BOSS BOTTLED INFINITE

 

bossbottled 1Als ik aan de herengeuren van HUGO BOSS denk dan zijn dat voor mij uiterst mannelijke en robuuste parfums voor mannen. Wars van trends of modegrillen. Zonder al te veel poespas eromheen. Begrijpelijke parfums die geschikt zijn voor een brede doelgroep mannen. Aan de bestaande BOSS BOTTLED lijn wordt nu een nieuwe versie aan toegevoegd: BOSS BOTTLED Infinite. Waarbij Boss zich afvraagt wat het betekent om een man te zijn anno 2019? Juist in de wereld van vandaag waarin stereotypische gendercodes voortdurend op de proef worden gesteld. Waarbij je tot de conclusie komt dat er geen eenduidige definitie meer van mannelijkheid bestaat…

 

Eigenlijk wordt het weleens tijd dat anno 2019 een bekend merk het aandurft om een gender neutraal parfum te lanceren. Zonder het bekende label: Pour homme of Pour femme. Maar om marketingtechnische redenen zullen vele cosmeticagiganten daar nog niet aan durven. Daar wordt nog veel in hokjes gedacht. Persoonlijk ben ik dan ook van mening dat je dát parfum koopt wat je persoonlijk lekker vindt ruiken; ongeacht voor wie het bestemd is. Maar goed, Boss zal hier zeker niet het voortouw in gaan nemen. In ieder geval richt deze BOSS BOTTLED Infinite zich nog op de man die de behoefte heeft om zich te verbinden met zijn innerlijke zelf. “Een man die handelt naar zijn eigen waarden, ieder uur van de dag. Die de wereld laat zien wie hij is”, aldus het persbericht.

 

 

Het origineel BOSS BOTTLED (ook wel No.6 genoemd) werd in 1998 gelanceerd en sindsdien zijn er diverse flankers (lees variaties) van uitgebracht. Zoals de BOSS BOTTLED TONIC eau de toilette, BOSS BOTTLED NIGHT eau de toilette, BOSS BOTTLED UNITED eau de toilette. BOSS BOTTLED Infinite is wederom gecreëerd door de Franse parfumeur Annick Menardo die ook het origineel No.6 creëerde. Hoe is het voor een vrouwelijke parfumeur om een geur voor mannen te creëren? “Het creatieve proces wordt niet verstoord door het geslacht van het parfum. Je moet diep in het concept van het parfum en merk gaan om het belangrijkste idee en de grondstoffen te vinden om het parfum te ontwikkelen. Voor het originele BOSS BOTTLED wilde ik iets geheel anders maken. Fruitige noten worden vaak geassocieerd met vrouwenparfums, maar ik wilde die juist nu gebruiken om een mannelijk parfum te creëren. En dat was nogal een uitdaging.” Zo is er o.a. rode appel, pruimen en kaneel in verwerkt waardoor BOSS BOTTLED doet denken aan Duitse appelstrudel. Andere bekende parfum creaties van Annick zijn o.a. Jaipur Homme van Boucheron, BVLGARI Black en Potion &Wild van Dsquared2.

 

 

Infinite opent gelijk lekker fris, niet citrusachtig fris maar zoet/fris door de appel en mandarijn. Langzaam maar zeker wordt Infinite wat kruidiger en houtachtiger door de rozemarijn, salie en sandelhout. Maar dan moet je wel heel goed ruiken. BOSS BOTTLED Infinite is bovenal een neutrale geur die begrijpelijk is en verreweg van ingewikkeld. Discreet & zacht. Niet te zwaar, niet te moeilijk maar toegankelijk voor een brede groep mannen. Niet zozeer voor de millenials maar eerder voor mannen vanaf een jaar of 30 jaar. BOSS BOTTLED Infinite is het eerste parfum dat gebruik maakt van “diamanttechnologie” die de hart- en topnoten langer vasthoudt op de huid. En komt nu in een eau de parfum versie. Maar als ik eerlijk ben dan prefereer ik toch het origineel No.6

flacon Infinite1 

 

  • CHRIS HEMSWORTH

 

Vele bekende namen hadden al de eer om het gezicht te zijn voor de parfums van BOSS BOTTLED zoals: topvoetballer Robin van Persie, de Schotse filmacteur Gerard Butler en de Amerikaanse acteur Ryan Reynolds. Voor BOSS BOTTLED Infinite is ditmaal gekozen voor de 36-jarige Australische acteur Chris Hemsworth omdat hij volgens Boss de ideale held van deze tijd vertegenwoordigt. Al sinds 2017 is hij de ambassadeur voor de parfumcollectie van BOSS BOTTLED. “Hij is nobel, moedig, charmant, succesvol en streeft naar het beste. Hij belichaamt écht de perfecte man. Bovendien is hij erg vriendelijk en plezierig om mee te werken, wat het wel zo makkelijk maakt als je zoveel tijd met hem moet doorbrengen”, aldus Ingo Wilts – Chief Brand Officer van Hugo Boss. Momenteel is Chris te zien als Thor in de speelfilm Avengers: Endgame. Eerder was hij ook al ambassadeur voor de horloges van TAG Heuer. “Ik heb echt genoten van het werken aan de nieuwe BOSS BOTTLED Infinite campagne. Hugo Boss is echt een iconisch merk die al zo lang meegaat. De kwaliteit en de boodschap van het merk spreken mij erg aan; op de manier waarop ik zelf leef en denk. Deze campagne heeft een erg positieve boodschap van compassie en verbinding. Over het hebben van succes en het najagen van je dromen maar op een integere en eerlijke manier. Ik ben iedereen bij Boss dan ook erg dankbaar voor dit project. En ik hoop dat iedereen er net zo van zal genieten zoals ik.”

 

 

In de bijbehorende commercial zien we Chris het drukke stadse business leven verlatend voor het ontspannende strand, waar hij al surfend de hoge zeegolven bedwingt. Om zich zo opnieuw te verbinden met de natuur. “Er ligt een grote focus op deze campagne op het wegkomen van de chaos van het stadsleven en je te verbinden met de natuur. Dat is toch wel een constante doel in mijn leven!”, aldus Chris Hemsworth.

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: