AZZARO WANTED
Achter het modelabel AZZARO schuilt de in Tunesië geboren ontwerper Loris Azzaro. In 1967 opent hij zijn eerste couture huis in Parijs. De allereerste herengeur werd in 1978 gelanceerd: Azzaro pour Homme, die Loris omschreef als ‘een wapen van verleiding’. “Het creëren van een parfum is als een sfeer, een zin beginnen die iedereen op zijn eigen manier zal nastreven”, aldus Loris Azzaro. In 1996 volgde Chrome voor mannen waardoor Wanted officieel de derde herengeur is van Azzaro. Gecreëerd om te verleiden en gewild te zijn. Voor de succesvolle man voor wie alles mogelijk is. Die gedurfde kansen neemt en puur op zijn instinct volkomen van het leven geniet. Tja, en wie wil dat nou niet…?
Aangezien het merk Azzaro nog niet veel bekendheid geniet bij het grote publiek is het zaak om daar een flinke dosis publicity in te gaan steken. “Azzaro is een merk dat aan verjonging toe is. Met dit nieuwe parfum Wanted voor heren ligt de uitdaging om het merk begerenswaardiger, moderner en zichtbaarder te maken. Dit is in overeenstemming met de reclamecampagne waarin we een man zien die speels, succesvol en vlamt. Wanted staat als parfum voor “gewild”, “gevraagd”, “gezocht” en “gewenst”. Oftewel het concept waar Wanted voor staat: leef je leven voor de volle 100 %”, aldus Nolwenn Briand – persvoorlichtster van Clarins die de Azzaro parfums op de markt brengt. Daarnaast is Wanted ook een verantwoord ontwikkeld parfum want de 3 ster ingrediënten van het parfum zijn namelijk afkomstig uit een programma voor duurzame ontwikkeling: kardemom uit Guatemala, vetiver uit Haïti, en tonkaboon uit Brazilië.
- FABRICE PELLEGRIN
Wanted is gecreëerd door de gerenommeerde Franse parfumeur Fabrice Pellegrin. Hij heeft o.a. ook voor Paco Rabanne, Valentino, Rituals en Jean Paul Gaultier parfums gecreëerd. In 2107 is hij benoemd tot “Pefumer of the Year”. “Wanted is gecreëerd met veel passie. Ik heb inderdaad ditmaal gelet op het duurzame ontwikkeling aspect. Om dit te bereiken heb ik 3 grondstoffen gebruikt waar ik persoonlijk veel om geef. Dit zijn groene kardemom uit Guatemala, vetiver uit Haïti en Braziliaanse tonkabonen. Kardemom zorgt ervoor dat Wanted frisser en citrusachtig ruikt. Dit ingrediënt geeft energie aan het parfum. Maar kardemom is ook een noot die in eerste instantie vrouwelijker dan mannelijker is. En dat interesseerde mij! Deze kardemom drukt het deel aan vrouwelijkheid uit dat je bij een man terugvindt en dat zo verleidelijk is als hij het tot uiting durft te brengen. Daarnaast heb ik ook gember erin verwerkt, dit maakt het parfum zonniger, begeerlijk en magnetisch. Tonkabonen zorgen voor een bepaalde sensualiteit en vetiver voor de mannelijkheid. Hierdoor wordt Wanted tijdloos en begeerlijk. Met name de jongeren zullen vallen voor de kruidige noten gemengd met de houtachtige noten. Voor mij is dit parfum een wapen van verleiding. Een verleidingswapen die iedereen zal willen gaan dragen.”
Wanted opent gelijk fris en krachtig. En pakt je zodoende goed bij de neus. Daar zorgen de topnoten van citroenen uit Calabrië en munt wel voor. Ondanks dat Wanted als een houtachtig kruidige geur wordt omschreven overheerst uiteindelijk bij mij na verloop van tijd de bloemige hartnoot geranium. Deze hartnoot komt op mijn huid het meest naar boven en zorgt ervoor dat Wanted geen muurbloempje blijft maar duidelijk aanwezig is. En dat ruikt superlekker. Zo lekker zelfs dat ik complimenten hierover krijg van anderen. Want Wanted blijft gelukkig lang om je heen hangen, zonder snel te vervliegen. Parfum gaat voor mij niet alleen om hoe het ruikt maar ook welk gevoel het je geeft. En Wanted zorgt absoluut voor een positieve en vrolijke vibe. Azzaro Wanted is daarom een blijvertje! Naast de geweldige geur is ook de flacon een absolute eyecatcher. De deels glazen en aluminium gefacetteerde cilinderflacon is geïnspireerd op de kogellader van een pistool; compleet met zichtbare messing kogels.
- NIKOLAÏ DANIELSEN
Als gezicht voor Wanted is gekozen voor het 37-jarige Noorse model Nikolaï Danielsen. Deze voormalige bokskampioen heeft nu een succesvol carrière als model waarbij al eerder campagnes deed voor o.a. Tom Ford, Giorgio Armani en La Perla. In 2010 was hij nog Mister Noorwegen bij de Mr. International contest. “Ik had graag profvoetballer willen zijn maar daar ben ik niet goed in. Helaas is dat zo. Sinds ik me kan herinneren was ik gefascineerd door boksen en wilde ik ook vechten. Als gevolg hiervan begon ik te oefenen toen ik 9 jaar oud was. Als het echt belangrijk is dan doe ik alles om een gevecht te winnen. Dat was al het geval in de boksring en werkt op dezelfde manier in het leven. Ik ben een zeer competitief persoon.” Daarnaast is Nikolaï totaal niet verlegen. “Ik ben heel ontspannen met het naakt zijn. Ik ben een volwassen man. Ik ben het type model dat je kiest als je een 30-jarige man nodig hebt. Overigens vind ik het geweldig dat de Azzaro Wanted geuren voor een groot deel uit duurzaam geproduceerde grondstoffen bestaat. Dit spreekt mij erg aan aangezien dit onderwerp erg belangrijk voor mij is. We hebben maar 1 wereld en daar moeten we goed voor zorgen. Ik probeer dan ook duurzaam te leven door zo weinig mogelijk afval te veroorzaken en het afval te scheiden.”
In de bijbehorende commercial zien we een in zwarte smoking geklede Nikolaï die alle facetten van een spannend leven doorloopt. Scheurend met vrienden in een snelle bolide, duikend in een zwembad (in smoking en al!) en dansend en kussend met verschillende dames in het uitgaansleven. Oftewel de droom van vele heteromannen die er graag een playboy leven op na zouden willen houden.