SALVATORE FERRAGAMO UOMO

 

Het is inmiddels alweer 3 jaar geleden dat het Florentijnse modehuis Salvatore Ferragamo een mannengeur heeft gelanceerd. Salvatore Ferragamo is nog 1 van de weinige modehuizen die door verschillende familieleden wordt gerund. Ter ere van haar Italiaanse wortels heeft deze Italiaanse modelabel haar nieuwe mannengeur UOMO gecreëerd rondom het klassieke Italiaanse dessert tiramisu. Het parfum zelf werd gepresenteerd in de Boboli tuinen in Florence daar waar het modehuis Salvatore Ferragamo zetelt.

 

Uomo is gecreëerd door de bekende parfumeurs Alberto Morillas en Aurélien Guichard. Morillas (die overigens geen fan is van uniseksgeuren) onthuld dat Uomo enkele vrouwelijke elementen bevat. “ De constructie is verfijnd. Er zijn meer bloemen in verwerkt omdat mannen nu veeleisender zijn. Ze willen niet alleen gewoon goed ruiken.” Het hart van Uomo is gebouwd rondom de tiramisu. “ Tiramisu heeft een zeer bitter facet en is verslavend. Terwijl de toegevoegde minerale Ambrax terugkeert naar de geschiedenis van Italië”, aldus Morillas. “ Het contrast tussen de tiramisu en Ambrax was een uitdaging. Het sandelhout voegt kracht en chicness aan Uomo toe. Bergamot geeft juist weet een Italiaans gevoel toe aan dit parfum”, aldus Guichard.

 

Als je UOMO op de pols sprayt dan ruikt het van dichtbij direct lekker kruidig en ietwat houtig; met een pittige ondersteuning van zwarte peper. Maar spray je UOMO in je nek en achter je oren dan begint het feest pas echt! Want dan word je gelijk gepakt door de zoete naar caramel koekjes ruikende component. Hoewel dit mij niet gelijk aan tiramisu doet denken (mijn partner rook het overigens wel gelijk) voel je een heerlijke zoete wolk om je heen hangen. Daar word je gelijk vrolijk van. Wat een feest om dit “verslavende” parfum te ervaren. Eindelijk een zwoel maar niet te zwaar parfum voor heren! Voor mij is dit overduidelijk 1 van de beste gelanceerde herenparfums van dit jaar waar ik nog heel lang van wil genieten. Ik beschouw UOMO als een parfum die past in de momenteel zeer populaire gourmand (dames) geuren, maar nu als een heerlijke mannelijke variant. UOMO komt in een solide glazen flacon met aan beide kanten een in zwart reliëf uitgevoerde FERRAGAMO tekst waardoor de flacon een goede grip heeft. De zwarte dop fungeert tevens als spray en heeft Salvatore Ferragamo ingegraveerd.

 

Als het gezicht voor Ferragamo Uomo is gekozen voor de 36 jarige Britse acteur Ben Barnes. Bekend van o.a. de speelfilms The Chronicles of Narnia en Dorian Gray. Met zijn keurige manieren en stralende glimlach belichaamt hij alle finesses van de hedendaagse Ferragamo man. Zijn motto is om altijd naar de positieve kant van een situatie te kijken. De eerste geuren die Barnes te binnen schieten wanneer Italië wordt benoemd zijn die van het water van de rivier de Arno in Florence en de zoete Italiaanse hamgeur. “ Mijn reukvermogen is misschien wel mijn best ontwikkelde gevoel. Je weet direct wanneer je de perfecte geur in handen hebt. Je sprayt het op je huid en het ruikt en voelt naar jou”, aldus Barnes.

 

Met dit nieuwe parfum wil het Italiaanse modehuis zich duidelijk op een jonger publiek richten. “ Deze geur is een pijler die nog ontbrak in onze merken portefeuille. Dit was een noodzakelijke stap en hiermee breiden we onze klantenbestand uit. Waarbij we een jongere man zo tussen de 15 en 35 jaar willen bereiken”, aldus Luciano Bertinelli; C.E.O. van Ferragamo Parfums. In jargon ook wel de millenials genoemd.

  • UOMO CASUAL LIFE

Inmiddels is er ook een nieuwe variant van dit parfum verschenen: UOMO CASUAL LIFE. Omschreven als het musthave parfum voor de stijlvolle man. Gericht op de dynamische man. Maar dit parfum is totaal afwijkend van UOMO, want UOMO Casual Life opent overduidelijk explosief licht fris met citroen en knisperende vioolblaadjes. Deze sensatie wordt versterkt door de toegevoegde geranium, waardoor dit parfum door mij als groen/fris wordt ervaren. Dit parfum is duidelijk minder gewaagd dan het origineel. Als je van een licht frisse geur houdt dan is dit parfum absoluut voor jou. En zal zeker een grote groep mannen aanspreken. Persoonlijk gaat dan toch mijn voorkeur uit naar het origineel. Want er zijn helaas al zoveel fris groene geuren op de markt waardoor juist UOMO zo’n mooie uitzondering hierop is. Liever had ik een UOMO Intense versie gezien of juist een eau de parfum uitvoering. UOMO Casual Life komt in dezelfde glazen flacon design. Alleen is het zwarte reliëf aan zijkant nu in mat zilver uitgevoerd. 

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: