FNGRPRNTS

 

jeroen2Het als consument persoonlijk je producten te kunnen personalisen naar je eigen smaak is steeds meer in opkomst. Op deze manier kan je als consument je eigen smaak en behoefte aan je product toevoegen. Iets waar steeds meer merken op inspringen en de cosmeticabranche kan hier natuurlijk niet in achterblijven. Want consumenten vragen steeds meer naar producten die op hun individuele persoonlijke smaak zijn afgestemd. FNRPRNTS (lees: Fingerprints) is het nieuwe Nederlandse merk voor gepersonaliseerde haarverzorging die de consument de mogelijkheid biedt voor het samenstellen van haar/zijn eigen haarproducten. Want ieder mens is als een vingerafdruk: uniek en perfect op zijn eigen manier.

 

Tijdens de perspresentatie van “Meet the Makers” die ieder jaar wordt georganiseerd door de persbureaus Remedies PR & Pure Beauty PR maak ik kennis met dit haarconcept van FNGRPRNTS. Afkomstig uit de koker van het in 2011 opgerichte geweldige Nederlandse cosmeticamerk OOLABOO. Inmiddels uitgegroeid tot een Nederlands lifestyle merk met meer dan 200 verkooppunten in Nederland en buitenland. OOLABOO heeft als belangrijkste uitgangspunt dat ze bij de ontwikkeling van hun producten alleen dat gebruiken wat veilig en zoveel mogelijk natuurlijk is. Met het FNGRPRNTS concept willen ze nu een stap verder gaan met gepersonaliseerde haarcosmetica die op maat gemaakt is. Ontwikkeld als antwoord op de vraag van de consument die steeds meer de voorkeur geeft aan producten die zijn toegesneden op zijn individuele wensen en behoeften. Ik ben gelijk diep onder de indruk van hoe professioneel FNGRPRNTS is uitgewerkt en visueel aantrekkelijk het concept eruitziet

 

  • JEROEN WILMINK

 

Om meer te weten over het achterliggende FNGRPRNTS concept benader ik Jeroen Wilmink; CEO & co-founder van OOLABOO. “Toen we destijds OOLABOO hebben opgericht deden we dat omdat we sterk geloofden in het verbinden van het innerlijk met het uiterlijk. We begonnen meteen al met supplementen omdat we geloven dat schoonheid ook van binnenuit komt. Destijds was dat nieuw en waren wij 1 van de eersten die dat deden. Vandaag de dag gaan merken steeds meer op elkaar lijken en gebruiken steeds meer dezelfde values en claims. Het blijft voor ons een uitdaging om steeds weer de voorsprong te behouden en nu zijn we weer met onze volgende stap: personalized beauty. FNGRPRNTS is het nieuwe merk voor gepersonaliseerde haarverzorging.”

 

FNGNRPRNTS envoirement 600x600 crop center 

Om de haarproducten zo goed mogelijk op jouw specifieke wensen te kunnen afstemmen vul je online een consultatietest in. Aan de hand van de reeks vragen wordt jouw unieke haarconditie en persoonlijke haarwensen bepaald, waarna de producten op jouw maat worden geformuleerd. “Het is een online service waarbij je aan de hand van een persoonlijke vragenlijst een shampoo en conditioner kan bestellen. Helemaal afgestemd op jouw behoeften. De test geeft een compleet overzicht van alles wat van invloed kan zijn op jouw haar-en hoofdhuidbehoeften. Vervolgens worden alle antwoorden verwerkt en worden meerdere factoren gebruikt om de unieke mix van ingrediënten te bepalen voor een gepersonaliseerde receptuur. Het resultaat is een unieke shampoo en/of conditioner die helemaal is afgestemd op de haarbehoeften van de klant. Daarbij komt dat de producten in ons eigen laboratorium in Nederland worden gefabriceerd waardoor de levertijd slechts tussen de 3 en 6 dagen ligt.”

 

 

FNGRPRNTS werkt het het concept “personalized” nog dieper uit doordat je als consument ook inspraak hebt op andere aspecten. “Ook de verpakking is gepersonaliseerd met de naam van de klant op de verpakking. Bovendien kan de consument kiezen uit 5 verschillende etiketten met kleurrijke illustraties. En kan je kiezen uit 4 verschillende geurcomposities: lemon cheesecake, sandelwood compote, rose & jasmine sorbet of vanilla brûlée. Maar een parfumvrije receptuur is ook mogelijk. Wij zijn er stellig van overtuigd dat personalized cosmetica 1 van de grootste veranderingen zal gaan worden in onze branche. Want je ziet overal dat mensen een individuele aanpak willen en advies op maat. Mensen zijn namelijk best bereid om te betalen voor producten die op maat voor hen zijn samengesteld. We geloven dan ook heilig in dit concept en zijn er trots op straks de eersten te zijn die dit nu introduceren in Nederland.” En ook voor mannen is dit een heel interessant concept want ze houden van gemak en kunnen bij FGRPRNTS een abonnement afsluiten. Daarbij bieden de producten een oplossing voor veel voorkomende mannen klachten zoals een vette hoofdhuid en roosvorming. 

