BOY DE CHANEL

 

foto artikel boyHet is waarschijnlijk nog 1 van de laatste hindernissen die mannen moeten nemen als het gaat om producten in de cosmeticabranche; het gebruiken van make-up. Het past ook helemaal in de tijdsgeest van nu waarin de scheidingslijnen tussen wat nu vrouwelijk en mannelijk is steeds meer in elkaar overlopen en vervagen. Tevens is het idee dat traditionele make-up alleen maar door vrouwen kan worden gebruikt inmiddels een achterhaalde sociale gedachtegang die langzaam maar zeker aan het afbrokkelen is. Getuige alleen al de vele mannelijke beauty influencers& bloggers die make-up aanprijzen en tevens zelf gebruiken. Mannen en make-up: een match made in heaven of nog niet? Toch wordt dit segment voor mannen nog steeds gezien als een niche trend binnen de miljoenen dollar cosmetica-industrie. Maar desondanks waagt Chanel zich eraan en presenteert: BOY DE CHANEL.

 

Chanel is echter geen pionier als het aankomt op make-up producten voor mannen want andere prestige merken gingen Chanel al voor. Zo had Jean Paul Gaultier al in 2003 een cosmetica-en verzorgingslijn voor heren onder naam: Tout Beau Tout Propre. Maar ook Tom Ford heeft make-up producten voor mannen in zijn assortiment zoals: een bronzing gel, een concealer, een brow definer en een hydrating lip balm. Baanbrekend was het allereerste mannelijke model James Charles in 2016 voor het Amerikaanse cosmeticamerk CoverGirl. Als 17-jarige Instagram make-up ster werd hij het gezicht voor de “So Lashy” mascara campagne voor CoverGirl. Want volgens CoverGirl “zijn al onze modellen rolmodellen en grensbrekers. Die zichzelf zonder schaamte durven te uiten en opkomen voor waar ze in geloven. En herdefiniëren wat het betekent om mooi te zijn”. Chanel kiest voor de slogan: “You are unlike anyone else”. Woorden die de Engelse kapitein Arthur Edward “Boy” Capel opdroeg aan zijn minnares Gabrielle Chanel. En waaraan nu dus deze make-up lijn voor mannen haar naam aan dankt: Boy de Chanel.

 

 

Voor Chanel is schoonheid niet gebonden aan geslacht; het is een kwestie van stijl. “Vandaag de dag kan de wereld niet langer worden beschouwd in termen van vaste identiteiten. Met deze collectie leent Chanel het beste van de beauty wereld om een make-up lijn voor mannen te creëren. Door het creëren van Boy de Chanel bevestigt Chanel de steeds veranderende codes van een onveranderlijke visie. Net zoals Gabrielle Chanel elementen uit defot artikel boy de chanel mannengarderobe leende om zo dames te kleden, haalt Chanel nu inspiratie uit de dames wereld om zo het vocabulaire te schrijven van een nieuwe persoonlijke esthetiek voor mannen. Lijnen, kleuren, houdingen, gebaren…er is geen absolute mannelijke of vrouwelijke voorwaarde: alleen stijl definieert uiteindelijk de persoon die we willen zijn. De immense vrijheid om niemand anders dan jezelf te zijn. Vrij zijn van codes en de regels herschrijven”.

 

  • LA COLLECTION


De Boy de Chanel collectie bestaat uit 3 producten: Le Teint, Le Stylo Sourcils en Le Baume Lèvres. Waarbij de donkerblauwe verpakkingskleur sterk doet denken aan de flacon van het succesvolle mannenparfum Bleu de Chanel. Le Teint is een gekleurde vloeibare foundation die in 4 verschillende tinten komt. Het heeft een tweede huid effect met een niet opvallend zichtbaar resultaat. Het beschermt de huid en corrigeert de huidteint op een natuurlijke manier, waarbij de huid kan blijven ademen. Le Baume Lèvres is geformuleerd met Jojoba olie, Shea boter en Vitamine E. Deze matte lipbalm beschermt en hydrateert niet alleen maar maakt de lippen ook zachter gedurende 8 uur. Het heeft daarnaast een vederlichte textuur. De elegante Le Stylo Sourcils wenkbrauwpotlood komt in 4 tinten waaronder grijs. Aan de ene kant is er een spiraalvormige borstel en aan de andere kant een intrekbaar potlood om de meest perfecte mannelijke wenkbrauwlijn te definiëren.

