HANNAH
Als het om huidverzorging en huidverbetering gaat dan is het Nederlandse HANNAH een begrip. Opgericht in 1979 door Hannah Hakze die een duidelijke missie voor ogen had: “Het gaat er niet om wat je voor je huid doet, maar wel hoe je dit doet.” Dat is nu vertaald naar de slogan “Geef je huid een kans”. En zelf geef ik graag Nederlandse huidverzorgingsmerken een platform op mijn website gezien de grote hoeveelheid aan buitenlandse merken. Zelf ken ik het merk Hannah mede door de diverse advertenties die het merk veelal plaatste in het gay mannentijdschrift Winq. Hiermee richt Hannah zich ook op de (gay) man wat voor mij een extra bonus is. Want meer huidverzorgingsmerken zouden op die manier de man als klant voor zich kunnen winnen. Ongeacht hun seksuele voorkeur. Hoogste tijd om Hannah van dichtbij te ervaren.
Om meer informatie te krijgen over hoe Hannah de man als doelgroep benadert spreek ik hierover met de Hannah huidcoach Amber. Zij constateert duidelijk een stijging onder de mannen als het gaat om een gezichtsbehandeling en interesse voor huidverzorging in het algemeen. “Bestond het klantenbestand vroeger nog maar uit 2% mannen inmiddels is dit al gestegen naar ruim 35%. Mannen van nu zijn gelukkig veel meer bezig met huidverzorging. Dat merk ik met name bij de mannen zo onder de 40 jaar, dat is toch momenteel wel onze grootste doelgroep. Het taboe die er jarenlang omheen ging als we het hebben over huidverzorging is er nu duidelijk wel vanaf. Mannen zijn nu veel bewuster bezig met hun huid en dat ze die ook goed moeten verzorgen. Want ook mannen realiseren zich dat ze maar 1 huid hebben. En die mannen zijn gelukkig heel divers.
Amber benadrukt met name dat de Hannah gezichtsbehandeling voor mannen “stoer” is en zeker niet té zacht. Geen geaai dus. “De huid wordt goed en stevig aangepakt want daar houden mannen nogal van. De behandeling op zich duurt ook niet te lang want ook dat vinden mannen belangrijk. We spelen daar allemaal goed op in. Onze huidcoaches zorgen echt voor een aanpak van maat want iedere mannenhuid is natuurlijk anders en vereist een persoonlijke benadering. Waarbij ik toch echt wel wil benadrukken hoe graag ik met mannen werk. Dat komt omdat ze zo enorm trouw zijn. Ze nemen alles aan wat wij ze adviseren en gebruiken ook datgene wat wij ze meegeven. Ik merk overigens ook dat mannen veel meer geïnteresseerd zijn in feiten en zich in tegenstelling tot vrouwen veel minder laten verleiden door allerlei mooie en veelbelovende reclamecampagnes.”
- HANNAH XPERIENCE
Om kennis te maken met het merk Hannah word ik uitgenodigd voor de Hannah Xperience in hun hoofdkantoor in Voorthuizen; het Hannah Skin Improvement Research Company. In dit prachtige landgoed worden de opleidingen aan de huidcoaches gegeven en wordt de lijn van Hannah producten verder ontwikkeld. Doelstelling van de Hannah Xperience is om je bewust te maken van je huid en je te laten ervaren wat echte huidverbetering is door middel van de Hannah technieken en producten. Dit duurt ruim anderhalf uur. Alvorens de behandeling begint word ik door de Hannah huidcoach onderworpen aan een uitgebreide vragenlijst. Een intake om inzage te krijgen in mijn eet- en leefpatroon. Heb je bepaalde ziektes? Gebruik je bepaalde medicijnen? Wat is je eetpatroon? Welke huidproducten gebruik je momenteel? Ook verricht de Hannah huidcoach verschillende huidmetingen met de Skin Analyzer om op die manier de conditie van je huid te bepalen. Een uitgebreide huidanalyse. Hiermee wordt het vochtgehalte, vetgehalte en pH-waarde van je huid gemeten. Heb je probleemzones? Is je gezicht juist vettig of niet? Onderdeel daarvan is het maken van foto’s van je huid om de UV-stralingsschade vast te kunnen leggen, om te zien of je al veel schade hebt opgelopen van de zon. De Hannah huidcoach geeft ook allerlei adviezen aangaande een gezond eetpatroon, want juiste voeding is essentieel voor een gezonde huid. Drink niet te veel koffie want dat onttrekt juist veel vocht uit de huid. Drink genoeg water per dag, zo tussen de 1 ½ en 2 liter als het kan. Laat energiedrankjes staan, probeer suiker te minderen, niet te veel zuivelproducten etc. Uit eigen ervaring kan ik alleen maar beamen dat een gezond voedingspatroon daadwerkelijk verschil maakt voor jouw huidconditie.
