NIVEA MEN BODY SHAVING
Uit recent onderzoek van NIVEA MEN blijkt dat de Nederlandse man zich steeds meer bezighoudt met het verwijderen van zijn lichaamshaar. Zowel op de borst als wel op de mannelijke edele delen. Met de lancering van de nieuwe NIVEA MEN Body Shaving lijn speelt NIVEA MEN in op deze ontwikkeling en de wens om naar een eenvoudige manier om irritatievrij het lichaam te kunnen scheren. Een serie van scheerproducten voor onder de douche die de huid beschermen en verzorgen. Voor een gemakkelijke irritatievrije scheerervaring.
Uit een gehouden onderzoek uit 2016 blijkt dat 40% van de mannen zijn schaamhaar weg scheert. En 24% van de mannen scheert zijn oksels en 15% zijn borst. Als belangrijkste reden daarvoor wordt gegeven hygiëne en omdat het lichaam er zonder haar beter uitziet. Inmiddels is dat percentage behoorlijk gestegen. Zo geeft 78% van de ondervraagde Nederlandse mannen aan dat zij hun lichaamshaar verwijderen. Van de 88% die zijn lichaamshaar verwijdert, doet maar liefst 50% dit regelmatig. Bij het scheren van lichaamshaar gaat de meeste aandacht uit naar de oksels (53%), borst (29%), schaamstreek (65%) en buik (28%). Ongeveer de helft van de ondervraagde mannen vindt het scheren van deze lichaamsdelen hygiënischer en zegt meer zelfvertrouwen te krijgen wanneer hij dit doet. ¾ kwart van de mannen geeft duidelijk aan dit toch echt voor zichzelf te doen. Slechts 7% scheert zijn lichaam voor zijn partner en dan met name de schaamstreek. Bij de Britse man komen ander percentages naar voren. Zo scheert 43% voor zijn eigen comfort, 34% voor zijn partner en 28% van de Britse mannen scheert puur voor zichzelf om er aantrekkelijk uit te zien.
Als de Nederlandse man zich scheert dan gebruikt hij hiervoor scheergel (50%) of douchegel/shampoo (50%). Toch valt het af te raden om hiervoor shampoo te gebruiken omdat dit snel van het lichaam afspoelt en zich niet aan de huid hecht. Bovendien kan het scheren van lichaamsdelen met dit type product resulteren in een rode huid en een branderig gevoel. Het is dan ook niet verrassend dat ruim de helft van de ondervraagde mannen aangeeft behoefte te hebben aan een speciaal product voor scheren van zijn lichaamshaar. Met als belangrijkste reden het voorkomen van huidirritaties (jeuk, een droge/gevoelige huid en pukkeltjes) en het bieden van een verzachtend effect. Naast persoonlijke redenen heeft het scheren van het schaamhaar ook als voordeel dat bacteriën typen minder kans krijgen om zich tussen de haren te nestelen. En men heeft minder last van zweet en ongewenste geurtjes want de transpiratie verdampt makkelijker als je schaamhaar niet in de weg zit. Bovendien doet het de penis ook groter doen lijken.
- NIVEA MEN BODY SHAVING SCHEERGEL
Normaliter scheer ik mijn lichaamshaar met de NIVEA MEN scheergel die eigenlijk voor je gezicht is bedoeld. Niks mis mee maar nu is er dus de speciale Body Shaving. Voor een gladde scheerbeurt en superieure huidbescherming van je lichaam. De formule van dit product is verrijkt met Aloë Vera en Pro -Vitamine B die de huid beschermen tegen irritaties. In tegenstelling tot de scheergel voor je gezicht schuimt deze blauwe Body Shaving gel niet wit op maar blijft ze transparant. Wel zo handig want zo kan je precies zien waar je lichaam nog geschoren moet worden. De Body Shaving gel blijft goed op je lichaam zitten, zelfs onder de douche. Ruikt lekker fris en voelt verkoelend aan op je lichaam. En na de scheerbeurt geen enkel trekkerig gevoel. Komt in een handige tube. Wellicht een idee voor NIVEA MEN om als aanvulling ook met een bijpassend scheermes op de markt te komen? Aangezien 40% van de mannen hetzelfde scheermes gebruikt voor zowel het gezicht als lichaam.
- NIVEA MEN BODY SHAVING SCHEERSTICK
Een andere manier om je te ontdoen van je lichaamshaar is met deze scheerstick. Het oogt als een deodorant stick maar is toch echt bedoelt voor het scheren van je lichaamshaar. Breng het al rollend aan op een licht vochtige lichaam en laat het daarna met je hand lichtjes wit opschuimen. Het scheren gaat daarna uiterst comfortabel en glad. De witte schuim is transparant genoeg om nog te kunnen zien waar je moet scheren. Deze scheerstick beschermt inderdaad je huid na afloop tegen een branderig gevoel, irritaties en roodheid. De formule van dit product is verrijkt met Aloë Vera en Pro- Vitamine B. Als ik uit beide producten zou moeten kiezen dan ga ik toch voor deze scheerstick. Want het is zo makkelijk te doseren middels de stick. Een uitermate topproduct!
- NIVEA MEN BODY SHAVING AFTERSHAVE LOTION
In tegenstelling tot de Zuid-Europese man is de Nederlandse man nog niet geheel bekend met het gebruiken van een bodylotion. Iets waar nu snel verandering in moet gaan komen. Daarom komt NIVEA MEN met een Body Shaving After Lotion. Dit product helpt de huid te beschermen tegen een branderig gevoel, roodheid en irritaties. En bevat Aloë Vera en Pro-Vitamine B5. Hoewel deze After Shaving Lotion wit uit de pompflacon komt, wordt ze onmiddellijk transparant bij het uitsmeren op de huid. Voelt lekker verkoelend aan en is discreet fris geparfumeerd. Trekt snel in zonder dat er een vette laag achter blijft. Een mooie aanvulling op de lichaam scheerproducten. Overigens bestaat er al langer een NIVEA MEN Body Lotion die verrijkt is met HYDRA IQ en Vitamine E. Iets voller qua textuur en minder geparfumeerd dan de After Shave Body Lotion.
- NIVEA MEN & REAL MADRID
NIVEA MEN doet er veel aan om wereldwijd de mannelijke consument aan zich te binden. En om mannen zich comfortabel te laten voelen met persoonlijke verzorging. Om die wereldwijde mannelijke consument te bereiken werkt NIVEA MEN al sinds 2103 succesvol samen met de voetbalclub Real Madrid C.F. Deze club heeft meer dan 500 miljoen fans wereldwijd en is de club met verreweg de hoogste merkwaarde. Dit verklaart de samenwerking tussen de onderlinge partijen. Want uit een onderzoek gehouden in 19 landen blijkt dat 7 op de 10 mannen meer vertrouwen hebben in producten als ze weten dat die ook door professionals worden gebruikt. “Mannen over de gehele wereld delen gezamenlijk een grote passie voor voetbal”, aldus Thomas Ingelfinger, Executive Board Member Beiersdorf AG waaronder Nivea valt. “Door de NIVEA MEN producten in deze omgeving te positioneren maakt een krachtige, emotionele band mogelijk met die mannelijke doelgroep.”
Als Official Sponsor van Real Madrid C.F. heeft NIVEA MEN diverse reclamespots opgenomen met de bekende voetballers Marcelo, Higuain, Sergio Ramos en Lucas Vazquez waarin verschillende NIVEA MEN producten de revue passeren. Niet alleen vrouwen maar ook mannen hebben een bekend rolmodel nodig. Uit een gehouden onderzoek in 19 landen blijkt namelijk dat 71% van de ondervraagde mannen (tussen de 18-69 jaar) toegeeft meer vertrouwen in een product te hebben als deze ook door professionals wordt gebruikt. Waarbij nog eens 92% van de mannen toegeeft dat wanneer zij zich goed in hun vel voelen, dit ten goede komt van hun sport- of werkprestatie. “Dankzij deze unieke en vertrouwde samenwerkingsverband hopen we mannen te kunnen inspireren om de best mogelijke versies van henzelf te worden”, aldus Thomas Ingelfinger.
Maar ook Real Madrid is zeer content over deze samenwerking en sponsordeal. “NIVEA MEN is een geweldige bondgenoot die ons geholpen heeft om de passie voor Real Madrid C.F. te doen vergroten. NIVEA MEN is een iconisch merk die staat voor kwaliteit en prestige met wie wij in 2013 een strategisch overeenkomst hebben gesloten. Een steeds solidere wordende unie die het imago van onze instellingen over de hele wereld versterkt. Met NIVEA MEN hebben we al onze successen van de afgelopen jaren gedeeld. Daar zijn we zeer tevreden over en uitermate trots”, aldus Florentino Pérez; president van Real Madrid C.F. Deze samenwerkingsverband zal uiteindelijk in meer dan 70 landen wereldwijd te zien zijn. “Al meer dan 30 jaar bekommert NIVEA MEN zich wereldwijd over de huid van mannen. Middels voetbal zullen we nog meer mannen bereiken en een verbinding met ons merk NIVEA MEN tot stand brengen”, aldus Andreas Hornung; general manager Beiersdorf.