 

  • LEE DON WOOK


Als gezicht voor de BOY DE CHANEL heeft Chanel gekozen voor de 36-jarige Zuid Koreaanse acteur Lee Don Wook. Het is voor het eerst dat een Koreaanse celebrity het gezicht wordt van een buitenlands cosmeticamerk. “We hebben een speciale reden waarom we voor Lee hebben gekozen om onze cosmeticalijn te vertegenwoordigen. We hebben vastgesteld dat Lee’s stijlvolle en mannelijke imago perfect passen bij de producten van Boy de Chanel en bij onze merkwaarden en missie. En aangezien de acteur veel liefde ontvangt van zijn fans, niet alleen vanuit Korea maar ook uit China. Japan en Zuidoost-Azië, verwachten we een positief effect van hem als ons merk model”, aldus Chanel. Maar in de toekomst heeft Chanel wel aangegeven dat ze 2 extra ambassadeurs zullen gaan aanstellen voor deze mannenlijn. Inmiddels is Lee ook het covermodel van het september nummer van ELLE Taiwan. “Het is belangrijk om te zorgen voor een goede basis voor de gezondheid van de huid. Voor mijn werk als acteur moet ik wel make-up dragen. Het is echter wel belangrijk om je gezicht na make-up goed te reinigen en voordat ik naar bed ga gebruik ik altijd een lipbalm”, aldus Lee.boyfoto

 

 

Met de keuze voor Lee als gezicht is het ook niet geheel verwonderlijk dat de Boy de Chanel lijn als eerste in Zuid-Korea in september zal worden gelanceerd. Want 78% van Zuid-Koreaanse mannen geeft toe dat ze 1 of meerdere keren per week een schoonheidsbehandeling ondergaan. Vergeleken met slechts 38% van de mannen uit Chanel’s thuisland Frankrijk. Sowieso is de Zuid-Koreaanse man een stuk vooruitstrevender en geëmancipeerder als het aankomt op het gebruik van make-up en schoonheidsroutine. Daarnaast is Zuid-Korea als land een ware trendsetter als het aankomt op innovatieve cosmeticaproducten die pas later in West-Europa te koop zijn. Voor Chanel dus het ideale platform om dit concept uit te rollen, wat kan dienen als sleutelindicator om te zien of het levensvatbaar is en met succes in de toekomst kan worden verder ontwikkeld. “Zuid-Korea is de ideale eerste locatie want het is het land met het hoogste vraag en acceptatie als het gaat om make-up gebruik voor mannen”, aldus Kristine Kim; CPR/Communications Manager van Chanel in Korea. “In feite zijn hun schoonheidsregimes goed ontwikkeld en is het gebruik van make-up producten voor mannen steeds meer geaccepteerd. Voor Chanel is beauty geen kwestie van geslacht. Het is een kwestie van stijl. Deze nieuwe range van producten geeft mannen in hun schoonheidsroutine de nodige middelen om zich beter te doen voelen. Bovendien zouden mannen vrij moeten zijn om make-up producten te gebruiken om zo hun uiterlijk te kunnen corrigeren. Zonder hierbij hun mannelijkheid in twijfel te moeten trekken. Door het gebruiken van de Boy de Chanel producten (die niet overduidelijk zichtbaar zijn) kunnen mannen zich zelfverzekerd en vastbesloten voelen. Zowel over zichzelf als over hun uiterlijk”.

 

 

  • NEW BOY DE CHANEL COLLECTION

 boydechanel1

Dat de eerste serie van BOY DE CHANEL make-up producten heeft aangeslagen, blijkt wel doordat de lijn nu wordt aangevuld met nieuwe producten. Kennelijk is de man dus toch klaar om make-up producten te gebruiken. Niet geheel vreemd als je op Instagram ziet hoeveel mannen daar video’s posten van hoe je je moet opmaken. Mannen/influencers die geen enkele schaamte hebben om alles qua make-up uit de kast te halen en zichzelf zo mooi mogelijk op te maken. Uiterst professioneel en waar veel vrouwen nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Wie had ooit gedacht dat make-up voor mannen steeds meer geaccepteerd is geworden in de huidige maatschappij. En dat gaat zeker steeds meer worden. Waarbij ik ook verwacht dat andere cosmeticamerken hierop gaan inspelen. Door haar eerste make-up lijn voor mannen bevestigde Chanel in ieder geval de steeds veranderende codes van een onveranderlijke visie: schoonheid is geen kwestie van geslacht. Het is een kwestie van stijl. De BOY DE CHANEL lijn wordt nu dus aangevuld met een huidverzorgingsproduct en 3 nieuwe make-up producten om imperfecties en tekenen van vermoeidheid te verminderen. Een Fortifying Moisturizing Gel, een Concealer, een 3-in-1 Eye Pencil en Le Vernis. Om zo de man nog meer zelfverzekerdheid te geven. Waarbij de man kan rekenen op niet detecteerbare formules, langdurige voordelen en een natuurlijk resultaat.

 

  • FORTIFYING GEL MOISTURIZER

 

Dit product is een ultra-frisse versterkende gel moisturizer die de huid beschermt tegen dagelijkse agressies. Het hydrateert en beschermt de huid tegen uitdroging. De frisse en lichtgewicht gel formule wordt onmiddellijk door de huid opgenomen zonder een olieachtige finish. Kan ook prima worden gebruikt om de huid te verzachten na het scheren. Deze Fortifying Gel Moisturizer bevat o.a. een hyaluronzuurdeviraat gecombineerd met glycerine. En uit Costa Rica afkomstige zongedroogde groene koffie en fruitzaden die een rauwe olie opleveren. Het zorgt ervoor dat de huid onmiddellijk gladder, zachter en soepeler aanvoelt.

 

 

  • CONCEALER

 boydechanel3

Ook voor mannen bestaat nu de mogelijkheid om tekenen van vermoeidheid op het gezicht te doen camoufleren. Deze niet vette formule verbergt perfect in 1 beweging donkere kringen en andere huidonvolkomenheden, dankzij een combinatie van zorgvuldig geselecteerde oliën en een hoog percentage gecoate pigmenten. Deze Boy de Chanel Concealer is mat en ondetecteerbaar en wist gedurende 8 uur lang alle onvolkomenheden en tekenen van vermoeidheid. Wordt geleverd in 8 kleuren die perfect passen bij alle huidtinten van de man.

 

 

  • 3-IN-1 EYE PENCIL

 

Met het multifunctionele oogpotlood kan je als man de kleur van jouw ogen bepalen en versterken. Iets wat veel door mannen werd gedaan in de jaren’80, toen het zogenaamde “New Romatics” stijl de boventoon voerde. Denk hierbij  aan de zangers van Spandau Ballet, Duran Duran en Adam Ant. De delicate en multifunctionele punt van deze oogpotlood voldoet aan elke behoefte; aan de onderkant van de wimpers om het oog te definiëren of als eyeliner in de ooghoek. Deze 3-in-1 Eye Pencil komt in 3 tinten: bruin, marine en zwart.

 

 

 

 

  • LE VERNIS

 boydechanel2

Nagellak voor mannen is steeds minder taboe. Dat blijkt wel uit de vele mannen die nagellak gebruiken. Voorbeelden hiervan zijn: Harry Styles, Christian Ronaldo, Marc Jacobs en Zac Efron. Voor de mannen die het durven lanceert Chanel 2 nagellaktinten: Le Vernis Natural en Le Vernis Black. Oftewel een natuurlijke coating en een zwarte versie. Er zijn al vele andere merken die uitgebreide nagellak kleuren voor mannen hebben, maar qua nagellak reputatie heeft Chanel wel een record gevestigd in 1994. Toen lanceerde ze haar inmiddels iconische ROUGE NOIR nagellak voor vrouwen. Een bijna diepzwarte nagellak met een vleugje rood. Speciaal gecreëerd voor de 1995 lente/zomer ready-to-wear collectie van Chanel. De actrice Uma Thurman droeg deze nagellak als eerste in de film Pulp Fiction en Madonna in haar video voor het nummer Take a bow. En daarna ging het hard met deze Rouge Noir want nog nooit eerder was een nagellak wereldwijd zo snel uitverkocht. Het werd Chanel’s beste verkochte product in 1996. En in 2000 was Rouge Noir het 5 na beste verkochte nagellak product wereldwijd. Rouge Noir kreeg hierdoor de status van een absoluut cult product. Met het uitbrengen van de zwarte Rouge Noir opende Chanel de weg voor niet traditionele nagellak kleuren, die destijds voornamelijk uit roodtinten bestonden. Want hierna werd iedere kleur nagellak aanvaardbaar.

 

Rest de vraag of mannen wereldwijd nu ook deze nagellak van Chanel massaal zullen gaan omarmen...? 

 

 

 

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in:

 

Fields with (*) are required.