MICHAEL KORS POUR HOMME

 

MK1Als er 1 designer is die de “American Way of Life” het beste uitdraagt in zijn ontwerpen dan is het wel Michael Kors. Zijn stijl kenmerkt zich door een luxe sportieve benadering van kleding die tijdloos en moeiteloos oogt zonder gecompliceerde uitspattingen. Uiterst draagbaar en altijd vervaardigd uit de mooiste materialen. Betaalbare luxe met een vleugje American jetset lifestyle uitstraling. “Ik ontwerp voor vrouwen en mannen die op zoek zijn naar kleding en accessoires voor hun drukke leven die hen het gevoel geven dat ze de beste versie van zichzelf zijn.” Met zijn chique en casual/relaxte benadering van kleding heeft de 65-jarige Michael Kors eigenlijk het gat opgevuld die Calvin Klein achterliet nadat dit merk geen collecties meer uitbrengt. De op Long Island-New York geboren Michael Kors richtte in 1981 zijn eigen modelabel op onder eigen naam. Daarnaast heeft hij ook vele parfums uitgebracht voor mannen zoals: Michael Kors For Men, Extreme Journey, Extreme Rush en Extreme Night. Aan die collectie wordt nu een nieuw eau de parfum toegevoegd: Michael Kors Pour Homme.

 

 

Over deze geur zegt Michael Kors het volgende: “Mijn nieuwste geuren draaien om kracht en sensualiteit. Van de flacons met kettingschakels tot de kenmerkende tonen als jasmijn, salie, bergamot en patchoeli. Ik wilde dat ze een gevoel van moderne glamour en kracht zouden overbrengen. Het gaat over avontuur, adrenaline en met volle teugen van het leven genieten. Ik wil dat mensen worden meegevoerd. Ik denk dat geuren een essentieel verlengstuk van mode zijn. Ze zijn geïnspireerd op dezelfde dingen die mijn collecties inspireren en ze zijn gemaakt voor dezelfde klant. Ik vind het geweldig dat geuren toegankelijker zijn, zodat iemand die misschien nog geen tas of horloge heeft kunnen kopen, de geur kan kopen en zich met het merk kan verbinden.” Overigens geeft Michael openlijk toe dat hijzelf nooit veel parfum heeft gedragen. Alleen voor speciale gelegenheden kiest hij voor 1 van zijn eigen herengeuren.

 

 

  •  EAU DE PARFUM

 

De geur opent onmiddellijk pittig fris en kruidig wat je reukorgaan gelijk doet tintelen. Het frisse komt door de topnoot van bergamot en het pittige door de topnoot van roze peper. Bergamot wordt vaak als parfumingrediënt in herengeuren gebruikt en ruikt citrusachtig, scherp en bitter. Daarna verzwakt de geur eigenlijk vrij snel waardoor hij zachter en warmer wordt maar ook minder goed ruikbaar wat toch echt wel jammer is. En zeker in beschouwing nemende dat het hier om een eau de parfum versie gaat. Je moet de geur dan echt goed van dichtbij ruiken om de hartnoten te kunnen onderscheiden. Wat uiteindelijk blijft hangen is een light mix van zeewater, geranium, patchoeli en ambergris wat inderdaad aangenaam fluweelzacht doet aanvoelen maar te zwak is qua geurbeleving. Deze geur is geen baanbrekend eau de parfum want dat past niet in de “laid back” stijl van Michael Kors. En zal je zeker niet in de spotlight doen staan. Beschaafd, netjes, bescheiden en “allround pleasant” passen meer om deze geur te beschrijven die helaas voor mij niet onderscheidend genoeg is.

flacon 1mk 

 

  • MODEL JON KORTAJARENA


De rechthoekige glazen flacon (met daarin het lichtblauw gekleurde eau de parfum) heeft een uitvergroot schakelketting als design-schild wat mij overigens gelijk doet denken aan de door de Engelse ontwerper Jonathan William Anderson ontworpen lederen sandalen en mocassins die, een aantal seizoenen geleden, ook 2 uitvergrote goudkleurige schakelkettingen als versiering op deze schoeisels plaatste. Voor de herenflacon is de schakelketting chroom kleurig alsmede ook de dop en voor de dames parfum goudkleurig. Als model voor de campagne is gekozen voor het 39-jarige Spaanse topmodel Jon Kortajarena. Eerder was hij al het gezicht voor andere parfums zoals: Kokorico van Jean Paul Gaultier, 212 Vip Men van Carolina Herrera, Aqvua Amara van Bulgari en Tom Ford Noir Anthracite. De bijbehorende reclamecampagne is opgenomen tijdens de schemering op een privéjacht in Miami samen met het Russische topmodel Irina Shayk. Waarin Jon en Irina elkaar in verschillende settings elkaar vinden op een luxueus jachtschip met als achtergrond de skyline van Miami.

 

 

“Mijn nieuwste geur draait om kracht en seks appeal. En dat wordt door niemand beter belichaamd dan door de modellen Irina Shayk en Jon Kortajarena. De campagne is geschoten op een privé jacht in Miami omdat het een stad vol energie en glamour is. Zelfs na de shoot moesten we blijven lachen om beide modellen en die energie en zelfverzekerdheid is exact het gevoel wat ik wil voor iedereen die deze geur draagt. Het gaat om adrenaline, avontuur en het maximale uit het leven halen. Ik wil dat mensen erdoor in vervoering raken”, aldus Michael Kors…

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: