DAVID BECKHAM & BOSS

 

 

david1Bekende voetballers en design underwear gaan goed samen. Zo was in 2008 de Zweedse voetballer Freddie Ljunberg het gezicht van Calvin Klein underwear. In 2022 waren de Belgische voetballer Romelu Lukaku en de Zuid-Koreaanse voetballer Son Heung-Min beide brand ambassadors voor CK underwear. Christian Ronaldo heeft zijn eigen underwear label en heel lang geleden in 1995 lanceerde Frank Rijkaard zijn eigen Underjeans label. Het Duitse modelabel BOSS lanceert nu haar BOSS ONE Bodywear collectie met de 49-jarige David Beckham als boegbeeld hiervoor. Voor David geen onbekend terrein want al In 2015 was hij een underwear model voor zijn eigen H&M David Beckham Bodywear collectie en in 2007 werkte hij al eerder met de fotografen Mert & Marcus (nu verantwoordelijk voor de BOSS campagne foto’s) voor de Emporio Armani underwear collectie waarvoor hij het gezicht was. Hij kreeg daarvoor een bedrag van 20 miljoen pond gedurende een periode van 3 jaar.

 

“Ik heb ooit gezegd dat mijn dagen als model voor underwear ten einde waren, maar toen BOSS hun ambitie voor het assortiment deelde en mijn goede vrienden en fotografen duo Mert & Marcus erbij haalden om de campagne te fotograferen met hun briljante en creatieve ideeën, kon ik gewoon niet weigeren. Deze nieuwe BOSS ONE collectie is schitterend gemaakt. Ik ben trots om BOSS in hun langdurige strategische partnerschap te steunen met deze campagne ”, aldus Beckham. Deze nieuwe collectie bestaat uit ondergoedklassiekers zoals: slips, tanktops en T-shirts in minimalistische zwart/wit tinten gemaakt van een katoen en elastaan mix.

 

 

  • HUGO BOSS & DAVID BECKHAM


In mei 2024 werd David Beckham door BOSS gecontracteerd als hun nieuwe gezicht voor het Duitse kledingmerk. “David Beckham is echt een mondiaal icoon in zowel sport als mode. Met zijn kenmerkende ondernemersgeest en authentieke passie voor mode belichaamt hij perfect de waarden van ons merk BOSS. We kijken er erg naar uit om de eerste collecties tot leven te zien komen en om nauw samen te werken met David gedurende deze meerjarige samenwerking”, aldus Daniel Grieder. “De afgelopen jaren wilde ik meer tijd investeren in design en mode, maar ik wilde er zeker van zijn dat ik samenwerkte met een merk en team dat echt iets mondiaals en impactvols kon leveren. Ik heb tot nu toe erg genoten van de samenwerking met BOSS en ben onder de indruk van hun ambitie, creativiteit en het verlangen van het team naar uitmuntendheid”, aldus David Beckham.

 

BOSS 2 

Volgens Daniel Grieder (CEO van Hugo Boss) is deze samenwerking ‘een nieuwe mijlpaal en een nieuw hoofdstuk in onze strategische samenwerking op de lange termijn met David Beckham. Toen we het concept voor de campagne aan David voorstelden was hij gelijk overtuigd. Dit is tevens ook onze eerste echte campagne voor dit productgroep. David Beckham is een persoon die wereldwijd bekend is. Waar je ook gaat, van Amerika tot Europa tot Azië, jong, oud, mannen, vrouwen, iedereen houdt van hem. Het is ook een bewijs van onze gezamenlijke toewijding en stijl en uitmuntendheid. Bodywear is een iconische productgroep voor BOSS en met deze campagne willen we klanten en fans van het merk wereldwijd meer dan ooit inspireren.” Niet alleen is David het gezicht van deze nieuwe collectie maar het is een volledig gerealiseerde samenwerking waarbij David ook een persoonlijke inbreng had op het gebied van pasvorm, stof en functie.

 

 

Deze nieuwe campagne voor BOSS is geschoten in een pakhuisappartement in New York. De lancering wordt ondersteund door een 360 graden marketingcampagne. De campagneclips met David zullen worden vertoond in bioscopen en op streamingplatforms zoals Amazone Prime, Netflix, Paramount Plus, Sky TV en HBO Max. Daarnaast ook op social mediacampagnes, billboards, BOSS winkels, pop-up winkels en warenhuizen over de gehele wereld. BOSS is in zo’n 130 landen verkrijgbaar. Een samenwerking die ongetwijfeld voor beide een financieel succes zal worden…

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: