en bij de ander minder. Afhankelijk van ieder zijn huidtype. Dat geeft Glacial een bepaalde diepte waardoor het niet eentonig wordt qua geurbeleving. Als Glacial na verloop van tijd op de huid is opgedroogd (dry down) dan komt het kruidige karakter overduidelijk naar boven. Deze kruidige boost wordt verkregen door de artemisia (de bijvoetplant met haar geurig kruidige bladeren) en het Australisch sandelhout. Alberto Morillas slaagt er iedere keer weer in om een chique en gedistingeerde Bvlgari parfum af te leveren. Glacial Essence is daarop zeker geen uitzondering. Want zoals bij alle Bvlgari parfums is ook deze versie discreet en geheel niet overheersend, maar blijft Glacial Essence gedistingeerd op de achtergrond.

 

 flaconglacial2

  • CLEARWOOD

 

Een ander interessant ingrediënt die exclusief in Bvlgari Glacial Essence voorkomt is Clearwood. Dit ingrediënt is voor het eerst in 2014 gelanceerd en is het allereerste witte biotech-ingrediënt. Mogelijk gemaakt door de genie van de wetenschap. Het biedt de romige warmte van amber en een donker, houtachtig karakter dat doet denken aan patchoeli. Maar dan zachter en helderder. En met name in de dry down komt dit geuraspect duidelijk naar voren.

 

 

  • NICK BATEMAN

 

De reclamecampagne voor Bvlgari Man Glacial Essence werd geschoten door de bekende fotograaf Chris Kolls op meer dan 4000 meter boven zeeniveau hoogte in Bvlgari’s thuisland Italië. Omringd door hoogopgeleide berggidsen vond de campagneshoot plaats op een natuurlijke gletsjer in het ongelofelijke Italiaanse Alpen landschap van het resort Cervinia. Als model is wederom gekozen voor de 34-jarige Canadees Nick Bateman. Naast een gepassioneerde natuurliefhebber is Nick ook model, acteur, filmproducent, influencer en is hij viervoudig wereldkampioen in vechtsporten. Al eerder was hij al het gezicht voor Bvlgari Man Wood Essence. “Als natuurliefhebber en wereldkampioen in vechtsporten, belichaamt Nick de perfecte balans tussen lichaam en geest”, aldus het merk Bvlgari. In de commercial zien we Nick over de wit bevroren ijsschotsen lopen naar de bergen toe. Alwaar hij op een steile rotspunt de ijzige bergwind tot zich neemt en het schitterende berglandschap met haar ijskappen bewondert. “Hoe je ruikt draagt zeker bij aan het hebben van succes. Het sterkste zintuig wat iemand heeft is reuk. Wanneer je Bvlgari Glacial Essence draagt dan ruikt dat fris. Ik voel me zelfverzekerd als ik een ruimte binnen kom. In het leven moet je gewoon je kansen pakken. Dat is het beste advies die ik kan geven. Neem het risico en hoe groter het risico des te groter ook de beloning zal zijn. Dat klinkt afgezaagd maar het is wel zo.”

 

 

  • ECO FRIENDLY

 

Sinds 2019 voert Bvlgari een plasticvrij beleid, die eind dit jaar geheel voltooid moet zijn. Inmiddels heeft Bvlgari al een verbetering van 22% behaald in de Environmental Performance Index. Dit is een interne ecodesign-index die door het luxeconglomeraat LVMH (eigenaar van Bvlgari) is ontwikkeld om de duurzaamheid van verpakkingsmaterialen vast te stellen. Bvlgari volgt het CSR-programma die de principes volgt van de circulaire economie met als doel verminderen, hergebruiken, recyclen en innoveren. Om zo de milieu impact van het bedrijf in de hele toeleveringsketen te doen verminderen. Zodoende is de flacon van Bvlgari Man Glacial Essence gemaakt van kristal geproduceerd door Stölzle Masnières Parfumerie SAS. Een bedrijf dat zijn CO2-uitstoot compenseert en elektriciteit gebruikt uit hernieuwbare energiebronnen. De buitenverpakking van dit parfum is gemaakt van papier afkomstig van gecertificeerde en perfect getraceerde verantwoorde bronnen. De glazen Glacial flacon (met dégradé kleurverloop effect) is qua vorm identiek aan die van de Bvlgari Man flacon uit 2010, die geïnspireerd is op de eerste Bvlgari Pour Homme flacon van de Franse (parfumflacon) designer Thierry De Baschmakoff uit 1995. Hij verwierf in de jaren ’80 internationaal succes met de flacon die hij ontwierp voor L’Eau Parfumée au Thé Vert van Bvlgari.

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in:

 

Fields with (*) are required.