De behandeling zelf is een ontspannende en aangename aaneenschakeling van het reinigen, peelen, stimuleren en herstellen van de huid met Hannah producten. Waarbij iedere stap van de behandeling duidelijk wordt uitgelegd; wat er precies wordt gedaan en welk product ze daarbij gebruiken. En wat het effect daarvan is op je gezicht. Dat is wel zo prettig aangezien je met je ogen dicht ligt en je overgeleverd bent aan de professionele handen van de Hannah coach. Niet alleen mijn gezicht wordt behandeld maar ook de bovenkant van mijn torso wordt gescrubd en meegenomen in de behandeling. Een belangrijk onderdeel van de Xperience behandeling is de bekende Hannah bindweefselmassage, waar ik al veel over had gehoord. Deze behandeling wordt uitgevoerd in de dieper gelegen huiddelen voor een duidelijk zichtbare huidverbetering. Hierdoor worden de doorbloeding, zuurstoftoevoer, egaliteit, glans en de huidconditie intensief verbeterd. Tijdens de bindweefselmassage kneedt de huidcoach intensief verschillende delen van het gezicht. Dat voelt echt lekker aan zie het als een intensieve massage die diep in de huid wordt uitgevoerd. Een lekkere stevige aanpak die na afloop je gezicht flink doet tintelen.
- SKIN PASSPORT
Na afloop van de behandeling krijg ik een persoonlijk Skin Passport met daarin de datum van de behandeling en een overzicht van de waardes van mijn huid zoals: vetgehalte, vochtgehalte en pH-waarde. En een Hannah gebruiksoverzicht met daarin de Hannah producten die ik kan gebruiken. Alsmede een aantal Hannah producten om die thuis te gebruiken. Ik kan iedere man aanraden om eens een behandeling bij een Hannah instituut te volgen. Al is het alleen maar om een goed update te krijgen aangaande jouw huidconditie. Daarnaast zorgt de gezichtsbehandeling ervoor dat jouw huid er voor een bepaalde periode weer goed tegenaan kan. Goed gereinigd en optimaal verzorgd.
- HANNAH PERSONAL CHOICE
Voor de mannenhuid boven de 30+/40+ en 50+ is er de Personal Choice met als doel deze te beschermen en te herstellen. Want juist wanneer we ouder worden, worden de huidcellen minder actief; de celdeling gaat trager en het volume in het gezicht neemt af. Om dit tegen te gaan zijn er in de Personal Choice ingrediënten gewonnen uit bruine algen verwerkt die zorgen voor een unieke DNA-bescherming tegen zon en stressreacties. Alsmede werkstoffen uit te tropische Okra plant die rijk is aan vitamine C, ijzer en calcium. Het volume voor de huid wordt aangepakt door de in olie oplosbare vitamine C. De witte crème van deze Personal Choice smeert economisch uit en komt in een praktische felrode pompflacon. Niet vettig en ook niet geparfumeerd.
- HANNAH TOUCH OF SILK
Het absolute sterproduct binnen het Hannah assortiment is toch wel de Touch of Silk. Dit is een multifunctionele teintverbeteraar op basis van zijdezachte siliconen die de huid onmiddellijk egaliseert en matteert. De formule heeft een basis van hoogwaardige siliconenolie en is in staat om kleine oneffenheden onmiddellijk op te vullen. Siliconen worden veelvuldig ingezet om bijvoorbeeld littekens mooier te laten genezen omdat ze in staat zijn om het littekenweefsel te verzachten en voelbaar gladder te maken. Daarnaast bevat dit product vitamine A, C en E. De textuur van dit product is met geen enkel andere crème te vergelijken. Absoluut uniek en enig in zijn soort. Van alle crèmes die ik ooit heb geprobeerd heb ik nog niet eerder zoiets gevoeld. Want door de siliconen oogt deze crème als gestold gelei- water; geheel transparant. Het laat geen enkel zichtbare glimmende laag achter en trekt razendsnel in huid die daarna siliconen/zijdeachtig aanvoelt. Alsof je niks hebt aangebracht. Want een fantastisch product is dit! Dit product doet zijn naam alle eer aan. Hannah zelf raadt dit product aan voor mannen om het te gebruiken na het scheren of voor een gladde huid zonder irritaties.
- HANNAH VITAMIN COMPLEX
Dit product is een intensieve vochtherstellende gezichtsspray met daarin een hoge dosering in olie oplosbare vitamines A, E en F, alsmede intensief vochtregulerende ingrediënten. Deze vitamines kunnen volgens Hannah daadwerkelijk door de huid heen dringen en zodoende de diepere huidlagen bereiken. Deze spray zorgt dus voor een intensieve hydratatie en voeding van de huid. Een ware vitamine boost! Uit de spray komt een waterige/nevelige substantie die snel door de huid wordt opgenomen. Wel sterk geparfumeerd. Ik zie het als een serum waarover je makkelijk nog een extra voedende crème kan smeren.