RABANNE MAKE- UP

 

 

RABANNE1Dat mannen geen make up kunnen gebruiken is anno 2024 totaal achterhaald. Kijk maar eens op TikTok hoeveel mannelijke influencers make up tutorials doen met de meest verbluffende eindresultaten. Daar wordt niet geschuwd om mannen te laten zien wat ze allemaal met make up voor hun gezicht kunnen doen. Waarbij alles uit de kast wordt getrokken; lipstick, oogschaduw, foundation, rouge, kortom het hele make up palet is nu ook voor mannen binnen handbereik. Dat geeft toch wel aan dat er geen grenzen meer zijn aangaande gender en dat mannen steeds meer de vrijheid krijgen om zich zo uit te drukken en te manifesteren zoals zij dat willen. Zonder enige sociale druk en of mannelijke beperkingen. En als gerenommeerde cosmetica- modehuizen mannen als model voor hun make-up collecties gaan inzetten, dan mag het duidelijk zijn dat we hier niet met vluchtige trends te maken hebben. En dat er overduidelijk ook een markt voor is.

 

 

Het van origine Spaanse modehuis Rabanne heeft aangekondigd dat de Australische singer-songwriter/acteur Troye Sivan is aangesteld als de eerste Global Makeup Brand Ambassador voor hun make-up collectie. In juni 2023 lanceerde Rabanne zijn eerste 90-delige make up collectie ontworpen door de make-up artiest Diane Kendal. Het is een gendervrije range van make-up producten met duurzame, veganistische en 98% natuurlijke formules doordrenkt met huidverzorging. De make-up collectie is onderverdeeld in 4 categorieën: Eyephoria voor de ogen, Rouge Rabanne voor de lippen, Nudes voor dekking van de huid en Arts Factory met op kunstenaars geïnspireerde multifunctionele producten. Geheel in lijn met de futuristische esthetiek van modehuis Rabanne bestaan de verpakkingen uit hoogglanzend goud en zilver metallic. “Het is een frisse start. Je moet er als het ware in worden mee gezogen en er verrast en opgewonden van raken. Ik ben dol op de Colourshots. Je kunt het aanbrengen met je vingers, met een penseel, of mengen met de Liquid Shots om de textuur te veranderen. Daarnaast zijn er veel verschillende afwerkingen, van mat mat tot metallic. Het is een moderne make-up waarbij de texturen erg belangrijk zijn. Alles is zo leuk!”, aldus Kendal. Haar insteek is dat “er geen schoonheid bestaat, alleen schoonheden”. Zoals verwacht spelen metallics een prominente rol in de productkleuren waaronder glinsterend goud en ijzig zilver. De typografie van de make-up collectie is identiek aan de typografie van Paco Rabanne’s debuut parfum Calandre uit 1969.

 

Rabanne 2 

  • (PACO) RABANNE


Zoals veel internationale modemerken dat de laatste tijd doen, wordt de voornaam van de vaak overleden ontwerper weggelaten en blijft alleen de achternaam nog over. Denk hierbij aan Gianni Versace, Yves Saint Laurent en Christian Dior. “Aan de vooravond van het 60-jarig jubileum wordt Paco Rabanne verkort tot Rabanne. Rabanne staat bekend om zijn iconische ambassadeurs die de avantgardistische geest van het huis Rabanne belichamen en deze voor elke nieuwe generatie opnieuw uitvinden. Vandaag de dag wordt die erfenis voortgezet nu Rabanne met trots Sivan aankondigt als wereldwijde ambassadeur van het make-up merk. Slechts 1 jaar nadat Rabanne haar beauty collectie lanceerde”, aldus huize Rabanne. Op Instagram heeft Troye zo’n 39 miljoen volgers en is een wereldwijd icoon in de wereld van muziek, mode en binnen de LGBTQIA-gemeenschap. Hij heeft inmiddels 2 GRAMMY nominaties op zak en won 3 MTV Europe Music awards en 2 GLAAD Media awards. Voor zijn muziekvideo “Rush” droeg Sivan al kleding van Rabanne.

 

  •  TROYE & RABANNE


Troye zal zijn Global Makeup Brand Ambassador debuut maken in een nieuwe campagne voor de NUDES- collectie van Rabanne. Deze “next-generation-beauty collectie” is geïnspireerd op de iconische modestoffen van huize Rabanne, die worden geaccentueerd door innovatieve makeuptexturen om de huid te perfectioneren met een “camera-ready” uitstraling. Op de bewuste campagnefoto is Troye het gezicht van de 30 tinten Frech Touch Foundation. Daarnaast zal hij nog andere make-up producten gaan promoten. Troye belichaamt het #NoFilterBeauty manifest van de campagne door de volgende generatie aan te moedigen hun ware zelf te onthullen. “Ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot de moeiteloze sfeer van Rabanne. Dit voelt als een nieuw hoofdstuk voor ons beiden. En ik kijk ernaar uit om met hun de komende jaren te gaan samenwerken aan verschillende producten. Ik hou ervan om te spelen en mijzelf uit te drukken waarbij ik door de jaren heen actief heb gewerkt aan het afleren van de beperkingen die ik mijzelf opleg als het gaat om mode en schoonheid. Iets aan Rabanne voelt voor mij persoonlijk heel goed en hun benadering van beauty en mode komt overeen met die van mij.”RABANNE3

 

  •  CHANEL & COVERGIRL


Rabanne is niet het eerste luxemerk dat een mannelijk model kiest om make up producten te laten aanprijzen. Chanel deed dat al eerder met hun “Boy de Chanel” make-up collectie die exclusief voor mannen was ontworpen. Als gezicht koos Chanel destijds voor de Zuid-Koreaanse acteur Lee Don Wook. Voor Chanel is schoonheid niet gebonden aan geslacht maar is het een kwestie van stijl. “Vandaag de dag kan de wereld niet langer worden beschouwd in vaste termen van identiteiten. Met deze collectie leent Chanel het beste van de beauty wereld om een make-up lijn voor mannen te creëren”, aldus het Franse modehuis. Nog baanbrekender was de aanstelling in 2016 van influencer James Charles als mannelijk model voor het Amerikaanse cosmeticamerk CoverGirl. Hij werd toen het gezicht van de “So Lashy” mascara van CoverGirl. Een absoluut unicum. Want volgens CoverGirl zijn “al onze modellen rolmodellen en grensbrekers. Die zichzelf zonder schaamte durven te uiten en opkomen voor waar ze in geloven. En herdefiniëren wat het betekent om mooi te zijn.”

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: