EMBLEM MONT BLANC
De Mont Blanc (Frans voor witte berg) is de hoogste top van het Montblanc Massief. Met haar4810,90 meter is ze de hoogste berg in de Alpen. Daarnaast is Montblanc een Duits bedrijf (opgericht in 1908) die gespecialiseerd is in luxe schrijfwaren, horloges en accessoires waaronder o.a. parfums vallen. Het bekende witte zeshoekige sterretje in het logo van Montblanc verwijst naar de besneeuwde top van de berg Mont Blanc. Het eerste parfum van Mont Blanc verscheen in 2001. Inmiddels zijn er meer dan 17 parfums verschenen. Emblem by Montblanc is anno 2014 hun nieuwste herengeur.
Montblanc omschrijft deze nieuwe geur als een rots, een mijlpaal, een identiteit. Een nauwkeurig eerbetoon aan het Montblanc erfgoed; symbool van de zes glaciale dalen grenzend aan de hoogste piek in Europa. Waarbij Emblem als geur gebruik maakt van Mont Blanc’s grootste kenmerken: soberheid, excellentie en precisie. De geur is ontwikkeld door de Franse parfumeur Sonia Constant. Al eerder componeerde ze geuren voor o.a. Kenzo, Burberry en Salvatore Ferragamo. “Deze geur vraagt om ruwe materialen van de fijnste kwaliteit.”, aldus Constant. “Emblem straalt een elegantie uit die wordt gekenmerkt door het contrast tussen sensuele kaneel en waterige, bijna bevroren, vioolblaadjes. Een herziene klassieker om van te dromen….geheel hedendaags.” De basis voor de deze Montblanc geur wordt gelegd door de gezuiverde patchouli (= zoete, rijke, kruid-aardeachtige geur verkregen van de patchouli plant) en wordt omhuld door de intensiteit van hout en ambroxan (= ambergris geurstof).
De geur opent inderdaad prikkelend koud fris en tintelend; met een bittere grapefruit bite. Maar al snel neemt die koude scherpte af en wordt de geur warmer en sensueler door de vioolblaadjes en patchouli. Fris met een semi-zoete ondertoon. Het is geen specifieke spannende of overheersende geur maar eerder een lichte frisse geur die inderdaad een tijdloos karakter heeft. Hierdoor zal de geur door veel mannen als toegankelijk worden ervaren. Enig minpunt is dat de geur snel vervliegt. Maar desalniettemin toch een mooi akkoord tussen bitter grapefruit en zoete vioolblaadjes. De werkelijk schitterende massieve vorm van de Emblem flacon doet sterk denken aan de sneeuwtoppen en de 6 gletsjers. Geheel in glimmend zwart uitgevoerd met haar 6 gepolijste hoeken is het een uiterst mannelijke flacon. Een uniek en uiterst strak object dat alle eer aandoet aan het Montblanc embleem. Een treffend Montblanc Meisterstuck.
De elegante Montblanc man wordt belichaamd door het Australische model David Genat. Eerder was hij te zien in reclamecampagnes van o.a. Ralph Lauren en Massimo Dutti. Met zijn Mona Lisa-achtige glimlach oogt hij uiterst charismatisch en verleidelijk. De zwart wit foto is geschoten door de bekende fotograaf Peter Lindbergh. Al eerder was hij verantwoordelijk voor de zwart-wit reclamefoto van de Montblanc herengeur Legend.