 

 

  • VEILIG EN VERANTWOORD

 

Duurzaamheid is iets wat Jeroen erg belangrijk vindt in zijn bedrijfsvoering. “We zijn ons steeds meer bewust dat we zuinig moeten zijn op ons zelf en op de wereld om ons heen. Wij doen dit door producten met weinig impact te ontwikkelen. Zo gebruiken wij zero impact formules en 100% veganistisch. Wij zijn daarin 100% transparant en communiceren onze ingrediënten op onze verpakkingen maar ook op onze website.” Maar wat maakt de FNGRPRNTS producten ecologisch/biologisch/natuurlijk verantwoord?


1) De receptuur van de producten bevat geconcentreerde botanicals, high tech moleculen en bevatten geen onnodige chemische of schadelijke ingrediënten en parabenen. Laatstgenoemde zijn de meest gebruikte bewaarstoffen in de cosmetica. Parabenen kunnen worden opgenomen in de huid en komen in het weefsel van het lichaam terecht.


2) FNGRPRNTS vermijdt het gebruik van siliconen want deze bevatten geen werkzame stoffen en voegen dus niks toe aan je haar. Ze vormen enkel en alleen een plastic laagje over je haar.


3) Alle shampoos zijn vrij van Sodium lauryl sulfaat en sodium laureth sulfaat. Deze sulfaten worden vaak gebruikt in shampoos en zijn een goedkoop ingrediënt. Ze kunnen de huid barrière aantasten. Om de shampoo toch lekker te laten schuimen wordt door FNGRPRNTS gedroogd kokosvruchtvlees gebruikt die wel mild is voor de huid.


4) Jouw uiteindelijke receptuur is 100% veganistisch. Dat wil zeggen dat er geen ingrediënten gebruikt worden die afkomstig zijn van dieren zoals honing, zijde of bijenwas.


5) Aangezien het sinds 2013 in Europa is verboden om dierproeven te doen voor cosmetica, worden de FNGRPRTNS producten niet op dieren getest.


6) Een selectie van de natuurlijke ingrediënten die FNGRPRNTS gebruikt zijn onder andere: zonnebloemolie, jojoba-olie, macademia olie, passiebloemfruit, tarwe en quinoa. Deze zorgen ervoor dat het haar glanst, hydrateert, vochtverlies tegengaat en de hoofdhuid kalmeert, herstelt en in balans brengt.


7) FNGRPRNTS is verpakt met gerecycled PET oftewel de shampoo/conditionerflessen bestaan voor 100% uit gerecycled plastic.


8) De groene en transparante flessen blokkeren het hele spectrum van schadelijk en zichtbaar licht en bieden optimale bescherming tegen verouderingsprocessen.

 

 

  • PERSOONLIJKE KEUZE

flaconfgrprnts 

Nadat ik de uitgebreide haarquiz heb ingevuld ga ik voor de vanille geurcompositie. Na een paar dagen ontvangen ik een schitterende dennengroen kleurige kartonnen box met daarin de persoonlijk geformuleerde producten en een persoonlijke bedankkaart. Tevens zit er in de doos een dispenser waardoor je van de shampoo/conditioner flacon een pompflacon kan maken. Hoe handig. De shampoo en conditioner komen in een royale 500ml. uitvoering met mijn eigen naam op het label gedrukt alsmede mijn hairgoals die ik van tevoren heb ingevuld. Persoonlijker en uitgewerkter dan dit wordt het niet. Beide producten zijn romig en rijk qua textuur en ruiken geweldig lekker en overstijgen overduidelijk de standaard haarproducten. Dit is pure luxe! Behalve dat je dit als een cadeau aan jezelf kan geven leent het zich ook perfect als cadeau voor een ander. 

 

 

 

Naast al deze geweldige natuurlijke ingrediënten van de producten ondersteunt FNGRPRNTS het werk van de Bijenstichting. Die zet zich sinds 2010 in voor bijen en beschermt ze tegen uitsterving. Nederland kent ruim 360 soorten bijen maar meer dan de helft van de bijensoorten dreigt helaas te verdwijnen. Het teruglopen van de bijenstand vormt een bedreiging voor de biodiversiteit en daarmee ook voor onszelf. Van elk verkocht FNGRPRNTS product wordt een vast percentage aan de Bijenstichting gedoneerd. Zodoende draagt ieder verkocht FNGRPRNTS product bij aan een verbetering van de voedselvoorziening van honingbijen en wilde bijen. Een mooi initiatief. Daarom zit er in de box ook een zakje met daarin zaadjes van een gifvrij bloemenmengsel waarmee je de leefomgeving van de bijen kan verbeteren, door deze zaadjes in jouw tuin te planten. 

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: